Mitä tekisin?

Mitä tekisin?

Käyttäjä toivonpilkahdus aloittanut aikaan 24.05.2012 klo 21:31 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä toivonpilkahdus kirjoittanut 24.05.2012 klo 21:31

Olen 14-vuotias tyttö.
Olen bi-seksuaali ja en tiedä miten sanoa tämän isälleni, vaikken pelkää asiaa. Olemme puhuneet asiasta seksuaalisuudesta. Eikä häntä haittaisi, jos minulla olisi tyttöystävä. Silti pelkäisin hänen loukkaantuvan ja suuttuvan minulle sillä hän haluaisi minun olla hetero. 🤕 Pari kaveriani tietää asiasta. Jotkut on levittänyt asiaa ja pelkää minua tai levittää juoruja minun tietämättä.

On myös toinenkin asia, josta en ole varma, mutta epäilen että minulla on syömishäiriö. Olen jättänyt tahallaan ruokaa syömättä ja olen laihtunut(en tiedä paljon, mutta kuitenkin). 😞 En ole mitenkään menettänyt ruokahalua, mutta minä en vain halua syödä sillä se saataa tuntua välillä kuvottavalta.

Siis mitä teen? Salaanko asiat ja jatkanko elämääni ihan ilman kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan vai kerronko ja saan turpaan? Tunne olonintoivottomaksi.

Käyttäjä ero_kesäk_2006 kirjoittanut 28.05.2012 klo 16:39

Hei! Kehoittaisin sinua menemään terkalle ja jos et ole koulussa varaa aika terveyskeskuslääkärillesi ja kerro hänelle asiat kuten olet kertonut täällä. Saat sieltä jatko-ohjeet. Älä haudo asioita itseksesi ja isällesi kerrot kun olet siihen valmis. Tässä tilanteessa en kehoittaisi vielä puhumaan hänelle varsinkin jos hän on hermostuvaa sorttia. Hoida itse asioitasi kaikessa rauhassa, älä jää miettimään enää. Tsemppiä, hyvää jatkoa ja hyviä päätöksiä sekä onnellista jatkoa sinulle, ystäväni. Muista kertoa miten etenet asioiden kanssa, jään odottamaan 🙂