Nuupahtanut salaatti

Nuupahtanut salaatti

KÀyttÀjÀ Salaatti aloittanut aikaan 07.09.2013 klo 12:04 kohteessa Nuorten foorumi
KÀyttÀjÀ Salaatti kirjoittanut 07.09.2013 klo 12:04

Hieno otsikko 😀 mutta en keksiny parempaa niin saa luvan kelvata

TÀÀ voi olla sellanen ketju jossa minÀ kerron kuulumisia. Oon kohta 18-vuotias tyttö, asun yksin yksiössÀ ja aloitin lukion tÀnÀ vuonna. Koko kevÀÀn ja kesÀn taistelin syömishÀiriön kanssa kaloreita ja lihomista vastaan. Laihdutin. Laihduinkin vÀhÀn, kymmenisen kiloa. Mutta arvaatkaan mitÀ, noin 6-7 niistÀ kiloista on tullut takaisin. Eikö oo ilouutinen? Vihaan itseÀni kun en edes siinÀ sitten onnistunut. Ja nyt kumminkin haluan parantua. Ja syön nykyÀÀn tavallisten ihmisten tavoin. EpÀonnistuin tuossakin.

”Jos on mahdollista ettĂ€ onnellinen, elĂ€mÀÀ rakastava tyttö sairastuu niin ettĂ€ haluaa nÀÀntyĂ€ hengiltĂ€, on oltava mahdollista ettĂ€ sama tyttö selviÀÀ ja paranee.”

Yks minua ”pahemmin” syömishĂ€iriöinen tyttö oli kirjottanu noin yhteen tekstiinsĂ€ ja ku eilen luin tuon niin rupesin itkemÀÀn. Varmaan se on mullekin mahollista.

Mutta nyt ku menee syömisvammailun kans paremmin niin menee sitten muuten huonommin… Minun itsetunto laski niin alas tuon paranemispÀÀtöksen takia ettei varmaan koskaan. En osaa yhtÀÀn arvostaa itteĂ€ni. Kaikki mitĂ€ teen ja sanon on vÀÀrin. En ihmettele tuota it:n laskemista ku onhan se iso juttu ku yhtĂ€kkiĂ€ tĂ€rkein asia itselle, rakkain unelma ikÀÀn ku kaatuu, kuivuu kĂ€siin. Ku oman arvon ihmisenĂ€ on jo kauan mÀÀrittĂ€ny laihuus, ja yhtĂ€kkiĂ€ pitĂ€isi oppia elĂ€mÀÀn ilman sitĂ€. Ja keksiĂ€ uusi tavoite ja uudet unelmat elĂ€mĂ€lle.

Niin tÀmÀ kaikki ja nÀmÀ muutokset tÀnÀ syksynÀ on syöny paljo mun voimia. En oo koskaan ollu nÀin vÀsyny. MinÀ joka oon aina tarvinnu tosi vÀhÀn unta. En tiiÀ toista ihmistÀ joka voi nukkua yhtÀ vÀhÀn ja silti ei nuku liian vÀhÀn. MinÀ en saa koskaan riittÀvÀsti unta ja tuntuu ettÀ ku aamulla herÀÀn niin oon yhtÀ vÀsyny ku illalla. Ja tuo sama onnettomuuden tunne on edelleen. En minÀ oo onnellinen ollu tÀnÀ syksynÀ, kuin harvoin harvoin on se tunne vÀhÀn aikaa. Nyt vaan on monesti huonoja pÀiviÀ ja tosi matalalla mieliala sillon. Koulua on mielettömÀn raskas kÀydÀ. Ihan lyhyt pÀivÀ koulussa tekee minut todella vÀsyneeksi.

KÀvin eilen perjantaina kuraattorilla, mutta koska en uskaltanu puhua muusta ku tuosta vÀsymyksestÀ niin ei hÀn varmaan ymmÀrtÀnyt ihan kokonaan miten rankkaa tÀÀ nyt on. Tuntuu etten selviÀ edes ens viikosta kun pitÀs olla joka ikinen pÀivÀ koulussa. Mutta kyllÀ silti on paljon paljon eteenpÀin ettÀ kÀvin siellÀ. Oikeasti on aika ihme ettÀ laitoin viestiÀ. Olin aika sekaisin ku laitoin sen.

KÀyttÀjÀ villikettu kirjoittanut 11.05.2014 klo 14:53

Ole hyvĂ€ 🙂

Kuulostaa jossain mÀÀrin tutulta tuo, ettĂ€ huolehtii muista perheenjĂ€senistĂ€. Toimii ikÀÀn kuin neuvottelijana, yhdistÀÀ perheenjĂ€seniĂ€ toisiinsa ja huolehtii siitĂ€, ettĂ€ perhe toimisi ja pyörisi mahdollisimman hyvin. On ikÀÀn kuin diplomaattina sovittelemassa kaikkien tarpeita yhteen. On tosi kaunista, ettĂ€ pidĂ€t huolta perheenjĂ€senistĂ€si - mutta samalla pitÀÀ muistaa pitÀÀ huolta myös itsestÀÀn, omasta ajasta ja jaksamisesta. 🙂

Perheen sisÀiset riidat tuntuu varmasti pahalta, onhan perhe kuitenkin todella tÀrkeÀ ja rakas yhteisö. Hienoa ettÀ iskÀsi on pysynyt rauhallisena. Tuo kuulostaa myös tosi hyvÀltÀ ettÀ oot menossa isovanhemman luokse ja saat samalla etÀisyyttÀ asioihin. KyllÀ se siitÀ vielÀ paremmaksi muuttuu.

Jaksamista, kerrohan taas kuulumisia! đŸ™‚đŸŒ»

KÀyttÀjÀ Salaatti kirjoittanut 15.05.2014 klo 10:43

Moi villikettu🙂

SiitÀ just koitin huolehtia ku lÀhin mummulaan ettÀ olis vÀlillÀ erilaista arkea. EttÀsaisin lomailla kodin ongelmista ja josta huolehtimisesta. Musta se on aika suuri luottamuksen osoitus ettÀ melkein kaikki mun perheenjÀsenet juttelee mulle asioistaan ja pitÀÀ mua tÀrkeÀnÀ. Mutta onhan se joskus rankkaa. Silti haluan ettÀ on niin.

Olin mummun ja vaarin luona vaikka tuo mun edellinen viesti kuulostaakin siltĂ€ ettĂ€ mulla olis vain mummu. 🙂 Ja tĂ€tien. Viisi nuorinta tĂ€tiĂ€ oli kans kotonaan. Kaksi on jo muuttanut pois, mutta toinen on just kĂ€ynyt lukion loppuun ja muuttanu vĂ€hĂ€ksi aikaa takas kotiin ja toinen on ollu vain apuna. Nuorin on viidennellĂ€ luokalla, vanhin mua kaks vuotta vanhempi ja muut on siltĂ€ vĂ€liltĂ€. Musta on aina ihan huippua viettÀÀ aikaa heidĂ€n kanssa. Ja mummula on yhtĂ€ tuttu paikka ku koti. Voin olla siellĂ€ yhtĂ€ vapaasti. Ihan oikeesti yhtĂ€ vapaasti. Mummu ja vaari uskaltaa pyytÀÀ mua tekeen kotitöitĂ€ ja minĂ€ uskallan tehĂ€ mitĂ€ ikinĂ€ haluan, samoin ku kotona. Eilinen oli tosi rankka pĂ€ivĂ€. Olin nukkunu vaan pari tuntia koska en saanu unta ja eilen muutettiin heidĂ€t uuteen kotiin. Koko pĂ€ivĂ€ kannettiin tavaroita ja huonekaluja, pakattiin loppuja ja purettiin uudessa kodissa. Olin illalla ihan poikki ku tulin kotiin. Ja olihan tÀÀllĂ€ ollut lapsilla ikĂ€vĂ€ vaikka olin vaan pari pĂ€ivÀÀ pois. TĂ€nÀÀn oli tarkotus lĂ€hteĂ€ vielĂ€ siivoamaan kaveriksi mutta oon niin poikki ettĂ€ taitaa jÀÀdĂ€ vĂ€liin.

Ja nyt on taas tosi mukava olla kotona.🙂

Kiitos!

KÀyttÀjÀ villikettu kirjoittanut 18.05.2014 klo 18:00

Moi 🙂

Miten sun viime pĂ€ivĂ€t on sujunut? Onhan se hienoa, ettĂ€ lĂ€heiset uskaltaa puhua omista asioistaan, vaikka se vĂ€lillĂ€ rankkaa onkin. SyvĂ€llisiĂ€ asioita harvemmin puhutaan sellaisille, jotka ei niitĂ€ kuuntele tai ymmĂ€rrĂ€. Kuuntelutaito on tĂ€rkeĂ€ taito monessa tilanteessa 🙂

Kuulostaa kaikin puolin hienolta, ettĂ€ sait ilmeisesti etĂ€isyyttĂ€ kodin arkeen kĂ€ymĂ€llĂ€ isovanhempien luona. Tuollainen paikka, missĂ€ voi olla yhtĂ€ vapaasti ja luonnollisesti kuin kotona, voi olla hyvinkin tĂ€rkeĂ€, kuten myös se, ettĂ€ on vĂ€lit kunnossa sukulaisiin ja isovanhempiin 🙂

Jaksamista ja tsemppiĂ€! đŸ™‚đŸŒ»

KÀyttÀjÀ Salaatti kirjoittanut 20.05.2014 klo 23:07

Moi villikettu!🙂

EnimmĂ€kseen ihan hyvin on mennyt. Oon ollut ulkona - KESÄ!!🙂 - ja rakennellut lapsille majaa, pelannut naapurin ja meidĂ€n lasten kanssa julkkista ja sĂ€hlyĂ€ ja kaikkee sellasta. Mua on vĂ€lillĂ€ ahistanu ajatus aikuisuudesta. En oli vielĂ€ valmis. KyllĂ€hĂ€n sen huomaa ku sellaset tietynlaiset asiat jÀÀ hoitamatta. Muuten kyllĂ€ hyvĂ€ fiilis. Tavallaan tuntuu ettĂ€ on paljon tekemistĂ€, tavallaan pĂ€ivĂ€t vaan kuluu ja en joskus saa oikeen mitÀÀn tehtyĂ€.

Kauhee ikÀvÀ kaikkia ystÀviÀ. Yksi on lÀhdössÀ Ruotsiin ja en enÀÀ nÀe hÀntÀ sitÀ ennen, toista en oo nÀhnyt pitkiin aikoihin enkÀ tiiÀ edes ettÀ onko hÀn kesÀn kaukana kotonaan vai kÀmpÀssÀÀn vÀhÀn lÀhempÀnÀ ja kolmas onneksi on aika lÀhellÀ koko kesÀn, mutta hÀnellÀkin on nyt ennen kesÀlomaa tiukka tahti työharjottelussa joten ei nÀhÀ ennen kesÀlomaa. Onneks siihen ei ole pitkÀ aika!!

Kiitos🙂

KÀyttÀjÀ villikettu kirjoittanut 25.05.2014 klo 11:06

Moi.

No joo, nyt on kyllĂ€ ollut kesĂ€istĂ€, mukavaa kun olette keksineet tekemistĂ€ yhdessĂ€! 🙂 Aivan huippua kuulla, ettĂ€ sulla on ainakin yksi ystĂ€vĂ€, jonka kanssa voit olla kesĂ€llĂ€. Toivottavasti voit pitÀÀ muihinkin yhteyttĂ€ netin tai puhelimen kautta. ItsellĂ€kin on ikĂ€vĂ€ yhtĂ€ ystĂ€vÀÀ (joka tosin ei ilmeisesti halua enÀÀ olla mun ystĂ€vĂ€), joten vĂ€hĂ€n samanlaiset fiilikset siltĂ€ osin. Mutta ihan iloisella mielellĂ€. Haasteet on tehty voitettaviksi 🙂

Aikuisuudessa on onneksi se puoli, ettĂ€ siihen saa kasvaa vĂ€hitellen. Se on niin yksilöllistĂ€, missĂ€ tahdissa siihen tulee, eikĂ€ oikeastaan voi varmaan mÀÀritellĂ€kÀÀn mitĂ€ "aikuisuus" yleispĂ€tevĂ€sti tarkoittaa. TĂ€ysi-ikĂ€iseksi tuleminen antaa tietyt lakisÀÀteiset oikeudet ja velvoitteet, mutta ihmisen yksilöllinen kasvaminen ei noudata ikÀÀ numerotarkasti. Mun mielestĂ€ on myös ihan paikallaan voida leikkiĂ€ ja kĂ€yttÀÀ mielikuvitusta, vaikka olisikin aikuinen 🙂

Mites sulla muuten menee?
Jaksamista tuleviin haasteisiin! đŸ™‚đŸŒ»

KÀyttÀjÀ Salaatti kirjoittanut 16.06.2014 klo 03:48

Moi ja kiitos villikettu, ja anteeksi. En oo kĂ€yny tÀÀllĂ€ aikoihin. Tosi hyvin on mennyt. PÀÀsin kouluun, mikĂ€ on tosi kiva juttu! 🙂 Kolme kuukautta ilman viiltelyĂ€!

Paitsi. TÀnÀ iltana totaalinen romahdus. En jaksa enkÀ pysty edes selittÀmÀÀn. Munan vain pakko ruveta taas laihduttamaan, pakko, pakko, pakko. En saa syödÀ. Haluaisin piestÀ itteni hengiltÀ. Viiltelin....enemmÀn ja syvempiÀ haavoja kuin aikoihin. Ja siitÀ tuli parempi olo. En pysty itelleni mitÀÀn, mutta silti mulla on ajatus: "Miten mun elÀmÀ taas liukuu alamÀkeÀ, ja vauhdikkaasti?" Mutta tosiaankaan en pysty ite tekeen mitÀÀn. Mun on vaan pakko laihduttaa ja antaa rangaistus jos lihon ja syön.
😭😭😭😞

KÀyttÀjÀ villikettu kirjoittanut 16.06.2014 klo 19:44

Voi Salaatti,

Haluaisin halata sua nyt oikein kunnolla enkÀ pÀÀstÀÀ vÀhÀÀn aikaan minnekÀÀn. Ei sun tarvitse pyytÀÀ anteeksi, voit kirjoitella jos haluat mutta eihÀn se mikÀÀn velvoite ole tietenkÀÀn. Aivan upea suoritus ettÀ olit kolme kuukautta viiltelemÀttÀ, siitÀ huolimatta, ettÀ viilsit nyt.

KyllÀ sÀ pystyt tekemÀÀn jotain, vaikka et sitÀ nyt huomaisikaan. Sun elÀmÀ on edelleen kaunis ja arvokas, ja *sinÀ* olet kaunis ja arvokas. Ihmisen pitÀÀ syödÀ, jotta saisi energiaa. Ilman energiaa ei jaksa, eikÀ pysty elÀmÀÀn. Olisiko sulla mitÀÀn keinoa saada apua tuohon nyt, vaikka puhumalla Tukinetin pÀivystÀjÀlle tai ottamalla yhteyttÀ auttavaan puhelimeen tai vastaavaan? Kirjoittamalla tÀnne? Jotain terapiaa?

SÀ selvisit jo kevÀÀllÀ niin valtavan kallion lÀvitse, ettÀ voit ihan hyvin selvitÀ tÀstÀkin. MitÀÀn ei ole menetetty. SÀ ihan oikeasti voit selvitÀ ja olla onnellinen. Todellakin voit. EthÀn satuta enÀÀ itseÀsi? SÀ oot tÀrkeÀ ihminen, Salaatti.

Voimia ja jaksamista! đŸ™‚đŸŒ»

KÀyttÀjÀ Katsa kirjoittanut 16.06.2014 klo 21:39

HyvĂ€ salaatti ettĂ€ sulla oli hyvĂ€ kausi elĂ€mĂ€ssĂ€s!! 🙂👍
Harmi ettÀ nyt sulla on taas paha olo :'( Toivottavasti tÀmÀ paha kausi menee nopeasti ohi!
Tukevin halein katsa

KÀyttÀjÀ Salaatti kirjoittanut 17.06.2014 klo 13:46

Voi kiitos Katsa ja villikettuâ˜ș❀

Ajattelin kertoa huomenna psykiatriselle sairaanhoitajalle ku mulla on aika.

On aika hassua millanen olo mulla on. En oo yhtÀÀn masentunu, mutta vĂ€lillĂ€ oon ahdistunu jos syön mielestĂ€ni liikaa tai sellasta ruokaa jota en sais syödĂ€. En pidĂ€ itteeni valtavan lihava, lihavana kyllĂ€, mutta mun kehonkuva ei oo niin sairaalloinen. Mutta mun on vaan pakko kontrolloida syömisiĂ€. Mulla on kaks vaihtoehtoa. Joko tosi vĂ€hĂ€n kaloreita ja ihan normaalia ruokaa, ehkĂ€ 200-800kcal pĂ€ivĂ€ssĂ€ tai sitten tosi pelkistetty ruokalista ja vĂ€hĂ€n enemmĂ€n kaloreita, 1000-1500kcal pĂ€ivĂ€ssĂ€. Tavallaan mun anoreksiamainen syömishĂ€iriö on muuttunu enemmĂ€n ortoreksiamaiseksi. Haluaisin syödĂ€ mahdollisimman terveellisesti, ja oikeesti mun jĂ€rki sanoo ettei se oo enÀÀ ees terveellistĂ€. Tai en oo varma onko vai ei. Ne ruuat joita vain haluaisin syödĂ€ on: maito, maitorahka, salaatti, hedelmĂ€t, vihannekset, kananmuna (ainaki valkuainen), joskus kana ja kala, mutta PELKÄSTÄÄN, ei mitÀÀn kalapuikkoja joissa on se kuori, ruisleipĂ€, kaurapuuro, raejuusto ja tietenki vihreĂ€ tee ja vesi ja marjat. Noista saa kyllĂ€ aika paljonki ruokia yhdistelemĂ€llĂ€. Rasvaa en halua kĂ€yttÀÀ ollenkaan, sitĂ€ tulee noista ruuista jo liikaakin vaikka kaikki tietenki syön rasvattomana. LisĂ€ttyĂ€ sokeria ei ollenkaan ja haluan syödĂ€ mahdollisimman paljon proteiinia, ettei lihakset surkastuis kokonaan. Kanat sun muut voi paistaa vedessĂ€. Banaani, viinirypĂ€leet, appelsiini, mandariini ja peruna on silti kiellettyjen listalla. VehnĂ€jauho mua Ă€llöttÀÀ. Tavallaan nyt mulle on ruuan terveellisyys tĂ€rkeĂ€mpi kuin laihtuminen, mutta laihtuminenkin on tĂ€rkeÀÀ.

YritĂ€n kyllĂ€ olla satuttamatta. Ja uskon ettĂ€ selviĂ€n tĂ€stĂ€ki, eihĂ€n mulla edes ole paha olo. Kuin vĂ€lillĂ€ jos teen jotain vÀÀrin. KyllĂ€ tÀÀ tĂ€stĂ€. 🙂

Kiitos teille!

KÀyttÀjÀ Salaatti kirjoittanut 17.06.2014 klo 14:12

TÀnÀÀn oon syönyt noin 200-250 kalorin eestÀ kasvissosekeittoa ja raejuustoa ja yhen pienen Àitin tekemÀn sÀmpylÀn (ei hajuakaan kaloreista ja sitÀ paitsi sÀmpylÀÀ en sais syödÀ. Monesti lopetan just jonku sÀmpylÀn tai vastaavan syömisen kesken, ku tulee niin paha olo siitÀ ettÀ syö vÀÀrin, ja just ÀskettÀin laitoin lapsille syömistÀ ja vahingossa nuolasin ketsuppia sormesta. Piti kÀydÀ huuhtelemassa suu ja sylkemÀssÀ ketsupit pois, en halua niellÀ sitÀ. Koitan vÀltellÀ syömistÀ, esim eilen kÀvin syöttÀmÀssÀ mun ruuat koiralle. Sitte jos syön jotain mitÀ en sais, tai liikaa, niin mun pitÀÀ liikkua ja eilen rankaisin ittiÀ niin etten saanu moneen tuntiin ollenkaan istua tai edes olla paikoillaan. Se on semmosta. Viiltely on turha rangaistuskeino, siinÀ ei kait kulu edes kaloreita. ViiltelyllÀ en nykyÀÀn enÀÀ rankaise ittiÀ, tulee vain satutettua itseÀ jos ahdistaa epÀonnistuminen niin paljon ja tuntee vihaa itteÀÀn kohtaan.

KÀyttÀjÀ villikettu kirjoittanut 17.06.2014 klo 20:56

Moi,

Kannattaa tosiaan kertoa sairaanhoitajalle tĂ€stĂ€ asiasta. Reilut 250 kaloria on todella vĂ€hĂ€n, kun miettii ettĂ€ aikuisen pĂ€ivĂ€suositus on muistaakseni 2000, ja nuorena voi kulua vielĂ€ paljon enemmĂ€nkin. Oma jaksaminen on tĂ€rkeĂ€ asia, ja riittĂ€vĂ€llĂ€ syömisellĂ€ siihen voi vaikuttaa hyvin paljon 🙂

Sun ei tarvitse rankaista itseĂ€si. Jokaisella on oikeus syödĂ€ hyvin, ja elĂ€mĂ€kin voi olla inhimillistĂ€. On eri asia olla tekemĂ€ttĂ€ oikeasti vÀÀriĂ€ asioita kuin syödĂ€ hyvin. Hienoa kun et enÀÀ kĂ€ytĂ€ viiltelyĂ€ rankaisuna ja sulla kuitenkin on parempi fiilis kuin aiemmin 🙂 KyllĂ€ se tĂ€stĂ€ muuttuu vielĂ€ paremmaksi.

TsemppiĂ€ ja halauksia! đŸ™‚đŸŒ»

KÀyttÀjÀ Salaatti kirjoittanut 11.07.2014 klo 23:53

Kiitos villikettu!!!

MitÀhÀn kirjoittaisin. Oon nyt syöny paljon joka pÀivÀ. Mutta jos ajattelen vÀhÀnki syömistÀ niin mulle tulee sekava olo. En tiiÀ mistÀÀn mitÀÀn. PitÀis kait nÀitÀkin ajatuksia selvitellÀ. Mutta tÀÀ vaan tuntuu siltÀ ettÀ syömishÀiriöstÀ ei koskaan pÀÀse eroon. Sekavaa. Mutta sairaanhoitajan kanssa tÀstÀ kyllÀ juteltiin. Nyt hÀn on lomalla ja mulla on elokuun alussa vasta seuraava aika.

Mulla on menny hyvin ja huonosti. VÀlillÀ on kummallinen olo, vÀlillÀ kaikki on tosi hyvin. SelittÀmÀtön kummallinen olo.

Ă„Ă€h. Sekava olo nytkin.

KÀyttÀjÀ Salaatti kirjoittanut 12.07.2014 klo 01:46

"Minun mieleni on rakentanut itselleen vankilan. Minun mieleni on jossain mÀÀrin sairas niin kauan kuin se on omassa vankilassaan. Joku voi tulla ja avata oven, mutta silti en osaa kÀvellÀ ulos vankilasta. Joku voi tulla ja antaa avaimen minun kÀteeni, sanoa ettÀ avaa ovi ja tule ulos. Silti minÀ en osaa. Vaikka minua joku kÀdestÀ taluttaisi ovelle ja auttaisi minua avaamaan oven, en osaisi astua ulos vankilastani. Jos joku nostaisi minut kynnyksen yli vapauteen! Osaisin sillon yhden asian: rakentaa uudestaan saman vankilan. Osaan minÀkin jotain. Ja vaikka joskus pystyisin siihen, avaamaan oven itselleni ja astumaan vapauteen, kÀsirautoja en saisi pois. Aina kannan mukanani palasen vankeustuomiota."

Laihduttamisesta, syömisestÀ ja kaloreista tosi sekava olo... Ja haluaisin sitÀ paitsi lopettaa tupakoimisen...

Mutta on elĂ€mĂ€ ollu kivaakin. Kummitytön kanssa oon viettĂ€nyt aikaa ja muittenki sukulaisten ja ollu mökillĂ€ ja tuli ikĂ€vĂ€ kotiin ja eilen sitte tulin takas kotiin ja tĂ€nÀÀn kĂ€ytiin osan perheen kanssa meren rannalla ja oli mukavaa!🙂 On oikeesti ollu vĂ€lillĂ€ hyviĂ€ hetkiĂ€ ja pĂ€iviĂ€ vastapainona huonoille.

Kirjotin illalla hyvin lyhyen "tarinan" tytöstÀ joka teki itsemurhan. Minusta, mutta vain sillÀ erotuksella ettei kukaan koskaan saanut tietÀÀ mun ajatuksia ja kuolin. Ja kirjotin sellasen itsemurhakirjeen jonka olisin aikoinaan kirjottanu. Mutta en tosiaankaan suunnittele itsemurhaa. Purin vaan oloa sillÀ tavalla. Mua itketti ja tuntui pahalta. En haluais ettÀ kukaan koskaan tappaa itsensÀ.

Niin kummaa ja outoa ettÀ viiltÀmisen halu tulee aina ja aina uudestaan. Nyt taas. Mutta yritÀn taistella. ItkettÀÀ kun ei jaksaisi, mutta pakko on. En HALUA viillellÀ, vaikka toisaalta haluan enemmÀn kuin mitÀÀn muuta. VÀsy. Ei fyysinen vÀsy, vaan henkinen. Miten jaksan taas taistella? Voi elÀmÀ...

KÀyttÀjÀ Katsa kirjoittanut 14.07.2014 klo 09:07

Moi salaatti! Kiva ettÀ sulla on ollu viime aikoina myös niitÀ hyviÀ hetkiÀ.
ÄlĂ€ anna viiltelynhalulle periksi vaan taistele! SĂ€ oot niin hyvĂ€ ja vahva ihminen, ettĂ€ SĂ€ selviĂ€t siitĂ€ kyllĂ€! EtkĂ€ ole ainoa. MĂ€ tiedĂ€n ton tunteen omakohtaisesti liiankin hyvin â˜č

KÀyttÀjÀ Salaatti kirjoittanut 14.07.2014 klo 16:19

Katsa kirjoitti 14.7.2014 9:7

Moi salaatti! Kiva ettÀ sulla on ollu viime aikoina myös niitÀ hyviÀ hetkiÀ.
ÄlĂ€ anna viiltelynhalulle periksi vaan taistele! SĂ€ oot niin hyvĂ€ ja vahva ihminen, ettĂ€ SĂ€ selviĂ€t siitĂ€ kyllĂ€! EtkĂ€ ole ainoa. MĂ€ tiedĂ€n ton tunteen omakohtaisesti liiankin hyvin â˜č

Moikka Katsa!<3 Kiitos! Koitan taistella. Viime yönÀ melkein jo sorruin mutta en ihan. KyllÀ sinÀki selviÀt, varmasti!! MitÀ sulle kuuluu?

Mulla on nyt vÀhÀn taas selkiytyny ajatukset pÀÀssÀni. Pari pÀivÀÀ oon ollu sekasi ja ahdistunu siitÀ ettÀ mitÀ teen ku ahdistaa se ettÀ miten syön ja laihdutanko jne. Laihdutan. Mutta en niin radikaalisti. VÀhÀn vÀhennÀn syömisiÀ ja herkut pois kokonaan ja liikuntaa koitan lisÀtÀ. Tupakoinnin lopettamisprojekti on kÀynnissÀ. Ja ei tunnu syömishÀiriöltÀ ku en oo niin radikaalisti laihduttamassa. Ihan hyvÀ olo. Haluan laihaksi. VÀhintÀÀn seitsemÀntoista kiloa pois ja mielellÀÀn kakskytseittemÀn. Ja enemmÀnki. Jos vaikka nelkyt painaisin niin painoindeksi olis jotain 15. EhkÀ se olis ihan hyvÀ. Mutta en aio mitenkÀÀn piilotella mun laihduttamista. Nyt on tavallaan hyvÀ ku jos Àiti hermostuu jos syön hÀnen mielestÀ liian vÀhÀn niin pystyn sanomaan ettÀ on mun oma asia ettÀ miten syön. Helpompi olla ku ei tarvi piilotella ruokaa ja heittÀÀ roskiin, ku voi vaan tyynesti jÀttÀÀ vÀliin jos tuntuu siltÀ. Kaloreita en ainakaan toistaiseksi laske kovin tarkkaan. Kunhan ruuan laatu ja mÀÀrÀ on ok.

Nyt on niin kuuma ettĂ€ HYI! MissÀÀn ei ole hyvĂ€. Ällö olo ku on niin hiki koko ajan. PitĂ€is mennĂ€ suihkuun mutta mun pitÀÀ vielĂ€ leikata ruohoa ja kĂ€yttÀÀ koiraa lenkillĂ€ niin ei ole jĂ€rkeĂ€ ennen iltaa. Muuten on hyvĂ€ olo ku sain pÀÀtöksen tehtyĂ€ ja koska pÀÀtös tuntuu hyvĂ€ltĂ€.