mite eroon alkoholista

mite eroon alkoholista

Käyttäjä eskapolitsi aloittanut aikaan 07.05.2005 klo 23:21 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä eskapolitsi kirjoittanut 07.05.2005 klo 23:21

niin siitä on aikaa taas paljon, kun viimeksi tänne kirjoitin. Mutta en ole mitenkään muuttunut. juon joka päivä vain enemmän, juon salaa ja rahaa menee satoja euroja kuukaudessa. haluan eroon tästä, olen muutenkin ujo persoona miten saan apua? en uskalla ja kehtaa pyytää apua.
selvää päivää en muista, kuten ei ole tämäkään

Käyttäjä K83 kirjoittanut 11.05.2005 klo 16:28

Moi!
En tiedä, minkä ikäinen olet, mutta jos todella haluat eroon alkoholista, on olemassa sellainen lääke kuin Antabus. Moni pitää sitä juoppojen lääkkeenä, mutta kannattaa muistaa, että kunnon alkoholista ei hae Antabusta, vaan se on lääke niille, jotka oikeasti tahtovat lopettaa alkoholin juonnin. Yksi tabletti tehoaa parin päivän ajan ja jos otat yhdenkin kaljan, niin puolen tunnin päästä alkaa heikottaa ja sulle tulee alkoholimyrkytyksen oireet, sillä Antabus tekee maksan sellaiseksi, ettei se polta alkoholia lainkaan, joten saat tavallaan alkoholimyrkytyksen. Tämä tieto siis lääkäriltäni. Sitten on olemassa myös sellainen lääke, jonka kanssa voi ottaa pari kaljaa, muttei enempää. Nimeä en muista.

Itselläni on sellainen tilanne, että viina ei mulle sovi. Aina kun otin kirkasta, aloin rähisemään ja olen paristakin baarista lentänyt ulos väkivaltaisuuden tai riehumisen takia. Viimeisellä reissulla hävisi rahapussi ja poliisi kuskasi kotiin. Yksi suhde meni myös hölmöilyjen takia (=löin exääni baarissa ja käyttäydyin muutenkin kuin mielipuoli). Nyt olen tehnyt sellaisen kompromissin, että jos jotain pitää ottaa, niin otan todellakin pari kaljaa, enkä muuta. Itselläni on Antabukset hätävarana, jos alkaa lipsumaan. Koskaan en ole käyttänyt usein alkoholia, mutta kun otin, vedin perseet ja sen jälkeen alkoi vainoharhainen käyttäytyminen ja hermostuin nopeasti. Viimeksikin kun olin kavereiden kanssa baarissa ja otin yhden paukun, missä oli vähän kirkasta, tulin vainoharhaiseksi ja melkein päädyin rähinään yhden tuntemattoman ihmisen kanssa oikeastaan aivan turhasta. Kun juon kaljaa, tulen vain hiprakkaan. Muutenkin syön lääkkeitä, joiden kanssa ei kännejä saisi vetää, sillä alkoholi kumoaa psyykenlääkkeiden vaikutuksen ja silloin kaikki ne oireet, mitkä lääkkeet pitävät poissa, tulevat esiin, ja se on kyllä huomattu.

Että mene vain rohkeasti hakemaan apua. Jos on ongelmia viinan kanssa ja siitä haluaa eroon, niin ei siinä ole mitään hävettävää. Enemmän hävettävää on siinä, että juo, muttei koe sitä ongelmana.

Tsemppiä!🙂👍