Nyt olen pohjalla

Nyt olen pohjalla

Käyttäjä ongelmanuoriko aloittanut aikaan 14.03.2015 klo 11:59 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä ongelmanuoriko kirjoittanut 14.03.2015 klo 11:59

Elämä on niin solmussa, että en tiedä mitä tehdä.
Kummallisuuksien kautta sain aikaiseksi suhteen opettajaani jo ollessani alaikäinen (suojaikäraja oppilas-opettajasuhteessa on 18v, eli tämä on ollut laitonta) ja olen saanut kaivettua itselleni sillä aika suuren kuopan. Ensiksi en niinkään halunnut suhdetta, mutta sitten rakastuin tähän opettajaan ja olemme olleet ”yhdessä” 1½ vuotta. Ai niin – hän tosiaan on naimisissa ja olen salannut tätä sisälläni näin pitkään. Hän vei neitsyyteni osittain niin, etten sitä halunnut. Aloin kuitenkin haluta ja viime joulun alla tulin vahingossa raskaaksi. En kuitenkaan tiennyt tätä ennen kun sain keskenmenon ja olen mennyt tästä aivan rikki. Sairastuin jopa psykoosiin ja kuvittelin, että meillä on tytär. En ole saanut siihen mitään hoitoa, ja psykooseja on kestänyt nyt n.2kk. Tämä opettaja tietää niistä eikä hankkinut apua, sillä pelkää oman nahkansa puolesta. Suunnittelimme aiemmin jo yhteistä elämää ja se tuntui ihanalta, mutta sitten hänen vaimonsa sairastui syöpään. En oikein usko tätä syöpää, sillä tiedän hänen vaimonsa ja hän elää kuin terve ihminen. En tiedä enää ketä uskoa enkä tiedä mitä teen. En minä halunnut osaksi heidän elämäänsä ja nyt tämä salailu on tuhonnut minut. En kestä enää, kuolisin mielummin. Vaikka en olisi yhdessä tämän opettajan kanssa, niin en silti kestä kun hän pyörittää kulissiliittoaan ja olen aivan merkityksetön.
Elämä jo ilman tätä suhdetta on mutkaista : isoäitini kuoli yllättäen, yo-kirjoitukset painavat päälle ja olen masentunut. Nämä asiat ovat rikkoneet minut täysin.
Mitä teen?
Jos haen apua, joudun käräyttämään opettajani ja hän saa potkut. Joudun itse myös aika tavalla silmätikuksi. Mitä te tekisitte? ☹️

Käyttäjä villikettu kirjoittanut 15.03.2015 klo 11:31

Moi ongelmanuoriko.

Hienoa kun kirjoitit asioistasi. Psykoosi ja masennus ovat sen verran vakavia asioita, että niihin olisi syytä saada apua. Voisitko kuvitella kirjoittavasi täällä Net-tukeen tai hakevasi muuten apua? Apua olisi hyvä saada, vaikka kyseisen henkilön tilanne vaikuttaisikin ajatuksiin sen hakemisesta. Lisäksi olet voinut joutua rikoksen uhriksi, sillä mainitsit ettet ainakaan osittain halunnut sitä, mitä tapahtui.

Sinulle on tapahtunut ikäviä asioita, mutta se ei vähennä yhtään sinun arvoasi tai oikeuttasi hakea apua. Sinulla on todellakin oikeus saada apua mielenterveyteesi ja jatkaa elämääsi siten, kuin itse haluat. Tapahtumiin liittyviä tunteita olisi hyvä saada käsiteltyä ammattihenkilön kanssa. Sun ei tarvitse jäädä yksin näiden asioiden kanssa.

Tsemppiä ja halauksia. ☺️❤️