Nuoren aikuisen yksinäisyys

Nuoren aikuisen yksinäisyys

Käyttäjä Fredriika aloittanut aikaan 23.06.2011 klo 22:01 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä Fredriika kirjoittanut 23.06.2011 klo 22:01

Heipä hei,
olen 18-vuotias suhteellisen normaali nuori 🙂. Minulla on oikeastaan vain kaksi oikeasti hyvää ystävää, joista toinen on kylläkin siskoni ja toista näen nykyään noin kerran tai pari viikossa. Koulussa on myös muutama kaveri, jonka kanssa hengailla, mutta vain koulussa. Ystävyys iskee aina juuri, kun tulee kotiin eikä olekaan ketään, jonka kanssa voisi nähdä ja tehdä jotain. Tämän ikäisenä tuntuu, että kavereiden hankkiminen on vielä hankalampaa eikä asiaa helpota, että olen hiukan ujo aluksi. Olisi kiva esim aloittaa uusi harrastus, jossa voisi tavata uusia ihmisiä. Mitkäköhän olisi hyviä vaihtoehtoja?

Mielialani vaihtelee aina vähän ajan mukaan eikä ongelma aina tunnu niin pahalta. Olisi mukava kuulla muiden kommentteja aiheeseen liittyen. Olen kiitollinen siitä, että minulla on kuitenkin edes yksi hyvä ystävä, mutta ystäviä ei voi olla koskaan liikaa, eihän?

Hyvää kesää kaikille!

Käyttäjä keittobanaani kirjoittanut 24.06.2011 klo 23:21

olen 16-vuotias ja samankaltaisessa tilanteessa, tosin läheisiä ystäviä mulla ei juurikaan ole - muutama hyvänpäiväntuttu joiden kanssa heittää läppää koulussa, vapaa-aika onkin sitten näin sosiaaliselta kannalta katsottuna pelkkää tyhjänkäyntiä. Ujo olen myös, ja luonteeltani vähintäänkin omalaatuinen, mikä ei juurikaan auta uusia kontakteja luodessa. Ns. moikkaustuttuja tulee hankittua ihmeen helposti, mutta tosiystäviä ei meinaa löytyä mistään. Tulen toimeen ihmisten kanssa, mutta kemiat kohtaavat valitettavan harvoin ☹️