Mitä mä teen?

Mitä mä teen?

Käyttäjä tired2liv aloittanut aikaan 02.11.2011 klo 18:33 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä tired2liv kirjoittanut 02.11.2011 klo 18:33

En tiedä kuinka kauan olen jo ollut allapäin/masentunut, mutta minusta tuntuu, että kaikki alkoi jo monta vuotta sitten. Aina kun mietin paria viime vuotta, minulle tulee heti ensimmäisenä mieleen miten olin koko ajan yksin kotona. Katselin TV:tä tai istuin tietokoneen ääressä ja toisinaan äidin pakottamana menin yksin ulos kävelylle.
En kuitenkaan ollut täysin erakko. Kyllä minulla kavereita oli, mutta en ikinä saanut heihin syvempää suhdetta. Pelkäsin koko ajan olevani liian ruma, tylsä, määräilevä, hiljainen, ujo, huumorintajuton, outo yms. Lista voisi jatkua loputtomiin. Pelkäsin niin paljon, että sulkeuduin mieluummin itseeni kuin yritin ylittää itseni, ja todennäköisesti mokata.
Eihän siitä seurannut mitään hyvää; erakouduin ja itseinho vain voimistui. Tilanne on pysynyt suunnilleen samana. Minulla on ollut joitakin hyviä kausia, joina ajattelin, että elämähän on ihanaa. Kuitenkaan ei mennyt kauan, että mietin taas kuolemisen vapauttavuutta.
Olen nyt lukiossa, aivan uudessa paikassa, missä on satoja tuntemattomia ihmisiä ja asioita. Päivät ovat pitkiä ja stressaavia, mikä lisää ahdistustani vielä ennestään. Mietin välillä, että miten elämä voi olla näin hirveää? Miten muut pystyvät silti nauramaan ja nauttimaan nuoruudestaan, vaikka heillä on ihan yhtä pitkät päivät ja omat ongelmansa.
Kaipaan neuvoja pikaisesti. En tiedä jaksanko enää kauan näitä ajatuksia 😯🗯️

Käyttäjä volvomies kirjoittanut 03.11.2011 klo 15:22

Heippa
Mene heti kouluterveyden hoitajan luokse juttelemaan asioista
ja kerro kaikki asiat rehellisesti.
Varsinkin ahdistuksesta / masennuksesta niin varmasti osaa auttaa
ja osaa neuvoa tarvittaessa eteenpäin.
Olisi kyllä tärkeätä että olisi joku ystävä / kaveri jolle voisi kertoa iloja ja suruja.
Kuin myös opettajalle kannattaa puhua jaksamisesta niin varmasti
saisit sieltäkin tukea.
Kaunista syksyä sinulle

Käyttäjä ero_kesäk_2006 kirjoittanut 11.11.2011 klo 18:45

Hei!
Komppaan volvomiestä. Hae ihmeessä apua. Yksin ei ihminen jaksa välttämättä ongelmiaan selvittää ja jos asioita miettii liian kauan, niin ne menee yhä enemmän solmuun, näin siinä käy. Koulussa on terv hoitaja ja koulukuraattori ainakin. Jos sinulla on esim. poissaoloja voit aloittaa kuraattorin kanssa ensin niistä ja sitten puhua muistakin ongelmistasi. Ehkä tuo terkka on kuitenkin paras ihminen sinulle, ja voi lähettää lähetteen edelleen paikkaan jossa voit perinpohjaisesti puhua ongelmasi pois mielestäsi ja usko tai älä, se helpottaa ja pääset ahdistuksestasi ja voit aloittaa puhtaalta pöydältä.
Kun saat elämäsi järjestykseen niin sinun on helpompi solmia ystävyyssuhteitakin. Ei ihmisen ole tarkoitettu yksin olemaan vaan me kaikki tarvitsemme toisiamme.
Voimia ja hyviä ratkaisuja. Olet ainutlaatuinen omana itsenäsi, muista se ☺️❤️