Minä en enää jaksa tätä oloa, olkaa kilttejä ja auttakaa
Olen 14-vuotias tyttö vailla ymmärrystä. En enää näe sitä valoa tunnelin päässä, en enää tunne, että tulen koskaan pärjäämään tässä maailmassa. Minun pääni sisällä on joku toinen, joka poistaa värit maailmasta, saa kaiken näyttämään kauheammalta kuin mitä se todellisuudessa on. Se joku valtaa minut ja tunnen sen lihasjännityksenä ja paineena takaraivossa. Hengitys menee katkonaiseksi, kädet ovat jääkylmät. Se on niin vaikeaa selittää, mutta en enää kestä sitä. Tekee mieli vain vetäytyä pois kaikesta.
Joskus, kun olen esim. koulussa, en tunne olevani olemassa, ja pelkään, että ystäväni ovat minulle vihaisia, ja että he jättävät minut. Nimittäin ystävät ovat se ainut asia, jotka saavat minut vielä hymyilemään. Kaipaan entistä minääni, sitä, joka nauroi ja tiesi tarkkaan, mitä tulevaisuudelta odotti. Nyt on jäljellä tämä tukahdutettu tyttö, joka iltaisin vain istuu ja tuijottaa seinää ja pohtii, milloin ajatukseni vievät minut lopullisesti mukanaan. Siltikään en voi itkeä. Haluaisin itkeä, se auttaisi, mutta ei. Tämä tunteeni on vuosien saatossa vain pahentunut ja ahdistus ei ota loppuakseen; olen ollut itsetuhoinen, mutta häpeän sitä suunnattomasti.
Ammattiauttajista tai vanhemmista ei ole ollut apua, eivätkä ystävätkään tiedä kunnolla, mistä on kyse. En nimittäin uskalla kertoa kellekään, kuinka paha tilanne oikeasti on. Tänne minä uskallan kertoa. Mikä minulla on? Päättyykö tämä kauhea tunne koskaan?
😯🗯️
Kiitän jo etukäteen!