Mitä pitäisi tehdä?

Mitä pitäisi tehdä?

Käyttäjä Morso aloittanut aikaan 29.03.2015 klo 14:41 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä Morso kirjoittanut 29.03.2015 klo 14:41

Moi. Olen 17 vuotias poika ja olen uusi täällä. Kärsin masennuksesta ja minua on kiusattu koko peruskoulun ajan.

Olen juossut terapiassa ja syönyt lääkkeitä pitkään mutta mikään ei tunnu auttavan. Silti on paha olo. En tiedä mitä pitäisi tehdä. Olen onneksi löytänyt kymppiluokalta tosi hyviä ystäviä mutta kun kymppi loppui niin olen taas yksin. Jouduin lopettamaan lukionkin kesken kun ei se onnistunut.

Nyt minulla on liikaa aikaa miettiä asioita ja itseemurhakin on käynyt mielessä mutta en silti haluaisi kuolla. Minulla on onneksi rakastava perhe ympärillä mutta huomaan että äitini voimat rupeavat loppumaan.

Uskon että ainoa asia mikä pelastaisi minut olisi että löytäisin tytön joka rakastaisi minua ja minä rakastaisin häntä mutta saan aina pakit ☹️

Anteeksi jos on vähän sekavaa tekstiä mutta toivottavasti joku osaisi auttaa.

Käyttäjä villikettu kirjoittanut 29.03.2015 klo 18:25

Moi Morso,

Onko sulla mitään keinoa pitää yhteyttä noihin kymppiluokalta saatuihin ystäviin? Heidän kanssaan oleminen voisi tuulettaa omiakin ajatuksia. Itseään ei kannata vahingoittaa, sillä sitä voi katua jälkeenpäin, jos tekee itselleen jotain peruuttamatonta. Terapian vaikutuskin on yksilöllistä, ja kemian toimiminen terapeutin kanssa on olennainen osa sitä. Tuntuuko sinusta siltä, että terapeutti ei ymmärrä sinua tai osaa auttaa sinua oikein? Voi myös olla, että ajan kuluessa terapiakin alkaa vaikuttaa paremmin.

Tsemppiä sulle! Kyllä aurinko nousee vielä sullekin 🙂

Käyttäjä Morso kirjoittanut 29.03.2015 klo 19:08

Olen kyllä yrittänyt pitää yhteyttä vanhoihin kymppeihin. Joihinkin paremmin ja toisiin huonommin. He ovat kyllä yrittäneet auttaa mutta se on vaikeaa koska näemme niin harvoin.

Terapeuttini on mielestäni hyvä mutta silti ei tunnu toimivan.

Olen vain kyllästynyt ajattelemaan että joskus elämä hymyilisi koska aina kun jokin asia on menossa hyvin niin sekin kaatuu.