Nuupahtanut salaatti

Nuupahtanut salaatti

KÀyttÀjÀ Salaatti aloittanut aikaan 07.09.2013 klo 12:04 kohteessa Nuorten foorumi
KÀyttÀjÀ Salaatti kirjoittanut 07.09.2013 klo 12:04

Hieno otsikko 😀 mutta en keksiny parempaa niin saa luvan kelvata

TÀÀ voi olla sellanen ketju jossa minÀ kerron kuulumisia. Oon kohta 18-vuotias tyttö, asun yksin yksiössÀ ja aloitin lukion tÀnÀ vuonna. Koko kevÀÀn ja kesÀn taistelin syömishÀiriön kanssa kaloreita ja lihomista vastaan. Laihdutin. Laihduinkin vÀhÀn, kymmenisen kiloa. Mutta arvaatkaan mitÀ, noin 6-7 niistÀ kiloista on tullut takaisin. Eikö oo ilouutinen? Vihaan itseÀni kun en edes siinÀ sitten onnistunut. Ja nyt kumminkin haluan parantua. Ja syön nykyÀÀn tavallisten ihmisten tavoin. EpÀonnistuin tuossakin.

”Jos on mahdollista ettĂ€ onnellinen, elĂ€mÀÀ rakastava tyttö sairastuu niin ettĂ€ haluaa nÀÀntyĂ€ hengiltĂ€, on oltava mahdollista ettĂ€ sama tyttö selviÀÀ ja paranee.”

Yks minua ”pahemmin” syömishĂ€iriöinen tyttö oli kirjottanu noin yhteen tekstiinsĂ€ ja ku eilen luin tuon niin rupesin itkemÀÀn. Varmaan se on mullekin mahollista.

Mutta nyt ku menee syömisvammailun kans paremmin niin menee sitten muuten huonommin… Minun itsetunto laski niin alas tuon paranemispÀÀtöksen takia ettei varmaan koskaan. En osaa yhtÀÀn arvostaa itteĂ€ni. Kaikki mitĂ€ teen ja sanon on vÀÀrin. En ihmettele tuota it:n laskemista ku onhan se iso juttu ku yhtĂ€kkiĂ€ tĂ€rkein asia itselle, rakkain unelma ikÀÀn ku kaatuu, kuivuu kĂ€siin. Ku oman arvon ihmisenĂ€ on jo kauan mÀÀrittĂ€ny laihuus, ja yhtĂ€kkiĂ€ pitĂ€isi oppia elĂ€mÀÀn ilman sitĂ€. Ja keksiĂ€ uusi tavoite ja uudet unelmat elĂ€mĂ€lle.

Niin tÀmÀ kaikki ja nÀmÀ muutokset tÀnÀ syksynÀ on syöny paljo mun voimia. En oo koskaan ollu nÀin vÀsyny. MinÀ joka oon aina tarvinnu tosi vÀhÀn unta. En tiiÀ toista ihmistÀ joka voi nukkua yhtÀ vÀhÀn ja silti ei nuku liian vÀhÀn. MinÀ en saa koskaan riittÀvÀsti unta ja tuntuu ettÀ ku aamulla herÀÀn niin oon yhtÀ vÀsyny ku illalla. Ja tuo sama onnettomuuden tunne on edelleen. En minÀ oo onnellinen ollu tÀnÀ syksynÀ, kuin harvoin harvoin on se tunne vÀhÀn aikaa. Nyt vaan on monesti huonoja pÀiviÀ ja tosi matalalla mieliala sillon. Koulua on mielettömÀn raskas kÀydÀ. Ihan lyhyt pÀivÀ koulussa tekee minut todella vÀsyneeksi.

KÀvin eilen perjantaina kuraattorilla, mutta koska en uskaltanu puhua muusta ku tuosta vÀsymyksestÀ niin ei hÀn varmaan ymmÀrtÀnyt ihan kokonaan miten rankkaa tÀÀ nyt on. Tuntuu etten selviÀ edes ens viikosta kun pitÀs olla joka ikinen pÀivÀ koulussa. Mutta kyllÀ silti on paljon paljon eteenpÀin ettÀ kÀvin siellÀ. Oikeasti on aika ihme ettÀ laitoin viestiÀ. Olin aika sekaisin ku laitoin sen.

KÀyttÀjÀ White princess2 kirjoittanut 08.04.2014 klo 08:49

Kirjoitit, ettÀ ihailet anoreksiassa laihuutta. Voin kertoa, ettÀ itse pelkÀÀn nykyÀÀn kuollakseni liikaa laihuutta. Minulle liika laihuus on sama kuin kuolema ja ihminen joka ei ole sosiaalisesti olemassa. Ihminen, joka ei tiedÀ mitÀ hÀn itse tarvitsee. Ihminen joka ei halua kasvaa aikuiseksi. Ihminen jota ei ihailla. Mutta muistan, kun minÀkin halusin kontrolloida painoani. Sosiaalisista syistÀ. Ajattelin nuorena, ettÀ jos kontrolloin vartaloani, niin sitten olen jengissÀ in. Olisin olemassa hyvÀksyttynÀ normaalina nuorena niin kuin muutkin nuoret. TiedÀn nykyÀÀn, ettÀ tÀmÀ ei pidÀ paikkansa. He eivÀt vain olleet arvoisiani. PelkÀÀn liikaa laihuutta myös sen vuoksi, ettÀ aina kun painoni on laskenut vaikka stressistÀ, niin minut ollaan taas nÀkevinÀÀn kipeÀnÀ joukossa. Minut nÀhdÀÀn myös epÀseksuaalisena. Se on loukkaavaa. En itse tarvitse sellaista ihmistÀ, jonka muut tarvitsevat joukkoonsa. Se en ole minÀ. Elintavoista yms. itsestÀ huolehtimisesta olen eri mieltÀ.Se on naiseutta. Ei missÀÀn nimessÀ sairautta. Mniulle ruoka on myÀs tapa pitÀÀ omat rajani, joita ei soslaaiseti kunniotettu. Se on tapa kestÀÀ petetty luottamus, jota ei enÀÀ saa takaisin.

KÀyttÀjÀ Salaatti kirjoittanut 08.04.2014 klo 09:22

Moi villikettu🙂

Hiljaa hyvĂ€ tulee🙂

Niin tosiaan. Voi olla ettÀ osaksi syynÀ on vÀsymys. Laitoinkin viestiÀ hÀnelle sillon pÀivÀllÀ. Kuulemma olisin saanut vaikka heti mennÀ kÀymÀÀn. En kuitenkaan voinut koska tÀnÀÀn on sairaanhoitajan aika. Muuten olisin saattanut vaikka lÀhtee. Sovittiin ettÀ jos hÀn saa auton, hÀn tulee pÀÀsiÀiseÀ kÀymÀÀn. En malta oottaa! Me tutustuttiin opistossa. Asuin melkein koko opistovuoden hÀnen kanssa samassa huoneessa ja melkein joka yö me juteltiin pikkutunneille asti. SiinÀ kyllÀ oppii tuntemaan ja luottamaan. HÀnen kanssa oon puhunut enempi ku kenenkÀÀn muun kanssa.

Se on tosiaankin tĂ€rkeintĂ€ ettĂ€ se epĂ€onnistui. EhkĂ€ olin muutenki nini ahistunut ja sekaisin ettĂ€ en ees kunnolla osannut arvioida ettĂ€ mikĂ€ riittÀÀ. Mutta se ei haittaa yhtÀÀn vaikka se mÀÀrĂ€ lÀÀkkeitĂ€ ei riittĂ€nytkÀÀn. Se on vaan hyvĂ€. Vaikka nykyÀÀn mua vĂ€lillĂ€ hĂ€vettÀÀ se ettĂ€ otin liian vĂ€hĂ€n lÀÀkkeitĂ€. Vaikka ei tosiaan tarvis hĂ€vetĂ€ sellasta asiaa. Minustakin on mukava kirjotella sun kanssa🙂 En satuta.

Taas huonompi aamu... TĂ€llĂ€ kertaa tiiĂ€n tasan ettĂ€ mistĂ€ se johtuu. Mun veljestĂ€, kaks vuotta nuoremmasta. HĂ€nellĂ€ on työharjottelu menossa. TĂ€nĂ€ aamuna hĂ€n ei ollut jaksanut herĂ€tĂ€ ja ite herĂ€sin vĂ€hĂ€n ennen ku iskĂ€ meni herĂ€ttĂ€mÀÀn. Tuli niin paha olo ku kuuntelin sitĂ€. Jos isĂ€ vaikka veljen kĂ€sivartta koskettaa niin heti kuuluu huuto: "ÄlĂ€ koske muhun tai soitan kytĂ€t!" Ja mun veli kuulemma aikoo vielĂ€ joskus hakata iskĂ€n ja kuulemma haluaa heittÀÀ parvekkeelta alas... Eilen mun kaheksan vuotias pikkusisko kulki mun huoneen ja toisessa pÀÀssĂ€ ylĂ€kertaa olevan hĂ€nen huoneen vĂ€liĂ€. TĂ€mĂ€ mun veli aatteli siitĂ€ ettĂ€ sisko seuraa hĂ€ntĂ€ ja suuttu. Kuulemma laitto aivan sievĂ€sti siskon maahan, mutta huuto siitĂ€ kyllĂ€ tuli. Ja sitten veli huusi ja haukku pikkusiskoa. Kuulemma hakkaa hĂ€netkin jne. Tuntu niin pahalta siskon puolesta. HĂ€nellĂ€ on muutenki itsetunto ongelmia. Menin sitte ihan nĂ€tisti puhumaan hĂ€nelle ja sanoin ettei hĂ€n saa kellekÀÀn puhua sellasia ja vĂ€hiten pienemmille. Kuulemma jos ei hĂ€ntĂ€ totella niin sillon hĂ€n saa puhua mitĂ€ haluaa. MinĂ€ yritin selittÀÀ ettĂ€ sekin tĂ€ytyy ansaita se luottamus ettĂ€ lapset tottelee. Ja veli aikoo ansaita sen lyömĂ€llĂ€ lapsia... SiinĂ€ vaiheessa mun kolme vuotta nuorempi siskokin tuli siihen. HĂ€n ei jaksanut puhua nĂ€tisti vaan huusi ja veli haukku hĂ€netki tosi pahasti.
Aiemmin oon suodattanut kaiken tÀllasen. Antanu mennÀ vaan ihan toisesta korvasta sisÀÀn ja toisesta ulos. Tietenki oon yrittÀny hÀnelle aina puhua, mutta en oo vÀlittÀny mistÀÀn hakkaamisuhakuksista ja haukkumisista. Joita muakin kohtaan hÀn kyllÀ syytÀÀ jos sellanen tilanne tulee. Nyt vaan jotenki ei enÀÀ osaa suodattaa. Varmaan on niin paljon jo tarvinu kuunnella ettei enÀÀ vaan osaa antaa menni ohi. Ja hÀn ei kuulemma jaksa lÀhteÀ töihin tÀnÀÀn ollenkaan ja aikoo vaan keksiÀ jonku selityksen. Miksi tÀn pitÀÀ olla tÀllasta? Veli ei tottele yhtÀÀn ÀitiÀ ja isÀÀ. Tuntuu niin pahalta ku yks "terrorisoi" koko perhettÀ. Jonku verran tÀssÀ on mukana myös kasilla oleva veli, muttei se oo niin paha ku tÀÀ vanhempi veli.

KÀyttÀjÀ villikettu kirjoittanut 08.04.2014 klo 19:55

Moi Salaatti 🙂

Onpa hienoa ettĂ€ suunnittelitte tapaamista ystĂ€vĂ€si kanssa! Voi vain kuvitella, miten tĂ€rkeĂ€stĂ€ ihmisestĂ€ on kyse. Tuollaiset pitkĂ€lle yöhön venyvĂ€t keskustelut voivat merkitĂ€ aika ainutlaatuista ystĂ€vyyttĂ€ 🙂

Sun ei tarvitse alkuunkaan hĂ€vetĂ€ sitĂ€, ettĂ€ otit liian vĂ€hĂ€n lÀÀkkeitĂ€. SinĂ€ selvisit, ja se on iso ja tĂ€rkeĂ€ juttu. Sun elĂ€mĂ€ jatkuu, ja on upeaa ettĂ€ se jatkuu, sillĂ€ se voi vielĂ€ tarjota sulle niin paljon 🙂

Kuulostaa siltÀ, ettÀ veljellÀsi on ehkÀ murrosiÀn kapinavaihe pÀÀllÀ. Tuntuu varmasti pahalta tuollainen kÀytös perheessÀ, ja sehÀn on suoranaista terroria muita perheenjÀseniÀ kohtaan. Vanhempia pitÀisi kuitenkin kunnioittaa eikÀ uhkauksia ja "sievÀsti maahan laittamista" tarvitse kenenkÀÀn sietÀÀ. SinÀ toimit joka tapauksessa todella hienosti tuossa tilanteessa, ja olet tÀysin oikeassa siinÀ, ettÀ luottamus ja kunnioitus tÀytyy ansaita. Toivottavasti veljesikin oppii pian, ettei tuollainen kÀytös kannata.

Halauksia! đŸ™‚đŸŒ»

KÀyttÀjÀ White princess2 kirjoittanut 09.04.2014 klo 08:12

Palaisin vielÀ tuohon, kun kerroit tuon anoreksiapatolgian houkuttelevan sinua ihailemaan laihuutta.YmmÀrrÀn tuon tavallaan edelleen. Kaikki nuoret tarvitsevat huomiota. Vanhemmat ovat kiireisiÀ, ja eivÀtkÀ aina kerkeÀ ottamaan riittÀvÀsti huomioon kasvavia nuoriaan. Paljon voi tapahtua sellaista, ettÀ vanhemmat eivÀt oikeasti edes tiedÀ, mitÀ nuoren elÀmÀssÀ tapahtuu. Onkohan olemassa edes ihanneperheitÀ, jossa kaikki onnistuu? Olen itse huomannut, ettÀ minulla oli vaikeuksia mielestÀni saada kavereita vielÀ yliopistollakin, koska meidÀn perheessÀ sattui ja tapahtui asioita, joista ei saanut tietystikÀÀn puhua. Tiesin tarvitsevani kavereita, mutta heti oltiin tietÀvinÀÀn. Totuus on se, ettÀ eivÀt he mitÀÀn tienneet. Monet olivat vain niin ovelia, ettÀ levittelivÀt ikeitÀ juoruja, ja monet uskoivatkin varmasti juorut. Kuului puhua pahaa. Mutta ei kuulunt tulla korrektisti elÀmÀssÀ vastaan. Se oli kirjoittamaton sÀÀntö, jota tuli noudattaa. No, ei meillÀ enÀÀ mitÀÀn salattavaa ole. Minun vanhempani ovat jo eronneet. Minusta perhe, jonka lapset eivÀt ole koskaan olleet hÀmmentyneitÀ kohtelustaan eivÀt ole suvaitsevaisia perheitÀ. Kun yhtÀ perheenjÀsentÀ syrjitÀÀn vielÀ yliopistollakin ilman mitÀÀn todellista syytÀ, niin muut lapset jÀÀvÀt vaille huomiota. Ei sitÀ totuutta pÀÀse karkuun missÀÀn. PitÀisikö minun vielÀkin nÀytellÀ? Opettelin siihen aikoinaan. Taidekouluissahan opitaan nÀyttelemÀÀn. Miksi minÀ nÀyttelisin, kun siskoni on jÀÀnyt lÀhes tÀysinn ilman huomiota minun kavereitteni varastamiseni vuoksi? Ei kaikista ruokatodellisuuksista koskaan parane. Ei kenenkÀÀn kannata enÀÀ nÀytellÀ sitÀ nÀytelmÀÀ, ettÀ kaikki olisi hyvin, jos ei oikeasti ole ollut elÀmÀn ratkaisevina hetkellÀ lempeÀsti vastassa elÀmÀn yhtÀ ratkaisevinta hetkeÀ eli itsenÀistymistÀ. ItseÀÀn ei pÀÀse pakoon. Ei itselleen voi valehdella.

KÀyttÀjÀ Salaatti kirjoittanut 09.04.2014 klo 15:28

Moi villikettu🙂

HĂ€n on kyllĂ€ tosiaan tĂ€rkeĂ€ ja ainutlaatuinen ihminen mun elĂ€mĂ€ssĂ€. Jo hĂ€n olisi mies niin hĂ€n varmaan olis mun elĂ€mĂ€ni mies 😀

Niin eihÀn mun tarvi ja tiedÀnkin sen. Silti se vaan hÀvettÀÀ. Kun vaikka joku hoitaja tms kysyy ettÀ paljonko otin lÀÀkkeitÀ niin hÀvettÀÀ kertoa kuinka vÀhÀn. Mutta se kyllÀ on hyvÀ ettÀ mun elÀmÀ jatkuu. En kyllÀ osaa aatella ettÀ elÀmÀllÀ olis iin upeita asioita mulle tarjottavana, mutta nÀmÀ pienet asiat riittÀÀ mulle, joita siinÀ nytkin on.

Mun veljellÀ on ollut jo viis vuotta tuo sama kapinavaihe pÀÀllÀ. Luulen ettÀ se osaksi johtuu isÀn aiemmasta kÀytöksestÀ. HÀn ei oo tainnut antaa sitÀ anteeksi. MinÀ oon. Kun me puhuttiin tÀstÀ sairaanhoitajan ajalla niin juteltiin myös siitÀ ettÀ mulla on tapana olla meidÀn perheessÀ riitojen sovittelija ja ettÀ tunnistan helposti muitten ihmisten mielialat ja sitten mÀÀ myös aina koitan auttaa. Kuten juuri ÀskettÀin mun kirjottaminen keskeytyi ku mun siskot tappeli ja toinen sitte tuli itkien ylÀkertaan. Ei hÀn mulle siitÀ jutellut, vaikka pyysin mutta sain silti hÀnen olon paranemaan. TÀtÀ teen useinkin. Juttelen riidan osapuolien tai vain toisen kanssa ja koitan sovittaa riidan ja saada molempien olon paremmaksi. Ite riitelen muiden kanssa paljon harvemmin. Siksi kaikki myös vaikuttaa mun mielialaan enemmÀn. Ja just sekin ettÀ kun on pitkÀÀn suodattanut ja antanut veljen huonon kÀytöksen olla omassa arvossaan niin senkin raja tulee vastaan. Jossain vaiheessa ei vaan enÀÀ jaksa olla vÀlittÀmÀttÀ ja tulee paha olo.
Ei tosiaan kenenkÀÀn tarvis oikeasti sietÀÀ tÀllaista. Silti meidÀn on vÀhÀn pakko. Yksi sossu kyllÀ kÀy tÀÀllÀ poikien kanssa juttelemassa mutta ei se oo ainakaan tÀhÀn mennessÀ auttanu yhtÀÀn. Melkeen toivon ettÀ ruvettais johonki vÀhÀn tiukempiin toimenpiteisiin, koska ei se helpolla mene ohi. Toivon minÀkin ettÀ hÀn vielÀ oppii.

Kiitos ja halauksia tÀÀltĂ€kin 🙂

Hei White princess2,

En koskaan oo ite ainakaan tietoisesti halunnut mun vanhemmilta huomiota. Ennemmin sillon ku sitÀ saan niin haluan pois tilanteesta. Oon tottunut kuuntelemaan ÀitiÀ, enkÀ kertomaan hÀnelle omia asioita. Varmasti ei ole olemassa ihanneperheitÀ, joissa kaikki menis tÀydellisesti. EikÀ kyllÀ kenenkÀÀn kannattaisi nÀytellÀ. SitÀ oon kyllÀ itekkin tehnyt, juurikin huomiota vÀlttÀÀkseni. Ja totta, itseÀÀn ei pÀÀse pakoon.

TĂ€nÀÀn on ollut paljon parempi aamu. Nukuin melkein 12h!! Ihan jĂ€rjetön mÀÀrĂ€. En koskaan oo tarvinnut paljon unta. Alle kuus tuntia on riittĂ€nyt mainiosti. Mutta masennuttuani oon ruvennut nukkumaan tosi paljon. Ainaki verrattuna aiempaan. Ja huolimatta siitĂ€ oon vĂ€synyt ja saatan nukkua parin tunnin pĂ€ikkĂ€reitĂ€ki. Se on vĂ€hĂ€n hĂ€mmentĂ€vÀÀ. Nytkin vĂ€syttÀÀ tosi paljon... 😮

Pyysin sitte ÀitiÀ ostaan mulle lisÀÀ tupakkaa. Noh. Ihan sama. Jotenki ei enÀÀ kiinnosta lopettaa. Kait silti jossain vaiheessa taas yritÀn ku tiiÀn ettÀ mun ystÀvÀt ei tykkÀÀ tavasta.

KÀyttÀjÀ Salaatti kirjoittanut 10.04.2014 klo 15:33

Heii!! 🙂 Oon riemuissani! Kiipesin just puuhun. Nytkin istun tÀÀllĂ€ ylhÀÀllĂ€. Maisemat on niin ihanat! TÀÀ on yks mun lempipaikkoja mutta tÀÀ on lĂ€hellĂ€ kotia. Eilen kĂ€vin toisessa niistĂ€ kahesta kauempana olevasta. Olin yhden ystĂ€vĂ€n kanssa puhelimessa ja samalla kĂ€ytin koiraa lenkillĂ€. Sinne on yhdet pojat tehneet aikoja sitte sellasen söpön majan ja istuin siellĂ€ koiran kanssa ja juttelin mun ystĂ€vĂ€lle.

Eilen illalla me siirrettiin mun kolmevuotiaan pikkusiskon sĂ€nky meijĂ€n huoneeseen. Se nukkuu joka yöjuna sĂ€ngyssĂ€ ja jos tahtoisin nukkua rauhassa niin taistelu on armoton 😀 Kumminkin, nyt sitte pÀÀdyttiin siihen ettĂ€ saan paremmin nukkua rauhassa jos hĂ€nen sĂ€nky on samassa huoneessa. Ihan kivahan se on🙂

Juteltiin eilen illalla ystÀvÀni kanssa - ja voi ihanaa!! Me muutetaan syksyllÀ samaan kÀmppÀÀn. Se on jo lÀhes varma asia. Oon niin innoissani!!

KÀyttÀjÀ SCIM kirjoittanut 10.04.2014 klo 17:20

Luin tuossa sun viestiÀ ja huomasin ettÀ poltat ! MitÀÀ, millon aloitit ?!

KÀyttÀjÀ Salaatti kirjoittanut 11.04.2014 klo 09:41

SCIM kirjoitti 10.4.2014 17:20

Luin tuossa sun viestiÀ ja huomasin ettÀ poltat ! MitÀÀ, millon aloitit ?!

Mulla on ollu tarkotus kertoo tĂ€stĂ€ sulle. Tiesin ettĂ€ sua kiinnostaa ku oot niin paljo houkutellu mua 😀 Millonkahan aloitin. No se on varmaan selvÀÀ ettĂ€ viimesen osastojakson jĂ€lkeen. Mutta tarkalleen....joskus joulukuussa. Koitan kyllĂ€ vĂ€lillĂ€ lopettaa koska tiiĂ€n ettĂ€ siinĂ€ on niin paljo terveyshaittoja, mutta mulla ei oikeen riitĂ€ motivaatio siihen.

KÀyttÀjÀ White princess2 kirjoittanut 11.04.2014 klo 16:04

Aijaa! KyllÀ mÀ ainakin tarttin isÀltÀ erityishuomiota poikaysÀtvÀvaiheen takia. Sain juuri oikeasta nÀkökulmasta huomiota. MinkÀ sille voi jos tyttö ei ajoissa kelpaa parisuhteeseen. Musta isÀn huomio on juuri elintÀrkeÀÀ. Mutta siinÀkin on rajansa. Ei saa saada kaikkia prinsessalinnojaan lÀpi. Sellaisia tyttöjÀ mÀ en edelleenkÀÀn siedÀ, jotka on saanut muka kaiken, mutta ei anna muille tytöille mitÀÀn. Muitakin tyttöjÀ on...

KÀyttÀjÀ Katsa kirjoittanut 11.04.2014 klo 16:49

Ihanaa salaatti et SĂ€ oot muuttamassa kaveris kans samaan kĂ€mppÀÀn ja sulla on muutenkin ihania asioita tapahtunu viime aikoina 😀
On ollu uskomatonta seurata sun nousua sieltĂ€ syvĂ€stĂ€ suosta tĂ€hĂ€n hetkeen. Sun menestys antaa mullekin toivoa siitĂ€ et mĂ€kin voin selvitĂ€ tĂ€stĂ€ kaikesta ja olla vielĂ€ kerran onnellinen 🙂
MĂ€ oon niin ilonen sun puolesta sun edistyksestĂ€ ja ihanista tapahtumista đŸ™‚đŸŒ»

KÀyttÀjÀ villikettu kirjoittanut 11.04.2014 klo 19:25

Moi 🙂

Aivan loistavaa ettĂ€ aiotte muuttaa yhteiseen kĂ€mppÀÀn! SiitĂ€ voi tulla vielĂ€ hieno juttu. Ei tarvitse olla yksin ja opiskelutkin voi sujua paremmin. Aika huippua, samaten kuin se, ettĂ€ uskalsit kĂ€ydĂ€ kauempana lempipaikassa. Puusta voi varmaan nĂ€hdĂ€ ympĂ€ristön ihan uudesta nĂ€kökulmasta 🙂

KyllĂ€hĂ€n sĂ€ voit sitten myöhemmin lopettaa tupakoinnin vĂ€hitellen, kun tuntuu siltĂ€. Voihan tuo vĂ€symyskin helpottaa sitten masennuksen myötĂ€, kun mieli toipuu kunnolla. Mutta aivan upeaa kuulla nuo uutiset tuosta kĂ€mpĂ€stĂ€ 🙂

Halauksia ja viikonloppuja! đŸ™‚đŸŒ»

KÀyttÀjÀ Salaatti kirjoittanut 12.04.2014 klo 10:34

White princess2 kirjoitti 11.4.2014 16:4

Aijaa! KyllÀ mÀ ainakin tarttin isÀltÀ erityishuomiota poikaysÀtvÀvaiheen takia. Sain juuri oikeasta nÀkökulmasta huomiota. MinkÀ sille voi jos tyttö ei ajoissa kelpaa parisuhteeseen. Musta isÀn huomio on juuri elintÀrkeÀÀ. Mutta siinÀkin on rajansa. Ei saa saada kaikkia prinsessalinnojaan lÀpi. Sellaisia tyttöjÀ mÀ en edelleenkÀÀn siedÀ, jotka on saanut muka kaiken, mutta ei anna muille tytöille mitÀÀn. Muitakin tyttöjÀ on...

MeitĂ€hĂ€n on paljon erilaisia ihmisiĂ€. SÀÀ oot tarvinnut huomiota isĂ€ltĂ€si, mÀÀ oon kadottanut kaikkea vanhempien antamaa huomiota. Niin se vaan on ettĂ€ erilaisia ollaan. 🙂

KÀyttÀjÀ Salaatti kirjoittanut 12.04.2014 klo 10:37

Katsa kirjoitti 11.4.2014 16:49

Ihanaa salaatti et SĂ€ oot muuttamassa kaveris kans samaan kĂ€mppÀÀn ja sulla on muutenkin ihania asioita tapahtunu viime aikoina 😀
On ollu uskomatonta seurata sun nousua sieltĂ€ syvĂ€stĂ€ suosta tĂ€hĂ€n hetkeen. Sun menestys antaa mullekin toivoa siitĂ€ et mĂ€kin voin selvitĂ€ tĂ€stĂ€ kaikesta ja olla vielĂ€ kerran onnellinen 🙂
MĂ€ oon niin ilonen sun puolesta sun edistyksestĂ€ ja ihanista tapahtumista đŸ™‚đŸŒ»

Se on ihanaa 😀 EihĂ€n se vielĂ€ varmaa oo ettĂ€ pÀÀsenkö muuttamaan, mutta ainaki teen kaikkeni ettĂ€ se tapahtuis. Just nyt viime yön oon ollu yötĂ€ tĂ€n mun ystĂ€vĂ€n luona ja tĂ€nÀÀn hĂ€n tulee meille. Niin ihanaa olla hĂ€nen kanssa ja suunnitella ettĂ€ pÀÀstĂ€is muuttamaan syksyllĂ€!
Musta itestĂ€ki se tuntuu vĂ€lillĂ€ aika uskomattomalta. Joskus ei jaksais yhtÀÀn. Tuntuu ettĂ€ ois ennemmin yhtĂ€ paska olo ku ennenki, eikĂ€ tĂ€llanen vĂ€livaihe ku kaikki on kesken eikĂ€ mikÀÀn oo oikeen huonosti tai hyvin. Mutta silti, on se uskomatonta🙂 MÀÀ ainaki uskon ettĂ€ sinĂ€ki voit vielĂ€ selvitĂ€ ja olla onnellinen!!🙂👍

KÀyttÀjÀ Salaatti kirjoittanut 12.04.2014 klo 10:45

villikettu kirjoitti 11.4.2014 19:25

Moi 🙂

Aivan loistavaa ettĂ€ aiotte muuttaa yhteiseen kĂ€mppÀÀn! SiitĂ€ voi tulla vielĂ€ hieno juttu. Ei tarvitse olla yksin ja opiskelutkin voi sujua paremmin. Aika huippua, samaten kuin se, ettĂ€ uskalsit kĂ€ydĂ€ kauempana lempipaikassa. Puusta voi varmaan nĂ€hdĂ€ ympĂ€ristön ihan uudesta nĂ€kökulmasta 🙂

KyllĂ€hĂ€n sĂ€ voit sitten myöhemmin lopettaa tupakoinnin vĂ€hitellen, kun tuntuu siltĂ€. Voihan tuo vĂ€symyskin helpottaa sitten masennuksen myötĂ€, kun mieli toipuu kunnolla. Mutta aivan upeaa kuulla nuo uutiset tuosta kĂ€mpĂ€stĂ€ 🙂

Halauksia ja viikonloppuja! đŸ™‚đŸŒ»

Moi 🙂

Se on loistavaa! 🙂

Jep. Nyt tuntuu niin turhalta ees yrittÀÀ lopettaa ku kaikki motivaatio on taas hukassa. MinÀki oon sitÀ miettinyt ettÀ se vÀsymys saattaa ajan kanssa helpottaa ku ehtii paremmin toipumaan.

Kiitos. Halauksia ja samoin sulle viikonloppuja. 🙂

LĂ€hin eilen just tĂ€n samaisen ystĂ€vĂ€n, jonka kans aion muuttaa, kanssa kaupungille. Ja hĂ€nen kahden siskon kanssa. Oltiin syömĂ€ssĂ€ niin mun ystĂ€vĂ€ heitti ettĂ€ tuu meille yöksi. Ja minĂ€hĂ€n tulin. Kivaa!🙂 Sitte oli ainaki mun mielestĂ€ aivan huippu ilta. Mun ystĂ€vĂ€n sisko, mua kaks vuotta nuorempi, ja minĂ€ juteltiin vaikka kuin paljo kaikkee ja kyllĂ€ mun ystĂ€vĂ€nikin vĂ€lillĂ€ otti osaa keskusteluun. Oli niin ihana ilta<3 Oon jo aiemmin aatellu ettĂ€ tÀÀ ystĂ€vĂ€n sisko on ihana ihminen ja miestĂ€kin vois tulla ystĂ€vĂ€t. SitĂ€ kyllĂ€ tosiaan toivon!
Sitte illalla hihiteltiin lattialla patjojen pÀÀllÀ minÀ ja mun ystÀvÀ. Ja pÀÀtettiin ettÀ lÀhetÀÀn aamupalalle retkelle. Ja niinhÀn me tehtiin.
Ajat sitte sovittiin ettÀ mun ystÀvÀ tulee meille tÀnÀ lauantaina ja niinpÀ me ollaan aikeissa mennÀ vielÀ meille tÀnÀÀn. Ja pyydettiin ystÀvÀn siskoakin mukaan. En kyllÀ oo ihan varma tuleeko hÀn. En halua painostaa, koska tiiÀn ettÀ se saattaa olla vaikeeta, mutta oon tosi ilonen jos hÀn jaksaa tulla!
Mutta siis. Ihan mielettömĂ€n huippu mieliala!!🙂 Nyt elĂ€mĂ€ hymyilee. Ihan oikeesti hymyilee!!🙂

KÀyttÀjÀ villikettu kirjoittanut 12.04.2014 klo 23:04

Moi 🙂

Aivan parasta ettĂ€ elĂ€mĂ€ hymyilee! 🙂 TĂ€mĂ€ on nyt sitĂ€, mitĂ€ elĂ€mĂ€n polulla voi kohdata. YstĂ€vien rakkautta ja yhdessĂ€oloa. Tuosta sun viestistĂ€ oikein loistaa elĂ€mĂ€nilo, ja se on mahtavaa. SiinĂ€ on ajateltavaa jokaiselle meistĂ€. Toivottavasti teillĂ€ on hauskaa tĂ€nÀÀn!

Kerrohan taas kuulumisia đŸ™‚đŸŒ»