Neuvoja, kiitos?

Neuvoja, kiitos?

Käyttäjä whoever aloittanut aikaan 02.09.2006 klo 11:22 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä whoever kirjoittanut 02.09.2006 klo 11:22

Hei vaan, voisko joku olla kiltti ja antais mulle neuvoja. Sellasessa asiassa ku itseluottamus, koska siitä on todellakin puutetta mun kohdalla. Kartan kaikkia sosiaalisia tilanteita koska oon niin ujo. Ja itsetunto on nollissa kun en pysty olla ajattelematta mitä muut musta ajattlee tai jos mä epäonnistun. Ja kaikki ihmissuhteet on aika hataralla pohjalla, miten voisin saada uusia kavereita.😑❓
totta taijan olla aika säälittävä tapaus.

Käyttäjä Vompatti89 kirjoittanut 13.09.2006 klo 07:46

Säkö oot säälittävä tapaus? Mitäs sit mä, joka hautoo itsemurhaa ynnä muuta todella typerää.. :/ Kyllä sä pystyt parantaa oloas, kato kuhan tiedät vaa e oot normaali ihminen ja nautit elämästäsi. Ajattele lohtuna sitä et et oo tämmönen ku mä, ketä on koko elämä kiusattu ja petetty 🙂 ja joka on aina ollu tyhmempi, rumempi ja huonompi ku muut, sulla vois kans olla huonomminki, mutta ei ole jotan nauti siitä! 🙂 Toivottavast täst turhast ja sekavast viestist oli jotaa apuu.

Käyttäjä Glyserin kirjoittanut 13.09.2006 klo 19:39

Hei sulle vaan 🙂 Täällä on kohtalontoveri!Tiedän ainakin vähän miltä sinusta tuntuu. Olen pienestä pitäen ollut ujo ja sitä on vieläkin runsaasti jäljellä. Onneksi sain kasvatettua itseluottamusta pari vuotta kestäneellä ystävyydellä. Vietin paljon aikaa erittäin iloisen,huumorintajuisen ja ulospäinsuuntautuneen ihmisen kanssa ja se sai oman huumorintajuni nousemaan pintaan.

Ei minusta tietenkään tullut supersosiaalinen ja itsevarma 🙂 Ujo olen edelleen, etenkin poikien seurassa. Mutta voin varmaan antaa jotain vinkkiä vaikka ne saattaa olla hieman höpsöjä. Ensinnäkin on hyvä olla rento. Periaatteessa on aivan turhaa jännittää ihmisten seurassa etenkin jos ne on aivan tuntemattomia!Maailmassa on niin paljon muutakin tekemistä ja täällä on niin paljon erilaisia ihmisiä että kukaan ei suoraan sanottuna välitä esim. siitä jos tekee jotain pöhköä 😀

Ja kaikki ympärillä olevat ihmiset ei jaksa ajatuksiaan uhrata sille miettisivät päänsä puhki mitä mieltä ovat sinusta. Ja ei ole mahdollista miellyttää kaikkia,kunhan 6 miljardin ihmisen joukosta löytyy edes pari jotka tykkää niin se riittää. Et kai sinäkään jaksa analysoida jokaista ihmistä vaan pidät vain huoli omista asioistasi. Ja älä turhaan huolehdi epäonnistumista!Minua pännii ja hävettää joskus kun sanon jotain hölmöä, mutta siitä se elämä vain jatkuu. Ja mitä useammin panee itsensä alttiiksi eri tilanteille,sitä nopeammin niihin tottuu eivätkä ne enää tunnu pelottavilta. Sanon tämän ihan kokemuksesta!

Niin no halusit lisää kavereita?Niitä ei sinällänsä saa tuosta vaan mutta on olemassa asioita joilla avittaa hommaa. Olisi hyvä että pidät itsesi avoimena muille ihmisille. Olet varmaan koulussa eikö niin?Siellä pystyy tekemään edes pieniä kontakteja ihmisiin esim ryhmätöiden yhteydessä. Harrastustoiminta on huippujuttu tavata ihmisiä, jos sinulla on vain aikaa niin tutustu rohkeasti kaupunkisi harrastetoimintaan. Sen ei tarvitse ollaan mitään jokapäiväistä hömppää mutta edes kerta viikossa on tuulahdus puhdasta ilmaa ja samalla pääset kokeilemaan itseäsi eri tilanteissa.

Netti on turvallinen paikka harjoitella. Täällä on paljon kivoja foorumeita ja muita joista varmasti löydät ihmisiä joita kiinnostaa samat asiat kuin sinua. Ja mikä parasta,olet suhtkoht anonyymi mikä vähentää huomattavasti mokaamisen pelkoa.

Siinä nyt jotain pientä, mutta kauheena tsemppii sulle toivotan. Muista että et todellakaan ole ainoa ujo eikä ujoudessa ole mitään hävettävää 🙂 Aloita pienestä niin kyllä pystyt mihin vaan!🙂🌻

Käyttäjä whoever kirjoittanut 15.09.2006 klo 13:50

Kiitos kovasti neuvoista. Okei eli pienistä jutuista se lähtee, pitää yrittää, ja toivossa on hyvä elää. 🙂

hienoo kuulla et joku on pystyny muuttuu parempaan!

Käyttäjä Kolmiolääke kirjoittanut 20.09.2006 klo 12:06

Itsekkin olin ennen ujo. Ja saatoin vaan kuunnella kun muut puhuivat ja tavallaan mieltyä heidän ajatuksiinsa ja ajattelutapaansa. Nykyään hypin keskellä kaupunkia ja kiljun ja nauran. Teen kaikkea pöhköä koska minusta se vaan tuntuu hyvältä. 🙂 Monet ihmiset katsoo ja nauraa tai ainakin hymyilee, ja siitäkös mä vasta hyvälle tuulelle tuun. Poikaystävä tahallaan aina sanoo että rauhotu, sä nolaat mut. Mutta oikeesti se vaan hymyilee ja nauraa mulle. Sillain hyvällä tavalla. Oon myös oppinu sanoon omat mielipiteet asioista. Oon tällänen kun oon, jos jotain ei miellytä ni kukaan ei pakota oleen mun seurassa. Ei kaikkia pidä miellyttää, eikä sitä kannata ees koittaa.

Harrastusten ja poikaystävän harrastusten kautta oon saanu monia uusia tuttavuuksia. Elikkä oikeesti kannattaa harrastaa jotain jos kavereita haluaa 😋