Miten äiti voi auttaa masennuksessa?

Miten äiti voi auttaa masennuksessa?

Käyttäjä malu aloittanut aikaan 20.05.2014 klo 16:19 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä malu kirjoittanut 20.05.2014 klo 16:19

Hei teininuoret,
Olen teinitytön äiti. Tyttöni sairastaa masennusta. Miten voin auttaa rakasta tyttöäni? Miten olisitte toivoneet äidin auttavan? Olemme ns. tavallinen perhe. Perheessä on riidelty, mutta nyrkeillä ei ole lyöty. Alkoholiakin on juotu toisinaan, mutta koskaan ei ole ollut känniriitoja. Reissattu on välillä ja aina on saanut tavata kavereita. Ala-aste aikaan liittyy koulukiusaamista ja tämä jatkui yläasteella. Seiska luokan lopussa huomasin viiltelyn jäljet tytölläni ja siitä asti tätä prosessia on käyty. Itsetuhoiset ajatukset valtaavat tyttöni mielen. Olemme käyneet keskusteluja yhdessä ja erikseen ammattiauttajien kanssa. Hoitojaksoja on saatu sairaalassa. Olen ollut tukena, halinut, aina kertonut kuinka rakas ja arvokas hän on meille. Olen myös tuskastunut tässä sairauden keskellä. Nyt hiljattain vasta valkeni minulle kuinka vakavasti lapseni on masentunut. Olen hankkinut koiranpennun joka toisi iloa elämään ja jonka turkkiin päänsä voisi painaa, kun maailma murjoo. Lapseni on tällä hetkellä kriisijaksolla joka tulee jatkumaan tod.näköisesti, koska itsetuhoiset ajatukset ovat niin voimakkaana. Haluan auttaa lastani, koska Rakastan häntä ja haluan hänelle parasta. Tällä hetkellä käteni ovat kohti kattoa, en tiedä miten auttaisin. Kertokaa te miten olisitte halunneet äidin teitä auttavan? 😯🗯️