Mistä saa ystäviä?

Mistä saa ystäviä?

Käyttäjä Wylean aloittanut aikaan 23.03.2016 klo 20:50 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä Wylean kirjoittanut 23.03.2016 klo 20:50

Olen nykyään todella yksinäinen, jolla on enää yksi nettiystävä. Paras ystäväni jätti minut vuosia sitten ja en edes tiedä onko hän nykyään edes elossa.

Olen yrittänyt hieman käydä joissain tapahtumissa ja aina on sellainen tunne etten kuulu sinne. Ihmisten jutut ovat tylsiä tai jotenkin lapsellisia.

Olen nykyään sairaslomalla ja ehkä pääsen yliopistoon ensi syksyllä, mutta en vain jaksaisi koko ajan olla yksin ennen sitä. Tai jos en pääsekkään (taas) niin miten vuoteni taas menee yksin.

Vaikka viihdynkin yksin niin joskus on vain tunne että ehkä jonkun toisen ihmisen kanssa voisi tehdä jotain.

Olen mielestäni sosiaalisesti lahjakas ja ihan kivakin henkilö, mutta hieman ehkä ujo ja olen alkanut välttämään sosiaalisia tilanteita viime vuosina.

Jätin päihteet vuosia sitten ja oloni on parantunut sen johdosta, mutta sosiaalinen piiri on hävinnyt ympäriltä.

Joten onko kellään ideaa missä voisin tavata ihmisiä ja vaikka keskustella heidän kanssaan? Olen yllättävän rohkea ja varmaan uskaltaisin kokeilla.

Käyttäjä BabyDoll kirjoittanut 24.03.2016 klo 10:56

Heippa!

Yksi mahdollinen paikka tavata ihmisiä on esimerkiksi aloittaa uusi harrastus. Lisäksi eri paikkakunnilla on paikkoja, jotka ovat kaikille avoimia ja joihin voi mennä vain juttelemaan, esim. Seinäjoella on Olkkari- niminen paikka, johon meno on maksutonta ja jossa on mahdollista keskustella asiasta kuin asiasta. Myös seurakunnat ja järjestöt erilaisia tilaisuuksia, joissa on mahdollista tavata ihmisiä 🙂 SPR:llä on myös ystävätoimintaa, jonka kautta saattaisit löytää kaveriseuraa. Paikkoja varmasti on vaikka kuinka paljon, mutta nämä mahdollisuudet tulivat ensimmäisenä mieleen 😀 Toivottavasti vastasin edes vähäsen viestiisi!

Tsemppiä! 🙂🌻

Käyttäjä Wylean kirjoittanut 24.03.2016 klo 15:15

Katselin hieman noita harrastuksia ja ehkä isoin ongelma on että en innostu mistään tai mikään ei kiinnosta. Kuulostaa hirveän negatiiviseltä, mutta se on ainut ollut minun ongelma - en kuulu mihinkään.

Olen myös miettinyt tuota SPR:n toimintaa ja sitä voisin ainakin testata. Onko kellään kokemusta?