Mitä nyt?

Mitä nyt?

Käyttäjä ihme12 aloittanut aikaan 04.01.2012 klo 00:15 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä ihme12 kirjoittanut 04.01.2012 klo 00:15

Mitä 2.asteen ammattitutkinnon jälkeen ja vuonna 2012? 😑❓

Olen ollut tosi väsynyt kaikkeen. 😴 Ohjelmaa on tietty ollut ennen joulua, sen aikana ja vielä tällä ja varmaan seuraavallakin viikolla. Aika menee lähinnä asioita järjestellessä: soskun toimeentulotuki, työkkäriasiat työttömänä ja kelan tuet.

He, jotka eivät tiedä vielä minua, olen 20-vuotias nainen ja valmistuin joulukuussa 2.asteelta. Minulla on diagnosoitu masennus, jota on kestänyt noin 4 vuotta. Masennus on pahentunut joka vuosi ja kävi tässä syksyllä ja viime keväällä tähän mennessä pahimmassa päässä.

Lisäksi on psykoterapeutin etsintä menossa. Toivottavasti saan siihen kelakorvauksen, muuten hakeminen on ollut turhaa ja en tiedä mitä teen psy-asioiden kanssa. 10. päivä on psykiatrilla käynti, jolloin hän tekee B-lausunnon kelaa varten, psykoterapiakäyntien takia.

Tuntuu ettei jaksaisi enää tehdä mitään. 😴 Ei huvita opiskella tai tehdä töitä. Olisipa sellainen vaihtoehto ettei tarvitsisi tehdä mitään tai voisi vain käydä mukavissa harrastuksissa. Minun harrastukset vaativat vain kavereita, joita ei tunnu liikaa olevan. Kaverien kanssa on vaikeaa olla, kun heillä on menoja koko ajan ja uusia kavereita ei kovin nopeasti saa. Kärsin yksinäisyydestä. En tykkää muutenkaan olla porukoissa, baareissa ym.

Olen miettinyt yhteisvalinnoissa hakemista, jonka varmasti teenkin, vaikka ei olisi pakko tukien (mol, kela) puolesta. Työpaikkojen etsintä vaihtelee oman aktiivisuustasoni mukaan. Tällä hetkellä toisin sanoen en jaksa etsiä yhtään mitään tai edes ottaa mitään vastaan. Olen muutenkin jo kieltäytynyt yhdestä haastattelusta (töitä olisi tullut ennen joulua) ja nyt keväällä alkavasta opiskelupaikasta, joka 90% todennäköisyydellä olisin saanut.

Laitoin kysymykseen myös tämän vuoden. Tämä vuosi on erittäin ajankohtainen, kun vuosi sattuu nyt olemaan käsillä. Lisäksi tähän vuoteen on ennustettu 2012 maailmanloppua, jota minä epäilen enemmänkin maapallon elämän loppuna tjs. Haluaisin maapallon oikeasti tuhoutuvan kokonaan, silloin ei tarvitsisi vaivautua keksimään keinoa tappaa itseään, joka on huomattavasti raskaampaa. Toivon mukaan se maailmantuho ehtii ensin. Tiedän ainakin edelleen haluavani kuolla. Siihen seuraavaan maailmanloppuun joutuu kuitenkin odottamaan iäisyyden. ☹️