Mun sairaus

Mun sairaus

Käyttäjä herkkä88 aloittanut aikaan 19.05.2015 klo 16:09 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä herkkä88 kirjoittanut 19.05.2015 klo 16:09

Moi

Haluan kertoa psykoosistani. Kuulen ääniä, ääniharhoja, lempiyhtyeeni CMX:n lyriikkaa. ”Mitä ikinä pakenet, se odottaa sinua siellä, mitä ikinä haluat, se muuttaa muotoaan.” ”Viimein saavut aavikon laitaan. Tänne missä kartta ei päde, tänne neuvot ei auta” ”Valehtelijoiden maailmassa, valehtelija on kuningas.” ”Olen vankina tässä kaupungissa, joka vankilaksi rakennettiin.”

Mulla on outoja ajatuksia, elän aika paljon omassa maailmassani, kuulen lauluja, leffoista saattaa tulla mielikuvia, sitaatteja ajattelen. On vaikea puhua ihmisille kun ajatukset ovat aika outoja, sairaita, sellaisella pikkumaisella herkällä, narsistisella tavalla. Olen ikäänkuin saanut psykoosista panssarin maailmaa vastaan.

Ystäviä minulla on ja yritän etsiä lisää. On kiva kattella leffoja yhdessä ja jakaa maailmaa. Vanhempien kanssa on kiva olla.

En tiedä oikein miten tästä selviäisi. Ajatukset ovat vain hirveän sulkeutuneita, epäajatuksia, ikäänkuin. En tiedä kärsivätkö muut ihmiset pakko-ajatuksista ja epäajatuksista. Vanhoista traumoista on jäänyt pakkoajatuksia. Joskus mietin olenko edes olemassa. Ensimmäinen psykoosi oli psykedeelisen ihana mutta tää toinen on ihan helvetillinen. Se johtui traumasta. Joskus uskon siihen että kuuluisin sairaalaan, siten että ajatukseni kuuluisivat sairaalaan vaikka elän ihmisten ilmoilla.

No tässä oli mun tarinani. Toivottavasti löydätte vertaistukea, ja toivon että löydän sitä itsekin.

Käyttäjä BirdBell kirjoittanut 19.05.2015 klo 20:16

Varmasti pelottava sairaus mutta onneksi et ole ainoa joka tuosta kärsii. En pysty edes ajattelemaan kun joku puhuu ja puhuu ilkeään sävyyn vaikka oikeasti se on vain psykoosin oire.

Oletko käynyt juttelemassa ammattllaisen kanssa?

Onneksi psykoosiin on lääkkeitä. Ja kun oireet loppuvat myös psykoosin estolääkkeitä. 💊

Käyttäjä Wylean kirjoittanut 20.05.2015 klo 01:15

Haluan vain kommentoida näitä ajatuksia.

Opin itse hyväksymään omat ajatukseni, miten outoja ja epäsopimattomia ne ovatkaan.
Vaikka yhteiskunta ja muut ihmiset eivät niitä hyväksyisikään niin mulle ne on ok.
Itse ainakin elän itselleni enkä anna muiden tahojen määrätä mitkä ajatukset ovat "oikeita".

Ehkä sinun ajatuksesi ovat osa sinun persoonaa, niin tarvitseeko niihin edes mitään "ratkaisua". Pelkällä hyväksymisellä pääsee pitkälle