Nuupahtanut salaatti

Nuupahtanut salaatti

KÀyttÀjÀ Salaatti aloittanut aikaan 07.09.2013 klo 12:04 kohteessa Nuorten foorumi
KÀyttÀjÀ Salaatti kirjoittanut 07.09.2013 klo 12:04

Hieno otsikko 😀 mutta en keksiny parempaa niin saa luvan kelvata

TÀÀ voi olla sellanen ketju jossa minÀ kerron kuulumisia. Oon kohta 18-vuotias tyttö, asun yksin yksiössÀ ja aloitin lukion tÀnÀ vuonna. Koko kevÀÀn ja kesÀn taistelin syömishÀiriön kanssa kaloreita ja lihomista vastaan. Laihdutin. Laihduinkin vÀhÀn, kymmenisen kiloa. Mutta arvaatkaan mitÀ, noin 6-7 niistÀ kiloista on tullut takaisin. Eikö oo ilouutinen? Vihaan itseÀni kun en edes siinÀ sitten onnistunut. Ja nyt kumminkin haluan parantua. Ja syön nykyÀÀn tavallisten ihmisten tavoin. EpÀonnistuin tuossakin.

”Jos on mahdollista ettĂ€ onnellinen, elĂ€mÀÀ rakastava tyttö sairastuu niin ettĂ€ haluaa nÀÀntyĂ€ hengiltĂ€, on oltava mahdollista ettĂ€ sama tyttö selviÀÀ ja paranee.”

Yks minua ”pahemmin” syömishĂ€iriöinen tyttö oli kirjottanu noin yhteen tekstiinsĂ€ ja ku eilen luin tuon niin rupesin itkemÀÀn. Varmaan se on mullekin mahollista.

Mutta nyt ku menee syömisvammailun kans paremmin niin menee sitten muuten huonommin… Minun itsetunto laski niin alas tuon paranemispÀÀtöksen takia ettei varmaan koskaan. En osaa yhtÀÀn arvostaa itteĂ€ni. Kaikki mitĂ€ teen ja sanon on vÀÀrin. En ihmettele tuota it:n laskemista ku onhan se iso juttu ku yhtĂ€kkiĂ€ tĂ€rkein asia itselle, rakkain unelma ikÀÀn ku kaatuu, kuivuu kĂ€siin. Ku oman arvon ihmisenĂ€ on jo kauan mÀÀrittĂ€ny laihuus, ja yhtĂ€kkiĂ€ pitĂ€isi oppia elĂ€mÀÀn ilman sitĂ€. Ja keksiĂ€ uusi tavoite ja uudet unelmat elĂ€mĂ€lle.

Niin tÀmÀ kaikki ja nÀmÀ muutokset tÀnÀ syksynÀ on syöny paljo mun voimia. En oo koskaan ollu nÀin vÀsyny. MinÀ joka oon aina tarvinnu tosi vÀhÀn unta. En tiiÀ toista ihmistÀ joka voi nukkua yhtÀ vÀhÀn ja silti ei nuku liian vÀhÀn. MinÀ en saa koskaan riittÀvÀsti unta ja tuntuu ettÀ ku aamulla herÀÀn niin oon yhtÀ vÀsyny ku illalla. Ja tuo sama onnettomuuden tunne on edelleen. En minÀ oo onnellinen ollu tÀnÀ syksynÀ, kuin harvoin harvoin on se tunne vÀhÀn aikaa. Nyt vaan on monesti huonoja pÀiviÀ ja tosi matalalla mieliala sillon. Koulua on mielettömÀn raskas kÀydÀ. Ihan lyhyt pÀivÀ koulussa tekee minut todella vÀsyneeksi.

KÀvin eilen perjantaina kuraattorilla, mutta koska en uskaltanu puhua muusta ku tuosta vÀsymyksestÀ niin ei hÀn varmaan ymmÀrtÀnyt ihan kokonaan miten rankkaa tÀÀ nyt on. Tuntuu etten selviÀ edes ens viikosta kun pitÀs olla joka ikinen pÀivÀ koulussa. Mutta kyllÀ silti on paljon paljon eteenpÀin ettÀ kÀvin siellÀ. Oikeasti on aika ihme ettÀ laitoin viestiÀ. Olin aika sekaisin ku laitoin sen.

KÀyttÀjÀ White princess2 kirjoittanut 10.02.2014 klo 20:47

Hei Salaatti!

VÀsymys on tosi ikÀvÀ juttu. Nyky-yhteiskunta vaatii tosiaan niin paljon nuorilta, ettÀ kyllÀ on ihan mahdotonta. Kuitenkin oppimisprosessikin jo edellyttÀÀ riittÀviÀ yöunia. Kuka tahansa voi yhteiskunnan tahdin vuoksi olla liian vÀhÀisten yöunien vuoksi alisuoriutuja hetken aikaa. Ei ihminen mitÀÀn opi, jos ei saa nukuttua riittÀvÀsti. TÀssÀ yhteiskunnassa pitÀÀ olla aina sitÀ ja pitÀÀ olla aina tÀtÀ ollakseen jotain. Jos ei ole, niin luokitellaan. Kun antaa itselleen aikaa toipua niin kyllÀ arvostelijoita riittÀÀ. Saat aika kauan antaa hÀlyytysmerkkejÀ ympÀristöllesi, ettÀ otetaan tosissaan. En itse pidÀ syömishÀiriötÀ varsinaisena sairautena, vaan keinona selvitÀ yhteiskunnassa, jossa vaaditaan liian paljon tai on sosiaalisia ongelmia, jotka eivÀt vain ratkea. En pidÀ sitÀ vain yksilön ongelmana. Mutta eikö terveys ole kaikkein tÀrkein asia elÀmÀssÀ? Kannattaako sen vuoksi yleensÀkÀÀn kilpailla muiden kuin itsensÀ ja omien tavoitteidensa kanssa?

KÀyttÀjÀ Salaatti kirjoittanut 11.02.2014 klo 22:34

hei White princess 2 🙂

VÀsymys on tosi ikÀvÀÀ. Mulla se ei kumminkaan johdu edes liian vÀhÀsistÀ yöunista koska nukun tosi paljon. Ja tÀllÀ hetkellÀ yhteiskunta ei vaadi multa oikeestaan mitÀÀn koska oon sairaslomalla. Mutta siinÀ oot oikeassa ettÀ niitÀ hÀlyytysmerkkejÀ saa antaa kauan, eikÀ kaikki, edes ammattilaiset, ota silti tosissaan... Kokemusta löytyy... Terveys on ainakin hyvin korkealla tÀrkeysasteikossa elÀmÀssÀ, siksi haluan sitÀ vaalia.

Nyt on ollu tosi hyvÀ mieli monta pÀivÀÀ koska olympialaiset on niin parasta seurattavaa. LisÀksi sairaanhoitajan kÀynnit on mennyt tosi hyvin, mikÀ on ihanaa!!

KÀyttÀjÀ Katsa kirjoittanut 13.02.2014 klo 07:02

White Prinsess, SÀ oot Kyl mukava! MÀ oon lukenut sun tekstejÀ ja ne on niin fiksuja ja kannustavia.

Sulle salaatti mĂ€ toivon voimia! Se ettĂ€ sun sairaanhoitaja kĂ€ynnit on menny hyvin 🙂. Mulla ei oo tĂ€llĂ€ viikolla menny asiat muuhun kun alamĂ€keen, koska mĂ€ en pÀÀse viikonloppuna leirille enkĂ€ hiihtolomalla laskettelemaan :'( ja tanssit jÀÀ nyt noin kahdeks kuukaudeks, kun maanantaina murtu oikea nilkka â˜č

KÀyttÀjÀ Salaatti kirjoittanut 14.02.2014 klo 01:21

Kiitos Katsa!<3 Voimia sinnekin pÀin!! Ihana kun tulit mun ketjuun kirjotteleen, oon ite ollut niin vetÀmÀÀn viime aikoina etten oo jaksanu seurata keskustelua tÀÀllÀ...
Todella, todella, todella inhottavaa etĂ€suhde nilkka sattui murtumaan juuri tĂ€hĂ€n vĂ€liin â˜č Toivotaan mahdollisimman pikaista paranemista!

KÀyttÀjÀ SCIM kirjoittanut 17.02.2014 klo 15:30

Moi Salaatti <3 mitĂ€ kuuluu ! Ei olla kirjoiteltu pitkÀÀn aikaan. =( kerro kaikkea, mitĂ€ kuuluu, miten oikeesti voit, mitĂ€ oot hoimmaillu yms đŸ™‚đŸŒ»

KÀyttÀjÀ Salaatti kirjoittanut 20.02.2014 klo 01:15

Moi SCIM<3 Ei kyllĂ€ ollakaan kirjoteltu aikoihin. No, ihana ku nyt kysyit!!â˜ș❀
Mulle kuuluu oikeesti jo paljonki parempaa ku joskus syksyllĂ€ ja ennen joulua. Kaikki on lĂ€hteny meneen eteenpĂ€in mun voinnissa. Takapakkeja tietysti tulee, ei niiltĂ€ voi kukaan vĂ€lttyĂ€, mutta eteenpĂ€in tĂ€ssĂ€ porskutellaan. Ihan vakavasti puhuen en enÀÀ pystyisedes harkitsemaan itsemurhaa, jonka aikanaan aioin vakavissani tehĂ€. SiitĂ€kin huomaa kuin paljon paremmin menee. Nyt voit uskoa sen, kun joskus sanoit ettĂ€ "SÀÀ sanot aina vaan noin." Tai jotain sen tyylistĂ€ ainaki🙂 Eli vointi ON menny eteenpĂ€in. TĂ€llĂ€ hetkellĂ€ harjottelen selviytymÀÀn vaikeista tilanteista, joita tulee siis sen takia ettĂ€ mulla on sosiaalisten tilanteiden pelko ja julkisten paikkojen pelko. Psykiatrisen sairaanhoitajan kanssa sitĂ€ harjottelen. Musta on uskomatonta ettĂ€ oon oikeesti nyt nĂ€in hyvĂ€ssĂ€ voinnissa. Jos joku ois mulle joskus 2013 vuonna noin toukokuusta vuoden loppuun, vĂ€lisenĂ€ ajanjaksona sanonu ettĂ€ joskus voin vielĂ€ nauraa ja hymyillĂ€ aidosti ja tuntea aitoa onnen tunnetta edes satunnaisesti niin en olis uskonu. Olisin vaan itkeny sitĂ€ ettei se voi olla totta koskaan.
MitĂ€kö oon hommaillu? En kauheesti mitÀÀn. Ollu kotona, lukenu, kĂ€yny kirjastossa ja kaupassa, leikkiny lasten kans, seurannu olympialaisia innolla... Semmosta. 🙂
EntÀ mitÀpÀs sinÀ tyttöseni?<3 MitÀ oikeesti kuuluu SCIM?

KÀyttÀjÀ SCIM kirjoittanut 20.02.2014 klo 17:03

Hei IHANA kuulla. Mukavaa ettÀ sulla on tuo diagnoosiki selvinnyt niin pÀÀset rakentamaan uutta polkua ja toivottavasti vahvempaa polkua.

Mulle oikeesti kuuluu ok, olen osastolla ja oon ollu yks ja puoli kuukautta. VĂ€lissĂ€ on hirveesti ÀÀniĂ€ ja ahdistusta jopa niin kovaa ettĂ€ on meinannut taju lĂ€htĂ€, mut sekin on jo parempaan pĂ€in. Itsemurha aikeet on mullakin oikeestaan pois, MITÄ sanoo tyttö joka vasta seiso junaraalla. KyllĂ€ tĂ€mĂ€ elĂ€mĂ€ saadaan vielĂ€ voiton puolelle 😋 kyllĂ€ tÀÀ tĂ€stĂ€ 🙂

KÀyttÀjÀ Salaatti kirjoittanut 24.02.2014 klo 01:21

Ihanasti sanottu: "pÀÀset rakentamaan uutta polkua ja toivottavasti vahvempaa polkua"
Toivotaan nÀin!!

Ihana kuulla ettÀ sullakin menee jo paremmin!<3 Muista ettÀ aina saat tulla kertomaan jos tuntuu pahalta tai menee huonommin! VÀlitÀn susta aina!

Nyt ihan vasta tajusin yhen asian. PelkÀÀn elĂ€mÀÀ. VielĂ€kin voimakkaammin ku ennen. Kodista on tullu mulle ainut turva, enkĂ€ haluais lĂ€hteĂ€ tÀÀltĂ€ koskaan. Kaupassa, kirjastossa, joskus kavereilla ja ehkĂ€ sukulaisilla voisin kĂ€ydĂ€, mutta kaikki muu tuntuu ylivoimaiselta. Oma elĂ€mĂ€. Se ei enÀÀ ole unelma tai ihana asia. Se on pelottava asia. Tuntuu ettĂ€ liian nopeesti menee elĂ€mĂ€. En oo valmis jĂ€ttĂ€mÀÀn kotia, menemÀÀn kouluun, menemÀÀn töihin, hoitamaan asioita. En osaa, en uskalla, en pysty. SiitĂ€kin jo joudun taistelemaan itteni kans kun pitĂ€is lĂ€htĂ€ kavereilla kĂ€ymÀÀn. Haluan todellaki kĂ€ydĂ€, mutta se vaan on ihan liian vaikeeta. Ja jos kĂ€yn jossakin, niin haluan ettĂ€ mulla on joku turvallinen ihminen mukana. En uskalla mennĂ€ yksin. Äiti, kaverit, sisko on mun turva kodin ohella.

Mua ihan oikeesti pelottaa ja ahdistaa tÀÀ asia. Tuntuu ettÀ haluaisin pysÀyttÀÀ tÀn maailman pyörimisen, haluan huutaa: "STOP!!! En ole vielÀ valmis! Antakaa vÀhÀn lisÀÀ aikaa!!" Mutta kun ei voi pysÀyttÀÀ. Ihan kohta on pakko hakea kouluun. Pakokauhu iskee. En halua mennÀ mihinkÀÀn kouluun. En uskalla, enkÀ pysty menemÀÀn. TiiÀn ettÀ jos tÀllaisessa mielentilassa meen johonki kouluun niin siitÀ tulee taas yks keskeytetty koulu sarjaan, jossa on jo muutama. EhkÀ viikon korkeintaan kestÀisin.

Kaikista mieluiten vain nukkuisin omassa sÀngyssÀ, kahden peiton alla. Voisin herÀtÀ kun jaksan, ja pysyÀ siellÀ niin kauan kuin tunnen sitÀ lÀmpöÀ ja turvaa tarvitsevani. Sitten voisin pikaisesti kÀydÀ alakerrassa hakemassa vÀhÀn ruokaa ja palata loppupÀivÀstÀ sÀnkyyn. Pelaamaan koneella ja lukemaan kirjoja. Ja nukkumaan. Joskus voisin vÀÀntÀytyÀ ylös ja tavata kavereita.

TiedÀn, ettei tÀmÀ kuulosta elÀmÀltÀ. TÀmÀ kuulostaa antielÀmÀltÀ, jos niin voi sanoa. Pakenen elÀmÀÀ, jÀttÀydyn siitÀ pois koko ajan. Hautaudun. SitÀ minÀ haluankin. Haluan piiloutua elÀmÀltÀ, niin ettei se koskaan enÀÀ löytÀisi minua. Turvapaikka, piilopaikka. Ahdistaa. Haluan paeta, mutta elÀmÀÀ ei voi paeta. Se löytÀÀ minut mistÀ vain. Jos joku yö jÀttÀisin kotini ja lÀhtisin reppu selÀssÀ karkuun, elÀmÀ löytÀisi minut varmasti sieltÀkin.

En tiiÀ mitÀ teen. Mun elÀmÀstÀ ei vaan enÀÀ tuu mitÀÀn. Liikaa pelkoa, liikaa estoja.

KÀyttÀjÀ villikettu kirjoittanut 28.02.2014 klo 10:45

Salaatti,

Kerroit tosi taitavasti miltĂ€ susta tuntuu, ainakin sellainen vaikutelma mulle tuli. 🙂 Sanoit tuossa aiemmin, ettĂ€ vointisi on mennyt jo parempaan suuntaan. Voisiko sama kehitys ulottua pikkuhiljaa myös kouluasioihin? Muistan itsekin kun olin ahdistunut kouluun hakemisesta, oikeastaan jokaisesta kouluasteesta, mutta vĂ€hitellen sitĂ€ kasvoi uuteen vaiheeseen. Kodin ulkopuolinen maailma voi sekin tuntua synkĂ€ltĂ€ ja pimeĂ€ltĂ€ kodin turvaan verrattuna. Tuo sun kuvaus elĂ€mĂ€n pakenemisesta oli aivan pysĂ€yttĂ€vĂ€, ja elĂ€mĂ€n vaatimukset nykyÀÀn voi oikeasti olla aika rankkojakin, kun aina pitĂ€isi olla yhteiskunnan oravanpyörĂ€ssĂ€ juoksemassa ja kuitenkin tajuaa, miten itsekin vĂ€lillĂ€ uupuu ja kaverit samaten :/

Mutta hei, mĂ€ uskon ettĂ€ se helpottaa vielĂ€ sullakin. 🙂 Vaikka nyt ahdistaisi ja tuntuisi vaikealta kĂ€ydĂ€ paikoissa ja hakea kouluun, niin kyllĂ€ se vielĂ€ helpottaa siitĂ€. Hienoa ettĂ€ harjoittelette niitĂ€ vaikeita tilanteita, siitĂ€ se lĂ€htee 🙂

KÀyttÀjÀ Salaatti kirjoittanut 04.03.2014 klo 00:14

villikettu kirjoitti 28.2.2014 10:45

Salaatti,

Kerroit tosi taitavasti miltĂ€ susta tuntuu, ainakin sellainen vaikutelma mulle tuli. 🙂 Sanoit tuossa aiemmin, ettĂ€ vointisi on mennyt jo parempaan suuntaan. Voisiko sama kehitys ulottua pikkuhiljaa myös kouluasioihin? Muistan itsekin kun olin ahdistunut kouluun hakemisesta, oikeastaan jokaisesta kouluasteesta, mutta vĂ€hitellen sitĂ€ kasvoi uuteen vaiheeseen. Kodin ulkopuolinen maailma voi sekin tuntua synkĂ€ltĂ€ ja pimeĂ€ltĂ€ kodin turvaan verrattuna. Tuo sun kuvaus elĂ€mĂ€n pakenemisesta oli aivan pysĂ€yttĂ€vĂ€, ja elĂ€mĂ€n vaatimukset nykyÀÀn voi oikeasti olla aika rankkojakin, kun aina pitĂ€isi olla yhteiskunnan oravanpyörĂ€ssĂ€ juoksemassa ja kuitenkin tajuaa, miten itsekin vĂ€lillĂ€ uupuu ja kaverit samaten :/

Mutta hei, mĂ€ uskon ettĂ€ se helpottaa vielĂ€ sullakin. 🙂 Vaikka nyt ahdistaisi ja tuntuisi vaikealta kĂ€ydĂ€ paikoissa ja hakea kouluun, niin kyllĂ€ se vielĂ€ helpottaa siitĂ€. Hienoa ettĂ€ harjoittelette niitĂ€ vaikeita tilanteita, siitĂ€ se lĂ€htee 🙂

Kiitos villikettu🙂
Toivotaan ettÀ se ulottuu. KÀvin keskiviikkona psykiatrisen sairaanhoitajan luona ja hÀn sai mua vakuuttuneeksi siitÀ ettÀ jos en ole vielÀ syksyllÀ kunnossa niin sinne ei ole pakko mennÀ. EttÀ hakeminen on vaan hakemista ja koulupaikkaa ei ole pakko ottaa vastaan, vaikka sen saisi. Nyt kun VenÀjÀn ja Ukrainan tilanne on niin vaikea niin mulle tuli vielÀ suurempi pelko lÀhteÀ kotoa. En uskalla lÀhteÀ yhtÀÀn mihinkÀÀn yksin. En mihinkÀÀn. Vaikka tiiÀn ettei se meihin tÀÀllÀ vaikuta niin silti pelottaa. Se tÀssÀ on outoa ettÀ ennen en oo kokenut elÀmÀn vaatimuksia liian suurina. Oon pikemminkin kokenu ettÀ kun on vaikeaa niin annetaan pysÀhtyÀ. Nyt on yhtÀkkiÀ ruvennut tuntumaan ettÀ ei ei ei. Pelottaa vaan.

Toivotaan ettĂ€ helpottaa🙂 YritetÀÀn tĂ€ssĂ€ pienin askelin mennĂ€ eteenpĂ€in. Ja takapakkejakin tulee mutta pitÀÀ yrittÀÀ olla masentumatta niistĂ€.

KÀyttÀjÀ Katsa kirjoittanut 07.03.2014 klo 06:36

Salaatti! Toivon ettÀ kaikki kÀÀntyy sun osalta parhain pÀin. Koska SÀ oot ansainnut sen. KevÀÀn haut on raskaat mullekin, vaikka mÀ en vielÀ ite joudu hakemaan mihinkÀÀn, mutta kun tiedÀn ettÀ mun kaikki kaverit lÀhtee syksyllÀ muualle ja mÀ jÀÀn yksin, taas :'(

KÀyttÀjÀ Salaatti kirjoittanut 12.03.2014 klo 03:06

Hei Katsa! Toivon minÀkin, vaikka en oo varma oonko ansainnut mitÀÀn. Silti toivon koska en jaksa kauan tÀtÀ. Voi kurjuus. TsemppiÀ! Toivon sullekin kaikkea hyvÀÀ, toivottavasti pÀrjÀÀt vaikka kaverit vaihtaakin koulua. SinÀ todellakin oot sen ansainnut!!

Huokaus. ElÀmÀ on niin vaikeeta liian vaikeeta. SydÀn tuntuu raskaalta. Ajatukset painaa mieltÀ. Miksi minÀ oon minÀ? Mun elÀmÀssÀ ei oo mitÀÀn mieltÀ. ElÀn tÀssÀ maailmassa turhaan. En osaa mitÀÀn, musta ei oo hyötyÀ kellekÀÀn. Oon turha. Kaikki pÀrjÀis mainiosti ilman mua, joten miksi? Miksi oon olemassa? Juuri tÀnÀÀn pohdin sitÀ ristiriitaa, joka on sen vÀlillÀ mitÀ muut oottaa mun elÀmÀltÀ ja mitÀ minÀ ootan. MinÀ en oota mitÀÀn. Muut oottaa vÀhintÀÀn sitÀ ettÀ opiskelen, kÀyn töissÀ, muutan jossain vaiheessa omaan kotiin, ehkÀ myös sitÀ ettÀ menisin naimisiin. ViimeistÀ sentÀÀn kukaan ei vaadi. Ja koska tiiÀn ettei muut anna mun jÀÀdÀ loppu elÀmÀkseni sÀngyn pohjalle makaamaan, niin yritÀn vaatia iteltÀni opiskelupaikan hakemista. Muuta en juuri nyt jaksa. En edes töitÀ vaikka sairasloma loppuu kohta ja kesÀkin on tulossa - aika jolloin lÀhes kaikki nuoret on kesÀtöissÀ. En halua lÀhteÀ tÀÀltÀ turvasta kotoa pois. En edes lenkille ilman turvallisen ihmisen seuraa.

Oon viime aikoina aatellu osastoaikojani. Tulee aina jÀnnÀsti paha olo kun miettii sitÀ. En tiiÀ miksi. Johtuuko se siitÀ ettÀ sillon oli niin paha olo (vaikka ei se kyllÀ paljoa poikkea nykyisestÀ, nyt on vain eri tavalla paha olo)? Tavallaan haluaisin osastolle. SiellÀ ei tarvi niin paljon miettiÀ elÀmÀÀ. Osastokin on turvapaikka. EikÀ siellÀ vaadita niin paljon ku kotona. MÀÀ en tiiÀ mitÀ teen. Tuntuu ettei tÀÀ voi jatkua nÀin. Pakokauhu valtaa kun ajattelen kaikkea mitÀ pitÀis osata ja tehÀ, aikuisen ihmisen.

KÀyttÀjÀ Salaatti kirjoittanut 14.03.2014 klo 00:41

Hain kouluun. Se oli kamalaa. Sisko tuliavuksi ja yritti ehdottaa kaikkia mahdollisia kouluja. MikÀÀn ei tuntunut hyvÀltÀ. Kaikkiin haaveammattieni koulutuksiin sosiaalisten tilanteiden pelkoni estÀÀ minua pÀÀsemÀstÀ, eikÀ sen jÀlkeen ole oikein mitÀÀn jÀljellÀ. Lopulta hain. En vielÀ tiedÀ, menenkö sinne kouluun. Sen nÀkee vasta syksyllÀ.

Tajusin eilen ettÀ vointini on mennyt reippaasti huonompaan suuntaan. VÀhÀn pelottaa ettÀ luisunko taas niin pohjalle ettÀ löydÀn itseni taas osastolta. En ymmÀrrÀ miten jaksan jatkaa pÀivÀstÀ toiseen. Tuntuu ettei onnellisuus enÀÀ koskaan ole minun saavutettavissani.

KÀyttÀjÀ Katsa kirjoittanut 14.03.2014 klo 07:21

Voi salaatti rakas! Ihanaa ettĂ€ sait haettua johonkin kouluun 🙂👍. PÀÀtĂ€t sitten syksyllĂ€ meetkö vai et.
Harmi ettÀ sun olo on taas kurja, mutta salaatti SÀ oot selvinny siitÀ jo kerran. Mee vaan rohkeesti puhuun jollekin, vaikka Se tuntuu vaikeelta, Se kannattaa.
Aurinko paistaa risukasaankin! Usko pois.

KÀyttÀjÀ villikettu kirjoittanut 14.03.2014 klo 12:01

Moi, upeaa kun sait haettua kouluun! Se oli varmaan kova paikka kuten sanoit, mutta selvisit siitĂ€ joka tapauksessa. Tosi hieno juttu 🙂 Hakeahan voi ihan hyvin ennen kuin pÀÀttÀÀ, meneekö kouluun syksyllĂ€.

SĂ€ voit olla vielĂ€ onnellinen, uskon ettĂ€ sunkin pĂ€ivĂ€ koittaa vielĂ€. Kaunein pĂ€ivĂ€ voi vaatia vĂ€hĂ€n pidemmĂ€n yön koittaakseen, ja yön kylmin hetki on juuri ennen auringonnousua. ItsestÀÀn voi löytÀÀ yllĂ€ttĂ€viĂ€ voimia, kun jaksaa jotenkin marssia pahimpien hetkien yli. Sitten kun vĂ€hĂ€n helpottaa, niin voi huomata, miten onkin uutta energiaa ainakin vĂ€hĂ€n lisÀÀ. Oot varmasti paljon vahvempi kuin kukaan osaisi ajatella. Joskus omaa sitkeyttÀÀn ei huomaa ihan heti 🙂

TsemppiĂ€ sulle jokaiseen hetkeen ja pĂ€ivÀÀn! 🙂