netissä oleminen ja koukkuun jääminen

netissä oleminen ja koukkuun jääminen

Käyttäjä hanne3 aloittanut aikaan 07.01.2016 klo 04:57 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä hanne3 kirjoittanut 07.01.2016 klo 04:57

Mietin tässä sellaista mitä on se, että jää koukkuun nettiin, milloin voi määritellä itsensä nettiriippuvaiseksi? Itse olen viettänyt kohtuuttoman paljon aikaa netissä ja tuntuu että samalla tuhonnut osan omasta elämästänikin. Toinen vanhemmistani haukkui minut tyhmäksi tämän takia.

Käyttäjä kirjoittanut 07.01.2016 klo 07:18

Minusta on nettiriippuvainen, jos ei tee mitään muuta kuin on netissä. Ja, jos ei ole netissä, silloinkin ajattelee mitä netissä tapahtuu.

Minä olin esim. eilen koko päivän netissä, koska oli vapaapäivä, olin lukenut kaikki kirjat eikä päässyt kirjastoon, oli kova pakkanen eikä voinut olla ulkona kuin pieniä hetkiä kerralla.
Työni on sellaista, että teen koko ajan nettiin jotain tietoa tai etsin tietoa tms.
Joudun myös odottelemaan aika paljon ja silloin selainen uutisia paljon.

Mutta, en mielestäni ole mitenkään koukussa nettiin, koska pystyn sieltä olemaan poissa enkä silloin ajattele mitä netissä tapahtuu. Eikä mulla esim. ole nettiystäviä joiden tekemisiä seuraan. Aamulla en ensimmäiseksi avaan nettiä vaan teen ensin kaikki muut hommat. Enkä illalla viimeiseksi lue nettiä.

Jos olet jäänyt koukkuun nettiin ja se sua häiritsee, niin ei sulla ole muuta vaihtoehtoa kuin panna kone kiinni.

Käyttäjä hanne3 kirjoittanut 07.01.2016 klo 18:27

maanvaiva kirjoitti 7.1.2016 7:18

Minusta on nettiriippuvainen, jos ei tee mitään muuta kuin on netissä. Ja, jos ei ole netissä, silloinkin ajattelee mitä netissä tapahtuu.

Minä olin esim. eilen koko päivän netissä, koska oli vapaapäivä, olin lukenut kaikki kirjat eikä päässyt kirjastoon, oli kova pakkanen eikä voinut olla ulkona kuin pieniä hetkiä kerralla.
Työni on sellaista, että teen koko ajan nettiin jotain tietoa tai etsin tietoa tms.
Joudun myös odottelemaan aika paljon ja silloin selainen uutisia paljon.

Mutta, en mielestäni ole mitenkään koukussa nettiin, koska pystyn sieltä olemaan poissa enkä silloin ajattele mitä netissä tapahtuu. Eikä mulla esim. ole nettiystäviä joiden tekemisiä seuraan. Aamulla en ensimmäiseksi avaan nettiä vaan teen ensin kaikki muut hommat. Enkä illalla viimeiseksi lue nettiä.

Jos olet jäänyt koukkuun nettiin ja se sua häiritsee, niin ei sulla ole muuta vaihtoehtoa kuin panna kone kiinni.

En tiedä musta joskus tuntuu että olen ajatellut liikaa sosiaalisia medioita ja keskustelupalstoja. Joskus ehkä aavistuksen tuntui että ajattelin liikaa sitä mitä netissä tapahtui, joskus kaupassakin käydessä näytin varmaan rättiväsyneeltä kun pyöri netissä tapahtuneet asiat päässä, nyt olen yrittänyt päästä pois facebookista, mutta oikein ei onnistunut.

Käyttäjä hanne3 kirjoittanut 07.01.2016 klo 19:04

Mietin joskus mitä nämä kauppareissut ovat jolloin olin ihan horroksessa, johtuiko se siitä, että olin edellisenä iltana viettänyt aikaa netissä myöhään yöhön.

Käyttäjä hanne3 kirjoittanut 07.01.2016 klo 19:29

Pitää vielä sen verran laittaa että olen ollut hirveän rätyynen ja kiukkunen viime vuosina. En tiedä voisiko se johtua tällaisesta. Etsin väsymykseen syytä sairaudesta.