Mistä tämä pahan olon määrä johtuu?

Mistä tämä pahan olon määrä johtuu?

Käyttäjä masha aloittanut aikaan 11.04.2006 klo 19:37 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä masha kirjoittanut 11.04.2006 klo 19:37

Hei!

Mietittekö koskaan, kun luette tämän palstan viestejä, että miten tällainen pahan olon määrä on ylipäänsä mahdollista?

Olisi kiva löytää edes joitain syitä. Itsekin kuulun samaan masentuneiden sakkiin. En silti ymmärrä miksi. Onko elämän tarkoitus olla kärsimystä? Ei kai sentään. Sitä en tahtoisi hyväksyä, mutta onko miun sittenkin pakko?

Olen itse tunnetasolla herkkä, käyn pienessäkin ajassa läpi tunteita niin laidasta laitaan, kun on vain mahdollista. Siksi ihmisten on välillä vaikea uskoa masennukseeni, koska iloni on niin suurta silloin kun sitä on. Siksi myös minun itseni on vaikea uskoa omiin negatiivisiin tunteisiini. Ne kuitenkin ovat olemassa ja ne tekevät kipeää. En ymmärrä mistä masennus tulee? Vai onko syynä ainoastaa herkkyyteni kaikelle ympäröivälle?

Oletteko te muut masentuneet poikkeuksellisen herkkiä vai mitä on masennuksenne taustalla?

Ajatuksianne odotellen.

Käyttäjä elroy kirjoittanut 12.04.2006 klo 12:49

Eihän masennukseen tarvitse olla välttämättä syytä. Tarvitsee vain olla häikkää aivojen kemiassa. Eli dopamiinin ja serotoniin eritys ei toimi niin kuin pitäisi. Siitähän masennuksessa on kyse, kemiasta. Oletko kokeillut masennuslääkkeitä? En itsekään oikein aina tiedä miksi tuntuu pahalta, kun vaan tuntuu. Mulla oli tosi onnellinen lapsuus, ei mitään traumoja ja ihanat vanhemmat, mutta silti olin jo silloin alakuloinen. Ehkä se on vaan jotenkin synnynnäistä. Olen myös aika herkkä.

Käyttäjä aavaton kirjoittanut 12.04.2006 klo 14:29

Minun masennukseni ei ole synnynnäistä eikä se johdu lapsuudestani. Nuoruudessani minuun iski masennus ja nyt sitä on todella vaikeaa saada kokonaan pois. On parempia hetkiä, todella pitkiä ja luulen voittaneeni masennuksen. Eräänä aamuna herään ja huomaan olevani masentunut ja jään sänkyyn.

Minä olen masennusherkkä, masennus on huomannut, että minuun voi aina iskeä. Turhaan minun on mitään pillereitä syödä tai käydä terapiassa. Kuitenkin masennus löytää jonkun pienen raon mistä minuun voi hiljaa hivuttamalla hiipiä.

Käyttäjä masha kirjoittanut 12.04.2006 klo 20:34

Minusta tuntuu samalta, että olen masennusherkkä. Olen syönyt lääkkeitä ja niistä oli hetkellisesti apua. Lopetin, kun tuntui paremmalta. Mutta masentuneisuus on tullu takaisin.