miten päästä yli?

miten päästä yli?

Käyttäjä Drifter aloittanut aikaan 04.01.2012 klo 03:12 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä Drifter kirjoittanut 04.01.2012 klo 03:12

En oikein keksinyt parempaa otsikkoa, mutta antakoon sen olla. Olen hirmu pitkään tuntenut oloni ahdistuneeksi ja masentuneeksi, pääsyynä tähän kai on sydänsurut.. Olen päälle 20-vuotias nainen ja olen kolme vuotta ollut rakastunut erääseen mieheen, saamatta kuitenkaan kunnolla vastakaikua. Olimme vain kavereita koska mies oli varattu, mutta pian hän tunnusti olleensa kiinnostunut. Näimme usein ja mies flirttaili ja antoi ymmärtää että välillämme on jotain enemmän. Aina mies sanoi välittävänsä musta, mutta pysyi silti vaan tyttönsä kanssa yhdessä. Hän sanoi myös että mun kanssa olisi vaan niin helppo olla. Silti hän ei tehnyt mitään asian eteen. Kunnes puolisen vuotta sitten hän erosi lopullisesti. Loppuvuodesta aloimme olemaan yhteydessä ja mies näytti vihreää valoa ja antoi ymmärtää olevansa edelleen kiinnostunut. Ehdotti jopa tapaamistakin. Tapaamisen jälkeen kysyin suoraan missä mennään ja mies sanoi, ettei ole valmis suhteeseen. Murruin tästä täysin. Kunnes viikon päästä hajosin totaalisesti, kun huomasin tämän miehen olevan parisuhteessa, jonka jälkeen romahdin vielä pahemmin.

Olen nyt päässyt pahimman järkytyksen yli, mutta silti sisälläni velloo niin monia tunteita, että tuntuu etten pysy edes kärryillä niistä. Välillä sisälläni on niin paljon vihaa, että tekisi mieli huutaa ja välillä taas itken ja kaipaan tätä miestä. En vain käsitä yhtään, että MIKSI mies teki noin, johti mua harhaan ja valehteli päin naamaa. En olisi ikinä uskonut hänen olevan tuollainen, enkä taida uskoa vieläkään. Lisäksi mietin kokoajan, että missä meni vikaan, miksi MINÄ en kelpaakkaan? Kaikkein sairainta on, että jollain tasolla vielä rakastan tätä miestä. Haluaisin päästä yli tästä tunteesta. Joka päivä ajattelen tätä asiaa ja mitä on tapahtunut. Olen joutunut katkaisemaan välit rakastamaani ihmiseen ja tuntuu siltä että mulle läheinen ihminen olisi kuollut. Välillä tuntuu että pää sekoaa kaikista näistä ajatuksista. Mua ei nykyään oikein edes kiinnosta mikään ja elämä tuntuu välillä niin ahdistavalta. Koitan keskittyä urheiluun ja käyn ulkona kavereiden kanssa, mutta silti olo on vaan tyhjä kokoajan. Tuntuu että olen kyllästynyt omaan elämääni. Välillä purskahdan vaan yhtäkkiä itkuun. Lisäksi tän ahdistuneisuuden myötä, mulle on palannut pelottavia ajatuksia joista kärsin muutama vuosi sitten. Nimittän kuolemanpelko-ajatukset. Nuorempana ne olivat mulla tosi voimakkaita ahdistuskohtausten aiheuttajia ja nyt ne alkavat taas ponnahtaa takaisin.

En oikein tiedä mikä tähän tilanteeseen auttaisi. Äitini ehdotti mielialalääkkeitä, mutta en sitten tiedä.. On vaan niin lohduton olo tämän miehen takia kokoajan. Tuntuu ettei tähän oikein auttaisi muu, kuin että löytäisin uuden ihmisen johon voisi rakastua. Silti tuntuu siltä etten ehkä kuitenkaan ole valmis siihen. Haluaisin olla, mutta en tiedä pystynkö siihen kun olen vielä niin hajalla. Lisäksi mulla on aika pahat itsetunto-ongelmat. Kun tuntuu etten kelvannut tälle miehelle, niin miten kelpaan kellekkään. Kaverinikaan eivät tiedä tästä olostani, he vain hokevat että ”se on vaan idiootti, löydät paremman” ja esitän mukana että olen samaa mieltä. Pelkään oikeasti sitä, etten pysty kokonaan unohtamaan tuota miestä, tai löytämään ketään ketä kohtaan voisin tuntea samalla tavalla.

Tuntuu vähän typerältä jauhaa tällaisista rakkaus-huolista, mutta tuntuu että tää kolme vuotta mua painanut juttu vetää mua yhä alemmas kokoajan.. Haluaisin kelata aikaa siihen, että olen täysin toipunut eikä koko mies enää hetkauta mua millään lailla. Onko kohtalotovereita tai vinkkejä miten muut ovat tällaisessa tilanteessa selviytyneet?

Käyttäjä ero_kesäk_2006 kirjoittanut 04.01.2012 klo 13:19

Hei! Älä jää haikailemaan yhden miehen perään. Saattaa olla että hänellä on pitkä jono sinunlaisiasi. Uskon että hän oli sinulle rakas mutta olet ansainnut paljon enemmän kuin tällaisen kaksinaamaisen huijarin. Kun aikaa menee ymmärrät paremmin mitä tarkoitan. Olet arvokas omana itsenäsi, nuorikin vielä, joten tilaisuuksia sataa vielä pilvin pimein. Äläkä näytä minkäänlaista kiinnostusta enää mieheen joka käyttää tällä tavalla naista hyväkseen, puhuu yhtä ja tekee toista. Yritä saada hänet pois mielestäsi, keksi uutta tekemistä ja tapaa ihmisiä ja puhu ahdistuksestasi (suhteesta) jos se sinua helpottaa. Mutta älä missään nimessä uhraa ajatustakaan enää hänelle. En ole ilkeä, minulla on vaan niin paljon elämänkokemusta että tiedän mistä puhun. Kaikkea hyvää sinulle, ystäväni ja muista kertoa jatkossakin kuulumisiasi. Olemme täällä sinua varten ☺️❤️

Käyttäjä pikku-apina kirjoittanut 04.01.2012 klo 14:53

Älä! Suotta sinä sellaisen perään katsot, joak on leikkinyt sinun tunteillasi ja pitänyt sinua sätkynukkena. Sinä voit aina koittaa sanoa, että sinulle jäi tällainen olo hänestä mieleen ja selventää, että pelasiko hän sinun tunteillasi. Mutta älä suotta itke turhaan moisia asioita. Miehiä on, kuin kaloja meressä ja maailma on pullollaan henkilöitä, joista varmasti yksi sinullekin sopii paremmin, kuin hän. Muista itkeä ja miettiä asioiden kulkua. Sen jälkeen syö jotain hyvää ja napostele oikein kunnolla ja ilolla. Käy ystävien kanssa tekemässä jotain hauskaa ja viihdytä itseäsi. ^^