Mitä tehä ku riitelee liikaa äitin kaa???

Mitä tehä ku riitelee liikaa äitin kaa???

Käyttäjä Sallu aloittanut aikaan 28.11.2011 klo 20:05 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä Sallu kirjoittanut 28.11.2011 klo 20:05

Oon äitin ja isän eron jälkee eli n. 2 sitte alkanu riidellä äitinkaa ihan hirveesti. Ja aina kun mä tuun äitille heti ekana iltana me aletaa riidellä vaikka yritän itse hillitä asiaa. Oon ihan umpikujassa ku en tiiä mitä tehä?????😑❓ Jos jollaki on samanlaisii tilanteita vois kertoo vähä miten on selvinny asiasta.🌻🙂🌻

Käyttäjä volvomies kirjoittanut 29.11.2011 klo 12:05

Heippa
Mistäs asioista teille riitaa tulee ???
Entäs jos pyrkisitte kumpikin rakentavasti puhumaan asioista ei riitelemään. ???!!!!
Sillä jo pelkällä puhumisella päästään pitkälle ja yleensäasiat ratkeavat.
kaunista loppuvuotta sinulle

Käyttäjä Sallu kirjoittanut 30.11.2011 klo 16:17

Moi
volvomies oon kokeillu noita asioita,mutta ne eivät tunnu tehoavan 😞

Käyttäjä cecelia kirjoittanut 01.12.2011 klo 23:49

Moikka.

Mulla oli ihan sama ongelma äitin kanssa. No homma päätyi siihen et äiti ilmotti mulle et jos en laita asuntohakemusta ja muuta pois ni se tekee sen mun puolesta. Sitten se kävi koko ajan läheisessä isännöitsijän toimistossa puhumassa että saisin kämpän et se pääsis musta eroon.
No suht nopeest se asunto sit tuli, ja nyt asun muutaman talon päässä, ja tappelu on vähentynyt huomattavasti!

Jos sulla on rahaa ja mahollisuutta ni ittelläni autto paljon toi oma asunto.

Voimia!! 🙂

Käyttäjä ero_kesäk_2006 kirjoittanut 04.12.2011 klo 10:26

Hei ystäväni!

Olen yh-äiti ja meillä erosta vähän kauemmin kuin kaksi vuotta. Minulla on
teini-ikäinen tytär (siis nyt teini, silloin eron yhteydessä oli nuorempi).
Jostain syystä tuo kuulostaa hyvin tutulta tuo "riitely", olet kaiketi myös
teini-ikäinen ja perheen hajoaminen on kova juttu kaikille perheen jäsenille, myös puolisolle, usko tai elä, oli liitto hyvä tai huono. En ihmettele jos purat turhautumistasi äitiin, vai onko se sitä, jotain alitajuista varmaan kuitenkin. Voisitko puhua koulun terveydenhoitajalle asiasta, olet ottanut jo hyvän askeleen kun olet tänne rohjennut kirjoittaa. Jatka samaan malliin. Jo asiasta puhuminen helpottaa paljon. Hormoonithan tässä paljolti vaikuttaa nuorella ja oman nuoreni kanssa sen ymmärrän hyvin. Muistan hyvin oman murrosikäni ja äidin kanssa yhteenotot, joten annan silläkin verukkeella omalle nuorelleni paljon anteeksi. Kaikki menee ohi aikanaan, älä suotta huolehdi. Tuo terkka vois olla hyvä vaihtoehto niitä helpompia päiviä odotellessa 🙂! Tsemppiä sinulle !

Käyttäjä <3Quartier<3 kirjoittanut 18.12.2011 klo 14:11

Mulla ei auttanu mun ja äidin välisiin riitoihin edes se että muutin pois kotoota. Numero piti vaihtaa ja katkaista välit... ☹️

Käyttäjä kirjoittanut 19.12.2011 klo 17:28

Mulla auttoi jatkuviin riitelyihin äitini itsemurha.
Kaduttaa niin pirusti, kun murrosiässä jatkuvasti sen kaa jostain asiasta riitelin.
Syy ei kyllä ollut vaan minussa vaan äidilläkin oli hormooneissa vikaa.

Käyttäjä Dulli kirjoittanut 20.12.2011 klo 07:18

Heippa!

Riitelin itsekkin murrosiässä paljon äitini kanssa, välillä jopa viikon mykkäkoulua... en kuunnellut/totellut jos huusi. Loppujen lopuksi jompikumpi tuli/meni aina pyytämään anteeksi. Sitten muutin 16v. silloisen poikaystäväni luo asuin siellä 2 vuotta jonka jälkeen 18v. muutin takaisin kotiin, en muuttanut 16v. äidin luvalla... karkasin. Hetken aikaa taas ilman riitoja jonka jälkeen ne jatkui. Riidat olivat sen aikaa poissa kun olin ns kuntoutuja exäni ja minun suhteesta, kävin terapiassa. Terapian ja ns kuntoutuksen jälkeen riidat siis alkoivat taas. Loppujen lopuksi noin vuosi (olen nyt 20)sitten riidat loppuivat melkein kuin seinään, luulen että johtuu vain siitä että äiti pikku hiljaa osasi olla huolehtimatta liikaa ja minä sain ikää ja ymmärrystä äitiäni kohtaan. Nyt on mennyt hyvin, välillä erimielisyyksiä jotka saa puhumalla selvitettyä.

En olisi varmastikkaan IKINÄ vielä vuosi sitten uskonut kertovani äidille tälläisestä tilanteesta missä nyt olen, vakavasti masentunut, paniikkihäiriöitä, itsetuhoisia ajatuksia. Kumminkin tilanne on siis se että kerroin äidilleni ja hän haluaa auttaa!

Kyllä saatte asiat sovittua, molemmilta vaaditaan paljon ymmärrystä toista kohtaan! 🙂👍

Rauhaisaa Joulua!☺️❤️

Käyttäjä ihme12 kirjoittanut 22.12.2011 klo 23:40

En kuule osaa vastata. Itselläni riitely alkoi mennä aika väkivaltaiseksi, joten muutin pois kotoa. Riitely on edelleen jatkunut sen jälkeenkin. Parhain tapani on pitää tarpeeksi harvana näkemistä ja puhumista. Myös samassa paikassa oleminen ei saa kestää liian kauan. Puheenaiheita olen joutunut myös rajaamaan. Vaikeeta tämä on. Meillä kinaaminen on jatkunut puhelimessakin ja saatan alkaa ääritekoihin helposti ärsyyntyessä tai loukkaantuessa. En osaa siis valitettavasti auttaa.

Käyttäjä Scared24h kirjoittanut 24.03.2012 klo 21:58

Mullakin on ongelmia äitini kanssa me riidellään jatkuvasti. Ite oon yrittänyt vaan kuunnella hetken ja vastata vasta lyhyen harkinnan jälkeen se on auttanut vähän mutta riidellään me silti päivittäin☹️. Ikävä kyllä olen vasta 13 v joten joudun selviämään tämän kanssa aika pitkään kunnes voin muuttaa pois. Viikonloppuisin (jos en ole mökillä) yritän mennä kaverille yöksi tai olla kotoa poissa mahdollisimman kauan paitsi että sitten tulee riita että sun ois pitänyt tulla jo aikaisemmin kotiin tai missä sä oot ollu koko päivän.