mitä pitäisi tehdä?

mitä pitäisi tehdä?

Käyttäjä sairas68 aloittanut aikaan 08.06.2014 klo 23:53 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä sairas68 kirjoittanut 08.06.2014 klo 23:53

Olen 15v poika ja minulla paljon kavereitani huolestuttavia asioita (itseäni nämä ei huoleta):
-kuulen ja näen välillä harhoja
-en ymmärrä tekojani
-en tiedä mikä on totta ja mikä ei
-elän omassa maailmassani

olen käynyt psykologilla puhumassa näistä asioista ja tuntui siltä että häntä ei kiinnostanut paskaakaan. Kaverit käskee hankkiutua hoitoon mutta en itse koe syytä siihen. Mitä pitäisi tehdä? Voisiko joku ystävällinen auttaa?

Käyttäjä aiai kirjoittanut 09.06.2014 klo 11:14

Jos pystyt suoriutumaan arjesta ongelmitta, niin ehkä saattaisit pärjätä ilman hoitoa. Kannattaa kuitenkin vielä jutella psykologille, mene vaikka eri psykologille jos tuo ei ollut hyvä.

Käyttäjä Nakajida kirjoittanut 09.06.2014 klo 17:29

'Hankkiutua hoitoon' on ehkä aika jyrkkä ilmaus, en minä nyt sinua mihinkään laitokseen olisi pistämässä, mutta olisiko lääkärissä käyminen muka niin paha asia? Sitten ainakin olisi varmaa ettei tämän takana ole mitään lääketieteellistä ongelmaa. Tosiaan, niin kuin aikaisemmin sanottiin niin psykologin vaihtaminen voisi olla hyvä ja kannattaa miettiä pitäisikö varata aika jollekin tiettyyn alaan erikoistuneelle psykologille, sillä hän ainakin saattaisi tietää asiasta enemmän. En nyt ainakaan neuvoisi antamaan asian olla, sillä se saattaa pahentua tai aiheuttaa myöhemmin vaaratilanteita vaikka nyt saattaisikin tuntua, että normaalista arjesta selviytyy ihan hyvin. Tietenkin on helppoa tulla tällä tavalla anonyyminä toiselle sanomaan että 'tee nyt tällä tavalla' mutta itse ainakin koittaisin kaikin mahdollisin keinoin hoitaa ongelman pois päiväjärjestyksestä niin sitten se ei ainakaan enää häiritsisi elämää.