Mitä tapahtuu sitten, kun kukaan ei osaa auttaa?
Olen lukion toisella luokalla oleva tyttö.
Kun lukio alkoi, alkoivat myös ahdistuskohtaukset. Menin psykologille välittömästi ja huomasimme, että ongelmat ovat syvällä. Jouduin paljastamaan surkean mielialani ja itsetuhoiset ajatukseni. Myös perheongelmat tulivat esiin (vanhempien jatkuva riitely, isän alkoholismi/mielenterveysongelmat).
Juttelin siellä vuoden verran ja sitten soitin lääkärille, että haluaisin käydä psykiatrilla arviossa. Olin silloin lopettelemassa ensimmäistä lukiovuotta.
Kävin pari kertaa ennen kesää arviointikäynneillä, sitten alkoivat kesälomat ja jäin ilman tukea koko kesäksi. Kesän loputtua siirryin nuorisopsykiatrian päiväpolille, jossa olen käynyt siitä lähtien kerran viikossa.
Kuukausi sitten minulla aloitettiin lääkitys, ja olen terapiajonossa.
Silti olen itsetuhoisempi ja yksinäisempi kuin koskaan.
Minä hain ja halusin apua. Kukaan ei vain osaa auttaa. Ystävät eivät ymmärrä tai jaksa, enkä voi sitä olettaakaan.
Mitä pitäisi tehdä? Kauaa en jaksa enää tätä pompottelua ja jatkuvaa avun hakemista saamatta mitään vastineeksi. Terapiaan on pitkät jonot ja lisäksi pitää käydä kaiken maailman testit ja taas odottaa.
Tuntuu että sekoan, eikä kukaan kuule vaikka kuinka huudan, että auttakaa nyt ihmiset mua.
Kellään samanlaisia fiiliksiä?