Mitä pitäisi tehdä

Mitä pitäisi tehdä

Käyttäjä Iida2004 aloittanut aikaan 05.03.2020 klo 19:59 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä Iida2004 kirjoittanut 05.03.2020 klo 19:59

Hei! Minä olen iida (16.v)  ja minä en muista lauantain (29.2) jälkeen mitään kun eilis illan (4.3) ja tämän päivän ja minua särkee pää hulluna ja kaverit epäili että olin otanut jotain Mutta en itse muista otaneeni ja laitoksen ohjaajat eivät usko ja epäilevät että feikaan. Kiitos jo etu käteen jos osaat auttaa jotenki

Käyttäjä Henna_Saapas (Työntekijä) (Palveluoperaatio Saapas (Lasten ja nuorten keskus ry )) kirjoittanut 20.03.2020 klo 19:01

Hei, vastaan tähän vaikka tilanteestasi on jo aikaa.

Kysymys kuuluu, mitä tehdä, kun pelottaa, on turvatonta ja ei tule kuulluksi asiansa kanssa? Mitä tehdä, kun aikuinen ei ota todesta ja kaveritkin epäilevät. Siinä jää aika yksin, joka taas vaikuttaa niin, että pelko ja epävarmuus kertaantuu.

Kommunikaatiossa on tärkeää, että oma viesti tulee selkeästi esitetyksi niin, että toisella on mahdollisuus se ymmärtää. On hyvä kertoa mitä on käynyt, miltä se tuntuu ja mitä vaikutuksia siitä minulle on.

Tässä tilanteessa siis kertoa kaiken minkä muistaa, kertoa selkeästi se mihin muistikuvat päättyvät, miltä se tuntuu (pelottavalta) ja mikä seuraus siitä on sinulle juuri nyt. Aina on laitoksessakin mahdollisuus pyytää käyntiä lääkärille tarkistukseen. Jos aikuisella ei ole aikaa kuunnella juuri sillä hetkellä, kysy reippaasti, koska on aikaa. Asiasi on tärkeä ja olet oikeutettu tulemaan kuulluksi.

Toivottavasti asiasi ratkesi parhain päin.

Henna, Saapas Helsinki