miten voin saada lisää itseluottamusta?

miten voin saada lisää itseluottamusta?

Käyttäjä rudy aloittanut aikaan 14.09.2013 klo 13:14 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä rudy kirjoittanut 14.09.2013 klo 13:14

Eli siis olen 14v tyttö ja minulla ja 15v pojalla on ollut juttua jo melkein vuoden ajan ja vasta nyt ollaan lähennytty. Aiemmin pystyin puhumaan vapaasti ja normaalisti,mutta nykyään kun ollaan kerrottu että tykätään toisisstamme ja halaillaan,mutta kahdestaan kun jutellaan niin mietin koko ajan miltä näytän ja mitä sanon ja änkytän ja oon ihan punanen. Mä tiedän että se tykkää musta just tälläsena ku oon ja ei kannata esittää mitään,mutta mä vaan totaallisesti jäädyn KOKONAAN! 😞 se on jo kyselly et miks oon tällänen. Rakkauden myötä mun itsetuhoisuus on ollut lähiaikoina olematonta🙂👍 mutta apua itseluottamukseen kiitos jo valmiiksi ja kertokaa omia kokemuksiakin? Kiitos paljon!🌻🙂🌻

Käyttäjä rudy kirjoittanut 15.09.2013 klo 15:44

Miten mä voisin sanoo sille hellävaraisesti kun se haluu pussata ja ollaan jo pussattu mutta en tunnu olevan valmis siihen? 😞 mulla on mahdollisesti ollut masennusta tai ainakin sen oiseita ja mun mieliala vaihtelee koko ajan kaheesti en välillä yhtään tiijä mitä ajattelen ja tykkäänkö siitä vai en. Kuinka tämän voisi selittää sille? P.S en ole uskaltanut kertoa menneestä viiltelystä,vaan ajattelin vasta silloin kun sellaiset jutut ovat ajankohtaisia, vai miten tän kaiken nyt selittäisi oon ihan sekasin😐

Käyttäjä kirjoittanut 16.09.2013 klo 14:40

Eihän sitä mitenkään hellästi tarvitse sanoa, jos et halua pussailla. Sulla on oikeus olla haluamatta ja toisen se pitää hyväksyä ja hyväksyykin, jos sinua rakastaa.
Sano vaan et tykkää pussata tällä hetkellä ehkä joskus toisena vuonna tykkäänkin.
Ja sano vaikka, että toivottavasti haluat kuitenkin olla kanssani.

Käyttäjä Salaatti kirjoittanut 16.09.2013 klo 14:52

Just hyvin maanvaiva sanoikin. Siihen ei kait oo mitään sellasta pikakeinoa, tarvitte aikaa. Oppia olemaan toisen kanssa.

Käyttäjä GreenDragon98 kirjoittanut 25.09.2013 klo 16:39

Tee pieniä juttuja. Aina kun onnistut jossain kehu sisäisesti itseäsi. Itseluottamusta voi yrittää saada, niin että aina onnistuessaan tai tehdessään jonkin asian hyvin palkitsee itsensä.

Tässä iässä harjoitellaan vielä, että mitä se rakastuminen on. Kokemalla oppii parhaiten. 🙂 Älä etene liian nopeasti, jos ei siltä tunnu.