Mitä tehdä, kun on OIKEASTI HÄTÄ?
Kun olo on niin ahdistunut, ettei enää pysty olemaan. Itsetuhoiset ajatukset tuntuvat ainoalta vaihtoehdolta, vaikka tiedän etten ikinä pystyisi itseäni tappamaan, koska PELKÄÄN kuolemaa. Eli se viimeinenkin vaihtoehto on mahdoton.
Olen ulospäin iloinen, sosiaalinen, ja kaikkea muuta positiivista, mutta kukaan läheisenikään ei tiedä että minulla on OIKEASTI HÄTÄ. Eli siis tietävät, että minulla on vaikeaa, ja paha olla. Mutta eivät tiedä kuinka suurta ja ylitsepääsemätöntä paha oloni, ahdistukseni ja paniikkini oikeasti on.
Aina ennenkuin menen töihin, ja töiden jälkeen keskityn ainoastaan tarkkailemaan pahaa oloani, sitä miltä minusta tuntuu, kuinka paljon ahdistaa ja minne milloinkin sattuu. Saatan mennä terveyskeskukseen vaikkapa vain päänsäryn vuoksi: päätä saattaa oikeasti särkeä, mutta silti suurin syy tk:seen menoon on se pelko minkä päänsärky aiheuttaa. On PAKKO saada mieli rauhoitettua sillä että kuulee lääkärin sanovan: ”ei ole vaarallista, normaali päänsärky/migreeni.”
Oikeaa lääkäriaikaa saa jonottaa kuukausia, ja se tuntuu turhauttavalta, en vain oikeasti jaksa, en kykene enkä pysty odottamaan. Pelkään että kuolen jo tähän jatkuvaan pelkoon ja ahdistukseen. Päivystyksessä sanotaan että auttavat vain akuutteja tapauksia. Mutta mielestäni tapaukseni ON AKUUTTI. Eli siis päivystyksessä he tarkoittavat sitä, että antavat yhden rauhoittavan napin ja laittavat kotiin jotta selviän yön yli. Mutta ei siellä päivystyksessäkään joka päivä voi laukkoa!
En oikeasti tiedä mitä tehdä, jotta otettaisiin todesta, jotta saisin apua NYT JA HETI, enkä puolenvuoden päästä. Täytyykö ”uhkailla” itsemurhalla vaikka tiedän etten sitä oikeasti tee? Mennä sillan reunalle seisomaan ja seistä siellä kunnes joku soittaa poliisit ja voin heille kertoa kuinka paha oikeasti on olla? Vaiko kävellä puukko kaulalla päivystykseen, ja silloinkin minut laitettaisiin hullujen huoneelle, vaikka tekisin sen vain siksi että saisin apua ennenkuin oikeasti menen johonkin psykoosiin…