Miten päästä huonosta kaverisuhteesta irti

Miten päästä huonosta kaverisuhteesta irti

Käyttäjä freese’s department store aloittanut aikaan 23.07.2018 klo 21:25 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä freese's department store kirjoittanut 23.07.2018 klo 21:25

Eli. Vähän taustaa tähän alkuun, oon tuntenu kyseisen ihmisen nyt vähän yli kaks vuotta, ja seurusteltiin alussa. Erottiin yhteisymmärryksessä ja ollaan vieläkin ystäviä. Tää koko suhde oli jotain mitä en täysin halunnu mut aattelin et voishan sitä kokeilla jos se toimis, ei todellakaan toiminu. Kys. ihminen on kans älyttömän fyysinen ja tykkää halailla ja suudella kavereitaan ym kokoajan, ja on hirveen äänekäs ja huomiota herättävä, ja kaikki näist asioist ahdistaa mua tosi paljon, ja vaikka oon sanonukki et voisko se mun seurassa ees yrittää rajottaa, ei se yleensä kestä kuin jotai alle puol tuntii ja sit se on iha vauhdis taas.

Oon ollu jo tosi kauan aika etäinen sen kanssa, eikä puhuttukkaan tosi pitkään aikaan mitään, mut sit alettiin taas jostain syystä puhumaan j oltiin tapahtumassa jokatapauksessa yhdessä ja päädyttiin nukkuun samas hotellihuoneessa, mikä oli ihan fine. Mun ois pitäny aatella sitä kauemmin mut päädyin sanomaan joo, se oli mun vika ym ym. Sil on kuitenki vakavii mielenterveysongelmii ja hankalaa kotona, ja muutenki koko ihminen ahdistaa ihan hirveesti, ja vaikka siitä välitänkin en vaan haluis olla sen kans enää missään tekemisissä. Se on kuitenki sanonu et oon yks ainoista syistä miks se on vielä elossa (en todellakaan halua tollasta vastuuta!!), ja tosi monet sen kverit on lähteny sen elämästä ja täl hetkel se laskee mut yheks niistä neljästä jotka viel välittää siitä. Joo, välitän, mut tottapuhuen se ei oo ollu terveellinen suhde koskaan, ja nykysin tunnun olevan vaa sen terapeutti, ja tuntuu etten oikeesti pysty tähän enää. Mitä mun pitäis tehdä? En tiiä kestäiskö se jos vaa sanoisin etten halua olla tekemisissä enää…

Käyttäjä Reeta_Saapas (Työntekijä) (Palveluoperaatio Saapas (Lasten ja nuorten keskus ry )) kirjoittanut 20.09.2018 klo 18:50

Hei freese's department store!

Tilanteesi vaikuttaa hankalalta, mutta tiedäthän, ettet ole vastuussa toisen ihmisen tekemistä valinnoista tai päätöksistä. On kuitenkin hienoa, että olet pysynyt ystäväsi rinnalla, vaikka koet, että se kuormittaa sinua.