Nuupahtanut salaatti

Nuupahtanut salaatti

KÀyttÀjÀ Salaatti aloittanut aikaan 07.09.2013 klo 12:04 kohteessa Nuorten foorumi
KÀyttÀjÀ Salaatti kirjoittanut 07.09.2013 klo 12:04

Hieno otsikko 😀 mutta en keksiny parempaa niin saa luvan kelvata

TÀÀ voi olla sellanen ketju jossa minÀ kerron kuulumisia. Oon kohta 18-vuotias tyttö, asun yksin yksiössÀ ja aloitin lukion tÀnÀ vuonna. Koko kevÀÀn ja kesÀn taistelin syömishÀiriön kanssa kaloreita ja lihomista vastaan. Laihdutin. Laihduinkin vÀhÀn, kymmenisen kiloa. Mutta arvaatkaan mitÀ, noin 6-7 niistÀ kiloista on tullut takaisin. Eikö oo ilouutinen? Vihaan itseÀni kun en edes siinÀ sitten onnistunut. Ja nyt kumminkin haluan parantua. Ja syön nykyÀÀn tavallisten ihmisten tavoin. EpÀonnistuin tuossakin.

”Jos on mahdollista ettĂ€ onnellinen, elĂ€mÀÀ rakastava tyttö sairastuu niin ettĂ€ haluaa nÀÀntyĂ€ hengiltĂ€, on oltava mahdollista ettĂ€ sama tyttö selviÀÀ ja paranee.”

Yks minua ”pahemmin” syömishĂ€iriöinen tyttö oli kirjottanu noin yhteen tekstiinsĂ€ ja ku eilen luin tuon niin rupesin itkemÀÀn. Varmaan se on mullekin mahollista.

Mutta nyt ku menee syömisvammailun kans paremmin niin menee sitten muuten huonommin… Minun itsetunto laski niin alas tuon paranemispÀÀtöksen takia ettei varmaan koskaan. En osaa yhtÀÀn arvostaa itteĂ€ni. Kaikki mitĂ€ teen ja sanon on vÀÀrin. En ihmettele tuota it:n laskemista ku onhan se iso juttu ku yhtĂ€kkiĂ€ tĂ€rkein asia itselle, rakkain unelma ikÀÀn ku kaatuu, kuivuu kĂ€siin. Ku oman arvon ihmisenĂ€ on jo kauan mÀÀrittĂ€ny laihuus, ja yhtĂ€kkiĂ€ pitĂ€isi oppia elĂ€mÀÀn ilman sitĂ€. Ja keksiĂ€ uusi tavoite ja uudet unelmat elĂ€mĂ€lle.

Niin tÀmÀ kaikki ja nÀmÀ muutokset tÀnÀ syksynÀ on syöny paljo mun voimia. En oo koskaan ollu nÀin vÀsyny. MinÀ joka oon aina tarvinnu tosi vÀhÀn unta. En tiiÀ toista ihmistÀ joka voi nukkua yhtÀ vÀhÀn ja silti ei nuku liian vÀhÀn. MinÀ en saa koskaan riittÀvÀsti unta ja tuntuu ettÀ ku aamulla herÀÀn niin oon yhtÀ vÀsyny ku illalla. Ja tuo sama onnettomuuden tunne on edelleen. En minÀ oo onnellinen ollu tÀnÀ syksynÀ, kuin harvoin harvoin on se tunne vÀhÀn aikaa. Nyt vaan on monesti huonoja pÀiviÀ ja tosi matalalla mieliala sillon. Koulua on mielettömÀn raskas kÀydÀ. Ihan lyhyt pÀivÀ koulussa tekee minut todella vÀsyneeksi.

KÀvin eilen perjantaina kuraattorilla, mutta koska en uskaltanu puhua muusta ku tuosta vÀsymyksestÀ niin ei hÀn varmaan ymmÀrtÀnyt ihan kokonaan miten rankkaa tÀÀ nyt on. Tuntuu etten selviÀ edes ens viikosta kun pitÀs olla joka ikinen pÀivÀ koulussa. Mutta kyllÀ silti on paljon paljon eteenpÀin ettÀ kÀvin siellÀ. Oikeasti on aika ihme ettÀ laitoin viestiÀ. Olin aika sekaisin ku laitoin sen.

KÀyttÀjÀ Salaatti kirjoittanut 17.11.2014 klo 18:49

Moi villikettu.

Nyt voin yrittÀÀ kirjottaa jotain jÀrkevÀÀ kun oon saanu kuulla miten mun ystÀvÀn kÀvi. HÀn on nyt siellÀ. Soitin hÀnelle juuri ÀskettÀin. Ja kun lopetin sen puhelun niin purskahdin itkuun. Ja itken vielÀkin. SilmÀt pÀÀstÀni. TiedÀn etten voi tehdÀ enempÀÀ ku teen. Mutta tuntuu vaan niin rankalta. Varmaan koko pÀivÀ on ollu niin vaikea ettÀ kaikki vaan nyt purkautuu tÀssÀ itkussa. TiedÀn ettÀ hÀnelle on turvallisinta olla osastolla ja vaikka hÀnellÀ olisi siellÀ kuinka vaikeaa niin haluan ettÀ hÀn pysyy elossa. Ja ettÀ hÀn parantuisi ja voisi paremmin. Soitellaan varmaan kohta vielÀ hÀnen siskonsa kanssa. HÀnen siskonsakin aikoi soittaa hÀnelle ennen kuin hÀnen puhelin otetaan pois. SeitsemÀltÀ. Minulla on just se olo ettÀ tarvii saada jutella jonkun kanssa joka ymmÀrtÀÀ. Meille molemmille tÀmÀ ihminen on niin tÀrkeÀ.

Niin, minusta sitten. Mulla pyörii koko ajan ajatuksissa vain osastolle joutunut ystÀvÀni ja hÀnen siskonsa. Mun elÀmÀn tÀrkeimmÀt ihmiset. Mutta yritetÀÀn kertoa vÀhÀn omastakin pÀivÀstÀ.

Niin, kÀvin siellÀ sairaanhoitajalla. Puhuin enemmÀn ku ikinÀ ennen. HÀn sanoikin ettÀ me ihmiset ollaan niin kummallisia ettÀ vasta sitten osaa puhua kun joutuu pohjalle. Puhuttiin kaikesta. HÀn sanoi myös odottaneensa ettÀ mulle tulee sellanen kunnon notkahdus, koska koulun alkaminen tÀnÀ syksynÀ on ollut tosi iso muutos. Ja hÀnen mielestÀ olen hyvin jaksanut tÀn syksyn. Sairaanhoitaja sanoi ettÀ niinÀ pÀivinÀ kun ei jaksa, niin ei tarvi jaksaa muuta ku kÀydÀ puoli tuntia ulkona. HÀn myös neuvoi ettÀ yrittÀisin syödÀ sen verran ettÀ pysyn tolpillani, nyt kun on tÀllanen huono kausi syömishÀiriön kanssa. Ja puhuttiin siitÀ ettÀ voisin yrittÀÀ saada minulle kolmen pÀivÀn kouluviikon. Huomenna on taas palaveri... Ja ahdistukseen hÀn sanoi ettÀ mun tÀytyy vain yrittÀÀ rauhoitella itseÀni. En osaa nyt muuta kertoa. Mutta nÀin. Ja mua silti auttaa myös se ettÀ tiedÀn ettei tÀmÀ kestÀ ikuisesti. Viikon pÀÀstÀ on seuraava aika. TÀytyy siihen asti yrittÀÀ sinnitellÀ.

On kummallista, ettÀ tÀhÀn asti osastolle joutuneen ystÀvÀni jutut ei ole kuormittaneet mua ollenkaan. Olen jo monta yötÀ ja pÀivÀÀ pitÀnyt puhelimen ÀÀniÀ tÀysillÀ siltÀ varalta ettÀ hÀnelle tulee kamala ahdistus. Pyysin ettÀ hÀn soittaisi tai laittaisi viestiÀ jos niin kÀvisi. Nyt kun hÀn joutui, romahdin tÀssÀ suhteessa tÀysin. Itken ja vollotan ja suren ystÀvÀni puolesta. Kai minulla vain nyt on sellanen ettÀ nyt saa löysÀtÀ kun hÀn on turvassa ja nyt sitten kaikki huoli mikÀ on kasaantunut tÀnÀ aikana, kaatuu niskaan.

Huomenna tÀytyy kumminkin pakottaa itseni kouluun. Ja toivottavasti saan nÀhtyÀ ystÀvÀÀni, siis tÀtÀ siskoa. Tuntuu ettÀ tarvitsen juuri hÀntÀ nyt kaikkein eniten.

Kiitos villikettu ihan tuhannestiâ˜ș❀

KÀyttÀjÀ Salaatti kirjoittanut 19.11.2014 klo 14:29

Huoh. ElÀmÀ tuntuu tÀllÀ hetkellÀ kerta kaikkiaan siltÀ. Mua vÀsyttÀÀ. En enÀÀ ees tiedÀ mikÀ. Tekis mieli luovuttaa. En tarkota kuolemaa, vaan sitÀ ettÀ vain lopettaisin koulun ja jÀisin kotiin nukkumaan. Luovuttaisin. HyvÀksyisin ettÀ tÀssÀ oli kaikki mihin pystyn.
En tiiÀ.

KÀyttÀjÀ villikettu kirjoittanut 19.11.2014 klo 18:08

Voi Salaatti â˜ș❀

Oon hyvin samoilla linjoilla kuin sairaanhoitaja, puoli tuntia ulkona vaikeina pÀivinÀ on ihan tarpeeksi. SÀ oot todellakin jaksanut hyvin, ihan oikeasti. Hienoa ettÀ sulla on seuraava aika jo tulossa, jaksaisitko siihen asti ottaa pÀivÀn kerrallaan ja yrittÀÀ sen verran, ettet luovuttaisi? TÀmÀ tuska ei todellakaan jatku ikuisesti, se helpottaa kyllÀ vielÀ, vaikka ei tuntuisikaan siltÀ.

VÀsyneenÀ ja vaikeiden asioiden keskellÀ voi monesti tuntua siltÀ, ettei mistÀÀn tule mitÀÀn. Mutta toisaalta, jos jollakulla on sellaisessa tilanteessa mahdollisuus onnistua, niin sulla. Tuo kolmen pÀivÀn kouluviikko olisi varmaan toimiva ratkaisu ja vÀhentÀisi osaltaan stressiÀ.

YhdessĂ€ tĂ€stĂ€ selvitÀÀn! đŸ™‚đŸŒ»

KÀyttÀjÀ Salaatti kirjoittanut 19.11.2014 klo 18:59

Villikettuâ˜ș❀

YritÀn ottaa pÀivÀn kerrallaan. Oon jo pÀÀttÀny ettÀ perjantaina en jaksa mennÀ kouluun, joten mulla on vapaata tiistaihin asti. Tiistaina on sitte neljÀ tuntia. Ja joudun ehkÀ lÀhtee aiemmin sairaanhoitajalle. TÀhtÀÀn siihen.

Ahistaa ku tÀssÀ on tiedossa niin paljon aikaa kotona vaan löhöillÀ. Voisin mennÀ yhdelle kaverille Ouluun viikonloppuna, hÀn on sanonut jo kauan sitten ettÀ sillon olis hyvÀ aika mennÀ. Mutta en vielÀ tiiÀ jaksanko. Koitan varmaan mennÀ edes kÀymÀÀn. Olis kiva nÀhÀ. Mietin vaan sitÀ ettÀ miten jaksan. Tuntuu etten nykyÀÀn jaksa muita ihmisiÀ ku parasta ystÀvÀÀni ja hÀnen pikkusiskoaan. Muut jotenki vaan vÀsyttÀÀ mua ja haluan aina paeta. Tietenki sairaanhoitajalla jaksan aina kÀydÀ. Ahistaa ku tiiÀn ettÀ en jaksa olla kotona. Ahistaa ku en jaksa koulua. Tuntuu ettÀ oon kamalan huono ku en jaksa. Ja oonhan minÀ. Joten nyt mulla ei ole ku paras ystÀvÀni, koska hÀnen pikkusiskonsa on osastolla. EnkÀ kehtaa olla koko ajan ruikuttamassa ettÀ jos hÀn jaksais olla mun kanssa. HÀnellÀkin on nyt aika vaikeaa, ei hÀn kaipaa mua siihen lisÀksi.

Kolmen pÀivÀn kouluviikko on ehdottomasti maksimi mulle. Nytkin mua jo ahistaa sekin. Koska mulla on kaksi tosi pitkÀÀ pÀivÀÀ siinÀ. Tiistai, joten keskiviikko menee siitÀ toipumiseen ja perjantai, joten viikonloppu menee siitÀ toipumiseen. Tiistaina jos kehtaan niin voin kysyÀ joskus opelta ettÀ saanko lÀhteÀ aiemmin. Mutta se on mulle niin vaikeeta. Ja ahistaa vÀhÀn se ettÀ tÀssÀ jaksossa jÀÀ suorittamatta aineita ja ens jaksosta on jo nyt jÀtetty Àidinkieli suoritettavaksi myöhemmin. Mulla on ens jaksossa pelkÀstÀÀn ammatillisia aineita ja matikan koe, koska haluan korottaa.

KyllÀ tiiÀn ettÀ voin selvitÀ. Nyt vaan tuntuu siltÀ etten selviÀ. Ahistaa kotona asuminen. Olin ystÀvÀllÀni yötÀ. Tulin tÀnÀÀn kotiin, kÀvelin bussilta. Ja tuntu ettei kukaan mua oota tai halua kotiin. Kukaan ei tykkÀÀ musta kotona. Ku tulin niin Àiti oli siivoamassa meijÀn huonetta. Se on monta viikkoa oottanu ettÀ minÀ tekisin sen. EnkÀ oo tehny. Toisaalta jos mietin ettÀ muuttaisin... Mietin ettÀ selviÀnkö siitÀkÀÀn ku mulla menee niin huonosti. TykkÀisin kyllÀ ku saisin laittaa ruokaa ja pestÀ omat pyykit. SiitÀ tykkÀisin ja siitÀ selviÀisin. Mutta koulu?

Mulla on sellanen olo ku viime syksynÀ. Ei ihan niin paha. Mutta mietin just ku kÀvelin kotiin, ettÀ mulla on mun lÀheiset ja mulla on mun usko. Haluan taivaaseen. Joten en voi kuolla. En ennen ku on sen aika. En voi itse aiheuttaa sitÀ. Muuten haluaisin kuolla. Tappaisin itseni. Mutta en tee sitÀ. Ei kannata huolestua. Nyt musta vaan tuntuu ettÀ en jaksa mitÀÀn. En jaksa olla kotona, en jaksa olla koulussa. En jaksa pelata iPadilla, mutta en jaksa tehÀ mitÀÀn muutakaan niin pelaan. Oon umpikujassa. EhkÀ vain sen koulun takia. Mutta mitÀ jos ei olis koulua? En pÀÀsis koskaan töihin.

KÀyttÀjÀ villikettu kirjoittanut 19.11.2014 klo 23:09

Tuo on varmaan ihan hyvĂ€ ettĂ€ pÀÀtit olla menemĂ€ttĂ€ perjantaina. Omien rajojensa tunnistaminen on yhtĂ€ lailla tĂ€rkeÀÀ kuin se, ettei luovuta. Joka tapauksessa on hienoa, ettĂ€ voit olla vapaalla tiistaihin asti. EihĂ€n koko aikaa toki tarvitse olla kotona 🙂

TiedÀn tunteen, kun ei haluaisi hÀiritÀ ystÀvÀÀ omilla huolilla. Voitte kai jossain mÀÀrin tukea toisianne? Onhan se myös paikallaan ettÀ voi puhua vÀlillÀ muistakin asioista, niin ystÀvyyskin voi pysyÀ paremmin yllÀ. Onneksi sulla on tuo ystÀvÀ (ja ystÀvÀllÀsi sinut). Aina kun on lÀheisiÀ ihmisiÀ, on elÀmÀn haasteetkin monesti helpompi kohdata.

Se on hienoa ettÀ sulla on kuitenkin nuo kouluasiat aika hyvin hallinnassa! Oot jaksanut tosi hyvin siellÀ kÀydÀ ja voisi ajatella openkin tulevan vastaan tuossa asiassa. Eri aineiden opintoja voi varmaan suorittaa omassa tahdissa, tÀrkeintÀ siinÀkin on oma mielenterveys. Joskus oon itsekin (ja itse asiassa nytkin) tahkonut opintoja ankaralla tahdilla, ja vÀlillÀ on pakko hiljentÀÀ vauhtia kun mieli tai keho varoittaa siitÀ, ettÀ on liian raskasta. YritÀnkin silloin vÀhÀn hillitÀ itseÀni, ettei menisi liian pitkÀlle.

Uskoisin ettĂ€ vanhempasi ja sisaruksesi vĂ€littĂ€vĂ€t sinusta. Onhan se ymmĂ€rrettĂ€vÀÀ jos et ole jaksanut siivota huonettasi, varmaan ollut paljon muutakin mielessĂ€. Omillaan asuminenkin voi varmasti vielĂ€ onnistua, jos ei vĂ€lttĂ€mĂ€ttĂ€ nyt, niin jossakin vaiheessa 🙂

Usko on kyllĂ€ upea asia. Hienoa ettĂ€ se estÀÀ sua tekemĂ€stĂ€ itsellesi pahaa. MinĂ€kin olisin aika harmissani jos tekisit jotain niin lopullista. Oot oikeassa, kouluja on ensin kĂ€ytĂ€vĂ€, jotta voisi pÀÀstĂ€ kunnolla töihin. Nyt se voi tuntua masentavalta, mutta kyllĂ€ sĂ€ siitĂ€ selviĂ€t omassa tahdissasi! Toistan sitĂ€ koko ajan, mutta tarkoitan sitĂ€ joka kerta. Jaksamista ja tsemppiĂ€ tulevaan yöhön ja pĂ€ivÀÀn â˜ș❀

KÀyttÀjÀ Salaatti kirjoittanut 19.11.2014 klo 23:20

Minulta tulee nyt vaan tÀtÀ valitusta tÀydeltÀ tuutilta...

Minusta on viime aikoina tuntunu ettei kukaan jaksa vÀlittÀÀ musta. Mun pikkusisko koko ajan muistuttelee joko siitÀ ettÀ pitÀis siivota huone tai siitÀ ettÀ se pitÀÀ olla siisti sillon ja sillon. Oon vÀsyny siihen. TiiÀn ettÀ hÀn ei tykkÀÀ siitÀ ettÀ meijÀn huone on sotkussa, mutta en jaksa mitÀÀn.
Ja kaikkia muuta. Kukaan ei musta tykkÀÀ, enkĂ€ ihmettele. Oon kauheen ilkeĂ€ ihminen jatkuvasti. Jos oon vĂ€syny ja masentunu ja mun pitĂ€is edes vĂ€hĂ€n aikaa hoitaa itkevÀÀ lasta, huudan lapselle. Lapselle. Kuka voi olla niin kamala? Mulla on tosi paha olo ku en osaa olla kiltti isosisko ja hyvĂ€ ja reipas tytĂ€r. Ei mun perhe mua jĂ€tĂ€. Mutta olis kiva tulla kotiin jos tuntuis siltĂ€ ettĂ€ edes jonku mielestĂ€ se on mukavaa. ÄitiĂ€ varmaan vaan ahistaa ku se nĂ€kee kuin huonosti mulla menee. KyhjötĂ€n omassa huoneessa, en jaksa nauraa pikkuveljen pöhköille jutuille, kĂ€yn apaattisena ja hymyttömĂ€nĂ€ syömĂ€ssĂ€ kun pyydetÀÀn. Äiti ei edes pyydĂ€ mua tekemÀÀn juuri mitÀÀn.
Mun paras ystÀvÀ vÀlittÀÀ. EikÀ aio jÀttÀÀ minua. Uskon sen ja tiedÀn sen. Miksi mun tunteet silloin sanoo toista? PelkÀÀn ihan kamalasti ettÀ hÀn on aivan vÀsyny minuun. MinÀ oon aina ruinaamassa ettÀ voidaanko nÀhÀ. Mun pitÀis kait vaan olla laittamatta viestiÀ ja soittamatta ainaki edes yks pÀivÀ niin saisi hÀnkin joskus olla rauhassa. Rauhassa minulta. Jaksaisi sitten taas jopa minua. Edes minuutin. Ei hÀn ole koskaan mitÀÀn sanonut, mutta se on mun pelko joka muuttuu mun mielessÀ todeksi. Ja nyt en enÀÀ tiedÀ ettÀ voiko se olla epÀtosi.

Ahistaa ku oon syöny. PelkÀÀn ettÀ lihon. TiedÀn ettÀ oon lihonu. Ahistaa ku nÀmÀ ajatukset on "vÀÀriÀ". EnkÀ minÀ halua niitÀ itelle. Haluan olla tÀllanen. Miksi en saa olla? Miksi en? Voin ostaa isoja ja löysiÀ vaatteita. Sitten ei ketÀÀn haittaa vaikka oon nÀin valtava. Haluaisin sammuttaa sen ÀÀnen mun pÀÀssÀ joka koko ajan syytÀÀ paskaa mun ajatuksiin. Miten se tehdÀÀn? Mun BMI on toistaiseksi normaalipainon puolella. Miksi peili ei nÀytÀ sitÀ samaa? Ahistaa...

KÀyttÀjÀ Salaatti kirjoittanut 20.11.2014 klo 10:51

Moi villikettu🙂

Olenkin nyt tĂ€ssĂ€ lĂ€hdössĂ€ kaupunkiin ostamaan lankoja. Haluan mun lempilankamerkkiĂ€. Paljon. ÄitiĂ€ vaan taitaa vĂ€hĂ€n tympiĂ€ ku lĂ€hen. Se ei tahtois. Mutta kun haluan. Ei tee mieli olla koko pĂ€ivÀÀ kotona.

NĂ€in on. KyllĂ€ meillĂ€ on ystĂ€vĂ€ni kanssa toisemme. Ajattelin silti antaa hĂ€nelle tĂ€nÀÀn vapaata minusta. Mutta kyllĂ€ minĂ€ tiiĂ€n ettĂ€ minulla on hĂ€net. Tuli mitĂ€ tuli. 🙂

Joo ei tosiaankaan kannata liian paljon rehkiĂ€ koulun kanssa. Mulla nyt ei sitĂ€ vaaraa ole😉

Kiitos villikettuâ˜ș❀

On mulla vĂ€hĂ€n parempi olo ku eilen. Mutta silti jotku asiat ahdistaa. Niinku se ettĂ€ mun pitĂ€is hoidella jotain asioita ja en jaksa. Äiti on siitĂ€ hermona. Mulle on ihan sama. Ihan sama kaikki.

Muutan opiskelupaikkakunnalle vielĂ€ tĂ€ssĂ€ jossaki vaiheessa. Saa nĂ€hĂ€ millon mutta joka tapauksessa mahollisimman pian. EhkĂ€ joulun jĂ€lkeen?🙂

KÀyttÀjÀ villikettu kirjoittanut 20.11.2014 klo 20:46

Moi,

Varmasti on olemassa ihmisiĂ€ jotka vĂ€littÀÀ susta! TÀÀltĂ€ löytyy ainakin yksi 🙂 Muistelen sitĂ€ aikaa kun sulle koitti se auringonnousu sillon kevÀÀllĂ€, ja sanoit ymmĂ€rtĂ€neesi silloin ettĂ€ sulla on oikeasti merkitystĂ€ ja on ihmisiĂ€, jotka vĂ€littÀÀ susta. On aivan ymmĂ€rrettĂ€vÀÀ, ettĂ€ vĂ€syneenĂ€ ja masentuneena pinna voi palaa herkemmin. Ă„Ă€rirajoille joutuessa itse kukin meistĂ€ voi sanoa jotain ajattelematonta, ja se on ihan inhimillistĂ€. Silloin ei aina kĂ€yttĂ€ydy samalla tavalla, kun mielellĂ€ on ihan tĂ€ysi työ pitÀÀ omatkin ajatukset kasassa. KilttinĂ€ isosiskona ja reippaana tyttĂ€renĂ€ olemista voi pitÀÀ ihanteena ja hienona pyrkimyksenĂ€, mutta on hyvĂ€ muistaa myös oma inhimillisyytensĂ€. Jokainen meistĂ€ sanoo joskus jotain ajattelematonta.

Vaikeina aikoina voi helposti tuntua siltĂ€, ettĂ€ on yksin kaikkia vastaan eikĂ€ kukaan ymmĂ€rrĂ€. Ei kai ystĂ€vĂ€si nyt varsinaisesti ole vĂ€synyt sinuun? Toki on paikallaan puhua vĂ€lillĂ€ muistakin asioista, mutta tuen itsekin erĂ€stĂ€ masentunutta ystĂ€vÀÀni, ja viimeiseksi nyt ajattelisin ettĂ€ vĂ€syisin hĂ€neen. Ihan jo uskollisuudesta ja rakkaudesta tĂ€tĂ€ ystĂ€vÀÀ kohtaan. Tietysti on reilua ettĂ€ voitte vĂ€lillĂ€ puhua hĂ€nenkin asioistaan, mutta onhan sulla oikeus saada tukea myös lĂ€heisiltĂ€si. SitĂ€hĂ€n todellinen ystĂ€vyys on, ettĂ€ ollaan toisen vierellĂ€ niin hyvinĂ€ kuin huonoinakin aikoina 🙂

SĂ€ saat todellakin olla juuri sellainen kaunis ja ainutlaatuinen itsesi kuin olet. Syömismörkö ei osaa muuta kuin valehdella, ja valehdella vielĂ€ lisÀÀ. KyllĂ€ se varmasti sieltĂ€ vielĂ€ hiljenee. Aivan huippua muuten kuulla noista lankaostoksista, se on hyvÀÀ piristystĂ€ mielelle kun jaksaa tehdĂ€ asioita ja on suunnitelmia 🙂 KyllĂ€hĂ€n sun pitÀÀ voida levĂ€tĂ€ noista asioiden hoitamisista kun kĂ€yt kouluakin ja taistelet joka pĂ€ivĂ€ parantuaksesi. Mutta vielĂ€ yhtenĂ€ kauniina pĂ€ivĂ€nĂ€ aurinko paistaa kirkkaasti sullekin, uskon niin! TsemppiĂ€ â˜ș❀

KÀyttÀjÀ Salaatti kirjoittanut 21.11.2014 klo 11:06

Moi villikettu ja kiitosâ˜ș❀

Eilinen oliki sitten tosi ihana pÀivÀ. Menin ostaan niitÀ lankoja ja aika nopeesti sain ne katottua. Mutta halusin ostaa jotain myös parhaalle ystÀvÀlleni ja osastolla olevalle ystÀvÀlleni. Ja ostinkin. Se oli niin kivaa. MiettiÀ ettÀ mistÀ ne tykkÀÀ ja mistÀ vois olla iloa. Laitoin sitte ystÀvÀlleni viestin ettÀ saanko tulla kÀymÀÀn vaikka aioin antaa hÀnelle lomaa minusta. Ja meillÀ oli tosi mukavaa eilen! Me puhutaan yhessÀ molempien asiat lÀpi, luetaan toistemme blogit ja muut. Ja myös pidetÀÀn hauskaa.

Nyt oon taas menossa. Parhaan ystÀvÀni ja yhden toisen ystÀvÀn kanssa kirpputoreille. Ai kuinka kivaa! Ja huomenna serkkuni ja hÀnen tyttöystÀvÀ tulee kÀymÀÀn. Oon jo pitkÀÀn pyytÀnyt sitÀ serkultani ja sanonu ettÀ laitan kohta tytölle viestiÀ ettÀ tulkaa kÀymÀÀn. Ja nyt hÀnen tyttöystÀvÀ kysyi minulta ettÀ voiko he tulla. Niin mukavaa!

Juu. YstÀvÀni tuli nyt linja-autoon niin kirjotan myöhemmin lisÀÀ. Kiitos villikettu!!!

KÀyttÀjÀ Salaatti kirjoittanut 21.11.2014 klo 18:19

KÀvin kirpparilla. Löysin itelle ihanan takin. Siihen oon tyytyvÀinen. Ja tÀnÀÀn mulla on karkkia pitkÀstÀ aikaa. Oon ystÀvÀni karkkeja vÀhÀn syönyt vÀlillÀ, mutta en oo pystyny ostaan omia. Nyt vaan aattelin ettÀ on mulla joskus edes oikeus syödÀ karkkia. IskÀllekin ostin PÀtkisboxin, sillÀ on tÀnÀÀn synttÀrit.

Ihan hyvÀ pÀivÀ. Mulla aina vÀhÀn vÀliÀ palaa mieleen osastolla oleva ystÀvÀni. Aina muistan hÀntÀ ja ajattelen ettÀ jospa asiat muuttuisi parempaan suuntaan pian. Mulla on ikÀvÀ. En saa kÀydÀ siellÀ osastolla.

KÀyttÀjÀ Salaatti kirjoittanut 22.11.2014 klo 16:55

Laitoin viestiĂ€ yhestĂ€ asunnosta. 🙂 Ois niin kiva saada se asunto. Se ois just hyvĂ€ mulle. Niin kovasti toivon ettĂ€ se onnistuis. Mutta ei voi vielĂ€ tietÀÀ. KyllĂ€ tÀÀ homma jotenki jĂ€rjestyy. KyllĂ€ mÀÀ vielĂ€ joskus pystyn muuttamaan. Tupakointi mun pitÀÀ lopettaa jos saan asunnon, koska rahaa ei todellakaan ole ylimÀÀrĂ€istĂ€.

KÀyttÀjÀ villikettu kirjoittanut 22.11.2014 klo 19:03

Moi,

Ihan huippua ettĂ€ sulla oli noin hieno pĂ€ivĂ€! Toivotaan tosiaan ettĂ€ osastolla oleva ystĂ€vĂ€si saa mielensĂ€ kuntoon. Edellytykset siihen pitĂ€isi siellĂ€ olla. Toivottavasti nĂ€et hĂ€ntĂ€ mahdollisimman pian 🙂

Ilman muuta sulla on oikeus syödĂ€ karkkia ja ruokaa ylipÀÀnsĂ€kin. Pala kerrallaan se syömismörkö voitetaan. Kohtahan on joulukin 🙂

Halauksia, kerro taas kuulumisia! đŸ™‚đŸŒ»

KÀyttÀjÀ Salaatti kirjoittanut 22.11.2014 klo 23:19

Moi villikettu🙂

Mulla tosiaan on ollu pari kivempaa pÀivÀÀ. Taas silleen ettÀ oon vaan tehny sopimuksen itteni kanssa ettÀ nyt on vapaata koulusta, enkÀ oo ajatellu koko koulua ollenkaan. Ku tulee mieleen ettÀ tiistaina taas, niin aina meinaa vÀhÀn pakokauhu iskeÀ. KyllÀ mÀÀ silti yritÀn sillon mennÀ. Tiistaina joudun kumminki lÀhtemÀÀn aiemmin ku on sairaanhoitajan aika. Kaipa sekin piristi mun mieltÀ ku sain rahaa. VÀhÀsen. Ja tosi paljon se ettÀ oon ollu bestikseni kanssa nyt aika paljon tÀllÀ viikolla. Ihana ihminen<3

Tuo syömismörkö. Mun tÀytyy pÀivittÀin vÀittÀÀ jatkuvasti sille vvastaan. Joskus siitÀ on apua ja joskus ei. Mutta uskon ettÀ pidemmÀn pÀÀlle siitÀ on hyötyÀ ja sen ÀÀni hÀipyy kokonaan.

Ja siitĂ€ myös on tĂ€nÀÀn tullu hyvÀÀ fiilistĂ€ ku iskĂ€ autto mua siinĂ€ kĂ€mppĂ€jutskassa. Mun bestis (en jaksa aina kirjottaa pitkĂ€sti ettĂ€ paras ystĂ€vĂ€ 😀 ) on kyllĂ€ vĂ€hĂ€sen huolissaan ettĂ€ jos menee pĂ€in mĂ€ntyĂ€. Mutta hĂ€n on siinĂ€ lĂ€hellĂ€ niin mikÀÀn ei voi mennĂ€ yhtĂ€ pahasti pieleen ku viimeksi.

KÀyttÀjÀ villikettu kirjoittanut 23.11.2014 klo 17:33

Moi 🙂

Tuo kuulostaa kyllĂ€ niin hyvĂ€ltĂ€. Se auttaa huomattavasti kun pystyy jĂ€rkeilemÀÀn itselleen, ettei koulua tarvitse stressata kun on vapaalla. Mullakin on ollut vaikeuksia sen suhteen, mutta stressi on kadonnut oikeastaan kokonaan, jos siinĂ€ on onnistunut. Kun pystyy lepÀÀmÀÀn kunnolla, on jaksaminenkin ihan eri tasoa kun koulu taas jatkuu. Se on tĂ€rkeintĂ€ ettĂ€ yritĂ€t, ja useimmiten oot kyllĂ€ hienosti onnistunutkin 🙂

Hienoa kun sulla on lĂ€heinen bestis. On ihan ymmĂ€rrettĂ€vÀÀ ettĂ€ hĂ€n on huolissaan, mutta kuten itse sanoit, edellytykset onnistumiselle on nyt paremmat kun hĂ€nkin asuu lĂ€hellĂ€. PistÀÀ ihan hymyilemÀÀn kun luen noista mukavista asioista, joita oot saanut nyt kokea. Monesti ilo voikin tulla tuollaisista pienistĂ€ pisaroista, jotka ovat kuitenkin aika suuria ja tĂ€rkeitĂ€. Asiallinen kĂ€mppĂ€ antaa kunnon edellytykset opiskeluun, ja sieltĂ€ on mukava kĂ€ydĂ€ vĂ€lillĂ€ kotonakin, jos tuntuu siltĂ€ 🙂

SiitĂ€ on varmasti hyötyĂ€, ettĂ€ jaksaa sitkeĂ€sti taistella vastaan. Esimerkiksi jos pyrkii eroon itsensĂ€ vahingoittamisesta, voi ahdistus olla ensin suuri ja halu vahingoittaa paljon suurempi kuin ennen, mutta pidemmĂ€n pÀÀlle ne katoavat, kun jaksaa vain yhĂ€ uudelleen vastustaa sitĂ€ halua. Muutos parempaan voi tapahtua vĂ€hitellen, mutta kyllĂ€ sen jossain vaiheessa tulee huomaamaan. Huipulle ei ole oikotietĂ€ 🙂

TsemppiĂ€ ja halauksia! â˜ș❀

KÀyttÀjÀ Salaatti kirjoittanut 23.11.2014 klo 19:15

VielĂ€ yksi ja puoli hihaa niin pÀÀsen viimeistelemÀÀn neljĂ€vuotiaan neuletakin. 🙂 Ihan mukavaahan kutominen ja nĂ€in loppuvaiheessa oikein innostaa ku tietÀÀ ettĂ€ kohta tulee valmista. PÀÀttely on toki sitten yks tuhannen iso työ, siinĂ€ neuleessa on paljon raitoja. Mutta senkin tekee ihan mielellÀÀn vaikka pariin eri otteeseen. Sitten ajattelin kutoa sellaset ihanat kuviolliset villasukat Ă€itille ja neuletakin myös itelle. TykkÀÀn etsiĂ€ uusia haasteita kutomisen parissa. Kokeilen aina vain vĂ€hĂ€n vaikeampia ohjeita. Hyvin löytyy ohjevideoita ja selityksiĂ€ vaikeisiin kohtiin. Joten miksipĂ€ ei?

VÀhÀn vÀsÀhtÀneempi oon taas ollu, kuten monesti viikonloppusin. Eilen oli kiva ilta, mutta muuten on ollut aika tylsÀÀ ja tylsÀÀ ja harmaata. Mutta eihÀn aina voi olla ruusuilla tanssimista.