Mistä apua?

Mistä apua?

Käyttäjä mii20 aloittanut aikaan 16.01.2011 klo 22:32 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä mii20 kirjoittanut 16.01.2011 klo 22:32

Hei!

Osaisiko jokun kertoa mistä muualta voisin hakea apua masennukseen, kun kunnalliselta puolelta? Tai onko apua mahdollista saada ilta-aikana? Olen päivät töissä, enkä viitsi sieltä olla sen takia poissa.

Keväällä kävin muutaman kerran puhumusta olostani eräällä nuorisoasemalla, mutta en pitänyt kyseisestä henkilöstä, eikä hänellä ollut sopivia aikoja. Nyt olen muuttanut uuteen kaupunkiin ja olen täällä ihan yksin, joten olo vaan pahenee päivä päivältä. Tällä hetkellä olen todella väsynyt ja mieluiten töiden jälkeen vaan sulkeudun yksin kotiin, enkä jaksa tehdä mitään. Ja öisin taas uni ei tule millään.

Käyttäjä volvomies kirjoittanut 17.01.2011 klo 15:53

Heippa
Onhan niitä yksityisiä terveys asemia mut ne maksaa enempi mutta osan saa
vissiin kelalta takaisin.
Ehdottomasti kannattaa käydä lääkärissä jos on masentunut / väsynyt
niin saat avun sillä yleensä masennus / väsymys hoitamattomana vaan ajanoloon pahenee.
Kaunista alku vuotta sinulle

Käyttäjä mii20 kirjoittanut 21.01.2011 klo 23:34

Tarvitsisi varmaan ottaa selvää mistä tuota yksityisen puolen palveluita on saatavana, tai onko sitä siis saatavana ilta-aikaan. Tällä hetkellä vaan tuntuu, että voimat loppuvat ihan kohta enkä vaan jaksa enää pitää näitä kulisseja yllä kun kaikki luulevat että kaikki on hyvin. Työni olen tähän asti jaksanut hoitaa, mutta nyt rupean työpaikallanikin huomaamanan että pinna ei ehkä kestä enää niin kauhean hyvin vaan menetän hermoni todella helpolla ja yritän päästä kaikista tehtävistä vain helpolla.

Koko ajan vaan mielessäni toivon että saisin nukkua vaikka seuraavat puoli vuotta, ja sen jälkeen herätä pirteänä ja jatkaa elämääni onnellisena eteenpän.

Käyttäjä hotsalama kirjoittanut 02.02.2011 klo 23:47

Kela saattaa myöntää maksusitoumuksen myös yksityiselle terapialle, jos tarve on tarpeeksi suuri. Itse en maksanut aikoinaan juuri mitään, kun kävin psykoterapiassa yksityisellä. Yksityiseltä saa aika varmasti myös ilta-aikoja 🙂
Voimia! 😉