onko pakko jaksaa jos ei jaksa?

onko pakko jaksaa jos ei jaksa?

Käyttäjä olkinainen16 aloittanut aikaan 18.05.2015 klo 00:25 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä olkinainen16 kirjoittanut 18.05.2015 klo 00:25

En tiedä mitää enää tehdä. Olen pulassa ja täysin neuvoton ja voimaton. Mua ahdistaa päivä päivältä enemmän ja enemmän. Viiltely on jatkunut ja muutenkin on alkanut itsetuhoisia ajatuksia tulla mieleen. Mikä pahinta yritän hukuttaa pahan olon alkoholilla.
mulla ei ole ketään kelle puhua. Tukiverkostossa on aikuisia mut eivät he halua mua auttaa. Olen ihan yksin
Kärsin sosiaalisten tilanteiden pelosta joten en voi puhua kenellekkään tästä asiasta.

auttakaa mua!😭

Käyttäjä villikettu kirjoittanut 18.05.2015 klo 22:53

Moi olkinainen16,

Miksi tunnet olosi ahdistuneeksi? Onko sulla jotain, millä voisit helpottaa ahdistustasi? Ei kannata vahingoittaa itseäsi, sillä voit kyllä saada apua näihin tuntemuksiin. Sosiaalisten tilanteiden pelko ei estä avun saamista, vaikka puhuminen tuntuisikin mahdottomalta.

Ahdistuneena voi tuntua ettei ratkaisua löydy, mutta sellainen on kyllä sullekin olemassa. Viiltelystä ja ahdistuksesta voi päästä eroon, eikä alkoholia enää tarvitse käyttää ahdistuksen lievittämiseksi. Uskaltaisitko ottaa yhteyttä johonkin tukiverkoston aikuiseen - tai johonkin muuhun, jos tuntuu että tarvitsisit muuta auttajaa? Ahdistuksen hetkellä voi soittaa kriisipuhelimeen, yksin ei tarvitse jäädä.

Tsemppiä! 🙂