Miten toimisin ?

Miten toimisin ?

Käyttäjä Janed aloittanut aikaan 11.06.2011 klo 23:24 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä Janed kirjoittanut 11.06.2011 klo 23:24

Olen ongelmissa enkä enää tiedä, mitä tehdä. Joskus tuntuu, etten enää halua elää vaikken kyllä halua kuollakaan.

Olen ollut vuoden verran ahdistelijan armoilla ja nyt kun olen vihdoinkin pääsemässä tilanteesta ulos ja vielä muutan toiselle paikkakunnalle, olen joutunut velkakierteeseen. Keväällä jouduin ottamaan pakon edessä muutaman kerran pikavippejä ja nyt niistä on laskuja yhteensä n.1000-1200€:n edestä. Periaatteessa summa ei ole iso, mutta opiskelijana mulla ei ole rahaa ja pelkään menettäväni luottotietoni. Porukoilta en voi pyytää apua, he eivät sitä mulle soisi, joten mitä tehdä ?

Olen 19-vuotias, joten pankitkaan eivät myönnä minulle lainaa. Ajattelin jo melkeinpä itseni myymistä, niin pahalta kuin se kuulostaakin.. Nyt jos jollakin olisi jakaa jokunen hyvä vinkki, miten toimia, olisin iloinen.

Käyttäjä ero_kesäk_2006 kirjoittanut 28.06.2011 klo 22:28

Hei!
Taitaa olla ainoa vaihtoehto sun vanhempasi. Menet vaan suoraan juttelemaan, parempi sekin kun että jätät asiat hoitamatta. Kysy heiltä neuvoa, he varmasti auttavat. Ole rohkea, tsemppiä🙂!

Käyttäjä erakoksiko kirjoittanut 01.07.2011 klo 22:48

Olen samaa mieltä. Ihosi ja kehosi on aarre, varjele sitä. Tuo summa ei ole niin suuri että menettäisit itsekunnioituksesi itsesi myymisellä. Pidemmällä tähtäimellä se voisi tuntua pahalta.
Kerää rohkeutta ja kysy jommalta kummalta vanhemmaltasi.

Käyttäjä Panda85 kirjoittanut 06.08.2011 klo 01:02

Hei
Saatko esimerkiksi otettua opintolainaa, jolla maksaisit tuon? opintolainaahan alat maksaa takaisin vasta opintojen jälkeen ja korko on pieni. Tuohon riittäisi ihan yhden lukukauden laina, jota haetaan suoraan pankista ilman takaajia.
Jos et saa/halua ottaa lainaa, ko. vippifirmat lähettävät kirjeet perintätoimistoille. He lisäävät summaan omat kulunsa - noin 30 e - ja lähettävät laskun sinulle. Silloin sinä otat luurin käteen ja soitat heille ja pyydät maksuaikaa. Sanot ihan suoraan paljonko pystyt maksamaan, esimerkiksi 40euroa kuussa. Luottotietosi eivät tässä vaiheessa ole menneet. Jos vippejä ei ole useita, maksat sitten pienissä osissa nuo vipit takaisin, ja pidät huolen että lisää vippiä ei tule yhtään.

Jos mikään ei auta eikä sinulle ole varaa maksaa noita pieniä eriä perintätoimistoille niin sitten perintätoimistot toimittavat nuo maksut ulosottoon. Ilman luottotietoja esimerkiksi nettiliittymää ja puhelinliittymää varten tarvitse takausmaksun, luottokorttia et saa ennen kuin merkintä on poistunut ja vuokrakämppää voi olla vaikeampi, joskaan ei mahdoton, saada. Nuo rästit veloitetaan suoraan sitten palkastasi myöhemmin, kun menet töihin. Mutta ilman luottotietoja elää tällä hetkellä satoja tuhansia suomalaisia IHAN HYVÄÄ ELÄMÄÄ, ei se maailma siihen kaadu! Oikeasti!

Joten mieti ensin saisitko opintolainaa tai lainaa vanhemmiltasi tai sitten maksat laskut osissa. Mutta jos luottotiedot menee niin menköön, se merkintä poistuu sitten ajallaan. Pidä huolta itsestäsi 🙂