Mitä pitäisi tehdä exän kanssa? Kaipaan kipeästi apua!

Mitä pitäisi tehdä exän kanssa? Kaipaan kipeästi apua!

Käyttäjä minävaintäällänäin aloittanut aikaan 01.02.2022 klo 16:32 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä minävaintäällänäin kirjoittanut 01.02.2022 klo 16:32

Elikkäs, en tiedä kuuluuko täältä kysellä tällaiseen apuja mutta nyt pakko jo kysyä tuntemattomienkin mielipidettä.
(Olemme siis kaikki osapuolet 18 paitsi oma poikaystäväni 19v)

Kyseessä on siis draama exäni, exän uuden tyttöystävän, minun ja minun uuden poikaystäväni välillä, mutta pääosin vain minun ja exäni ja oman päätöksenteon vaikeuteni kanssa.

Minulla oli exäni kanssa juttu siis noin vajaa vuosi sitten jonka jälkeen löysin uuden poikaystäväni. Ajattelin että hän olisi niin ihana ja upea ja rakastuin, mutta pienesti olen aina kaivannut exääni. Ne hetket kun en kaivannut olivat varmaan vain uuden suhteeni ensimmäiset pari kuukautta. Exä vain silloin tuntui niin oikealta ja tuntuu ehkä edelleen.. hän ilmestyi elämääni kuin tuulen viemä eikä enää koskaan lähtenyt.. hän on osoittanut selkeää kiinnostusta juttumme jatkamiseen eikä edes uuden tyttöystävän astuttua kuvioihin se loppunut. (ovat seurustelleet noin 5kk) Itse en ole ikinä pettänyt nykyistä poikaystävääni enkä sitä missään nimessä koskaan tekisikään. Mutta en voi sille mitään että aina välillä kaipaus exää kohtaan ilmestyy kuin tyhjästä vaikka hetkeksi sen unohtaisinkin. Omasta mielestäni häneltä todella tyhmää osoittaa kiinnostusta kun on uusi tyttöystävä (minun siis kannattaakin moralisoida:D) mutta itse en ole tehnyt mitään konkreettista toisinkuin hän, vain päässäni näitä miettinyt. Exä on osoittanut kiinnostuksensa muunmuassa tulemalla fyysisesti lähelle (jolloin olen kylläkin hänet torjunut) ja yrittämällä pitää yhteyttä somessa (esimerkiksi yritti kaksi ja puoli kuukautta laittaa minulle viestiä/snäppiä snapchat sovelluksessa vaikka en hänelle vastannut), muutakin on erittäin paljon mutta kaikkea en kuitenkaan nyt tähän kirjaile haha. Eikä uusi tyttöystävä ole menoa haitannut.

Mietin siis että miten voi olla näin älytön tilanne ja mitä muiden mielestä pitäisi tehdä vaikka ette tietenkään tästä sellaista kokonaiskuvaa saa kun ette minua tunne, mutta näin yleistettynä/tiivistettynä. Onko minulla jotain ”valerakkautta” poikaystävääni kohtaan tai exällä tyttöystäväänsä? Mitä hittoa tämä oikein on ja miten tunteet eivät lähde vaikka melkein vuosi aikaa.. kiitos jos kommentoitte asiaa! 🙂

Käyttäjä Anni_saapas (Vapaaehtoinen) (Palveluoperaatio Saapas (Lasten ja nuorten keskus ry )) kirjoittanut 09.02.2022 klo 19:13

Moikka minävaintäällänäin,

Ihan hyvä kun kirjoitit. Vastauksia on vaikea löytää, mutta keskustelusta on usein hyötyä. Tunneasiat eivät kulje kuin juna eikä niissä päde matematiikka 1+ 1 = 2. Vaikea sanoa mitkä kaikki asiat vaikuttavat ihastumiseen ja rakastumiseen. Joskus puhutaan kemiasta, joku ihminen vaan vetää puoleensa. Sitä voi jokainen kohdallaan miettiä mikä ihastuksessa juuri minua viehättää. Olen huomannut ja kuullut sanottavan, että kumppanin valinnalla ja lapsuuden kokemuksilla omista vanhemmista on yhteyttä. Ota näistä nyt selvää. Uskon, että teidän kohdalla ajan myötä selviää onko nykyinen kumppani vai ex- kumppani "tarkoitettu sinulle/teille". Muuttuko ihastuminen rakastumiseksi ja myöhemmin ehkä rakastamiseksi.

Terveisin

Anni_NettiSaapas Helsinki