onko se normalia kun äiti haukkuu lastasa

onko se normalia kun äiti haukkuu lastasa

Käyttäjä problemgirl aloittanut aikaan 09.11.2013 klo 11:34 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä problemgirl kirjoittanut 09.11.2013 klo 11:34

hei olen 18 vuotias tyttö. minulla ei ole oikein kavereita ja minulla on masennus. kaiken lisäksi äiti rupeee haukkumaan minua huoraksi. sit hän rupee vertailemaan muihin ihmisiin minua että oon pahempi huora kun se ja se. ei taida ees koko akka tietää mitä huora tarkottaa.. kaiken lisäksi se uskoo kaikkee mitä kylillä puhutaan eikä mua ! toi ei oo kyl reiluu mua kohtaan !! ei jaksais aina tätä paskaa jos haluun olla yksin kylillä niin oon jakaamassa itteni joittenkin hörhöjen kaa . sit se viel kuvittelee että oon pannu mun iskän hyvää kaveria joka on 44 v. ei kyllä ees kävis mielessä nii ja en ees sais olla sen kamu..vihaan tätä kylää kun mua kytätään täälä kun jotain pikku lasta ! älkää sit välittäkö kirjotus virheistä en oo hyvä kirjottamaan koska on lukihäiriö

Käyttäjä chlotta kirjoittanut 09.11.2013 klo 14:10

Mikset muuta pois sieltä ja aloita uutta elämää? Mä muutin nyt syksyllä 180km päähän ja oon 17v kun mua on kiusattu 5 vuotta siellä missä asuin. Mä hain kouluun 180 km päähän ja alotin uuden elämän. Ihan hyvin olen pärjänny vaikka vanhemmat asuukin kaukana. Olen saanu kavereita yms 🙂

Käyttäjä problemgirl kirjoittanut 09.11.2013 klo 18:32

no kun ei oo varaa muuttaa pois kun oon vaan 50 km päässä koulu missä käyn. kyl mää haluisinkin muuttaa mutta on niin kalliita kämppiä.

Käyttäjä Upponalle kirjoittanut 12.11.2013 klo 16:33

Sinullahan on oikeus kelan opinto - ja asumistukiin sekä voit mahdollisesti saada opintolainaa.

Lisäksi vanhemmalla on laissa elatusvelvollisuuus 23ikävuoteen saakka.
Tämä tarkoittaa käytännössä että voit hakea myös rahallista tukea oikeuden kautta omilta vanhemmiltasi. Asianajan saat opiskelijana ilmaiseksi.
Itse haastoin äitini oikeuteen kun en kyennyt lukio kirjoja enää ostamaan, oikeus määräsi hänet maksamaan 160e kuussa siihen asti kun olin 23.

Eli kelalta voit saada tukia 500-800e. Kyllä minä olen näillä tullut jo 5vuotta toimeen, vähän pätkätöitä tarjoilijana siinä sivussa tehnyt.

Mutta ei tuo käytös ole kyllä normaalia äidiltäsi. Mutta kaikkia ei ole luotu äideiksi, kaikki eivät vain sitä osaa. Lisäksi äidilläsi voi olla sisimmässään jotain elämänkokemuksia jotka ahdistavat tai hänellä voi olla epävakaa persoonallisuus. Omalla äidilläni tälläinen on ja joskus kun hän sekoaa hektellisesti niin hän saattaa sanoa aivan mitä vaan eikä edes muista jälkikäteen..

Mutta sinuna kävisin kelassa juttelemassa siitä mitä tukia voisit saada. MOni muuttaa ammatillisten opintojen/lukion takia pois kotoa ja elää opintotuilla opiskeluajan.

Käyttäjä chlotta kirjoittanut 12.11.2013 klo 18:48

Käytkö problemgirl ammattikoulua vai lukiota vai? Jos käyt ammattikoulua niin sinähän voit koittaa siirtyä toiseen kouluun jonnekkin kauemmas paikkakunnalle ja kuitenkin sama ala pysyis eikä tarviitsisi aloittaa alusta koulua.