Moikka

Moikka

Käyttäjä ask aloittanut aikaan 20.03.2020 klo 00:06 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä ask kirjoittanut 20.03.2020 klo 00:06

Minua ottaa päähän yksinäisyys ja kun nyt ei pääse tekemään mitään tämän korona epidemian takkia. Jotenkin tuntuu et ahdistaa entistä enemmän. Kun pitäisi piristää itseään tehdä jotain kivaa ja kun kaikki puhuu siitä. Mä olen niin yksin nyt. Pakko kirjoittaa vain. Kävin uimassa avustajan kanssa nyt en pääse enään. Jotenkin tuntuu vain siltä että voisin vain pistää kevät unille ja vaipuu horrokseen koko korona epidemian takkia.  Vaikka auringon valo ja kevät piristää mieltä. Niin jotenkin tuntuu… Korona on valloittanut maan. Ja minut. Koko korona tulee korvista ulos.. olen kuitenkin huomannut että minusta koronasta puhutaan vähän liikaakin ja se saa ihmiset paniikkiin. Ja myös kaikki kivat ajatukset unohdetaan ajatella.. ..  ”varmaan kans nyt henkisen kasvun paikalla”tän epidemian myötä. Tsemppiä ihmiset!!!  Yksinäinen täällä vain..

Käyttäjä Henna_Saapas (Työntekijä) (Palveluoperaatio Saapas (Lasten ja nuorten keskus ry )) kirjoittanut 20.03.2020 klo 18:27

Heippa, se mitä kerroit on varmasti monen muunkin tuntemuksia vastaavaa tällä hetkellä. Harrastusten mennessä tauolle, on löydettävä liikkumisen ilo esim ulkoilusta tai youtubevideoiden maailmasta, joita on onneksi tehty ihan hirveesti nyt kotikaranteenissa olevien iloksi. Myös kaupungin ja liikuntavirastojen taholta. Itse kävin äsken liikuntapuistossa tekemässä liikkuvuusharjoitteita ja nautin samalla auringosta. Toki kerroit, että olet käynyt avustajan kanssa uimassa, joten ymmärsinkö väärin, ettet voi myöskään ulkoilla ilman apua? Silloin voin vaan kuvitella miltä se tuntuu, jos ei voi liikkua kodin ulkopuolella tai edes sisällä ilman apua.

Kirjoitit, että kivat ajatukset unohdetaan. Kerro niistä. Luulen myös, että kaikki positiiviset asiat ja ajatukset on laitettava jakoon, jottei kaikki kulje vain Koronan matkassa. Pari kertaa päivässä voi katsoa uusimmat uutiset, mutta on todellakin tärkeää tehdä muutakin, kuin seurata vaikeita ja vaativia uutisia. Tykkäätkö lukea tai millä voisit itse parhaiten välillä lepuuttaa ajatuksia muissa aiheissa?

Onneksi on sosiaalinen media, josta voi löytää ajatuksen vaihtoa eri teemoista. Voimia ja tsemppiä toivotan.

Henna, Helsinki Saapas

Käyttäjä ask kirjoittanut 21.03.2020 klo 15:35

Juu liikun ilman apua. Minulla on hahmottamisen ongelma. se vaikuttaa siihen että saatan eksyä, myös kellonajatkin hahmotan huonosti...jne.. onneksi on apuvälineitä. Minulla on monesti kun tulee vaikea aika että mietin miksi olen tälläinen. Yritinkin soittaa kriisikeskukseen viime viikolla mutta se oli ihan tukossa. Pitää ensiviikolla yrittää uudestaan. Tai on oikeastaan vain pelkkiin kivoihin asioihin ei voi nyt tehdä. Keskittyy nyt enemmän miettimään kun ei oikein voi tehdä mitään. Mietin miksi eksyn ja miksi olen tälläinen. Minulla on kans on muistin kans vaikeuksia, mietin jos joku muu muistaa hyvin niin minä en.

Käyttäjä Henna_Saapas (Työntekijä) (Palveluoperaatio Saapas (Lasten ja nuorten keskus ry )) kirjoittanut 27.03.2020 klo 14:37

Hei taas, meillä on nyt Saappaan chat täällä tukinetissa useammin, kun kaikki on siirtynyt verkkoon. Nyt tänäkin viikonloppuna 27.-29.3 useaan otteeseen eri kellonaikoina. Siellä on mahdollisuus keskustella yhdessä tai pyytää joku työntekijä yksityiskeskusteluun.

Valitettavasti tosi monet kriisipuhelimet ovat pahoin ruuhkautuneet tällä hetkellä. Siksi mainostinkin sinulle tuota chattia.

Olemisen sietämätön keveys ei olekaan aina kevyttä tai edes siedettävää. Paljon kysymyksiä. Onko kaikella tarkoitus ja jos on niin mikä? jos ei ole, niin miksi joitakin asioita sallitaan. Hirveän tärkeitä kysymyksiä.

Henna, Helsinki Saapas

Käyttäjä ask kirjoittanut 27.03.2020 klo 22:43

Mukava kun on näitä chat keskusteluja useammin. Juu kävin jo yksityiskeskustelussa Jai sain sieltä vinkkejä. Pääsin keskustelemaan tässä kerran ruuhka aikana kriisi puhelimeen. Oli paljon jonoa. Ne ovatkin vaikeita ja tärkeitä kysymyksiä mitä sanoit tossa. Kaikkea hyvää sinulle!!

Käyttäjä Henna_Saapas (Työntekijä) (Palveluoperaatio Saapas (Lasten ja nuorten keskus ry )) kirjoittanut 30.03.2020 klo 13:08

Kiva kun kävit!

Henna, Saapas Helsinki