Miks just mulle tuli keskenmeno?

Miks just mulle tuli keskenmeno?

Käyttäjä Ansku aloittanut aikaan 05.08.2007 klo 18:55 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä Ansku kirjoittanut 05.08.2007 klo 18:55

Kohta noin vuos sit Tutustuin mun entiseen poikaystävään, joka oli mulle kiltti ja ihana. Mä pystyin kertoo sille kaikesta. Jopa siitä että olen pienestä pitäen halunnut kuolla ja siitä syystä yrittäny usein itsemurhaa. Meillä meni hyvin poikaystävän kanssa vaikka mä olinki vähä masentunu. Sit marraskuu muutti kaiken, mä tulin raskaaks vaikka niin ei pitänny käydä. Me päätettiin poikaystäväni kanssa että pidetään lapsi. Mä olin intoa ja rakkautta täynnä. Me suunniteltiin poikaystäväni kanssa kaikkea mahdollista. Vauva oli mun pelastus silloin mikä myös paransi meidän suhdetta. meidän piti kertoa jouluaattona porukoillemme vauvasta. Mutta siihen ei annettu mahdollisuutta. 12.12.2006 Mä sain keskenmenon. Mä romahdin silloin ihan totaallisesti. eka en meinanu saada edes sanotuksi mun poikaystävälle mitä oli käynny, mutta samana ilta kerroin siitä hänelle, mä itkin vaan ku kerroin siitä koska sinä iltana mun poikaystävän piti soittaa sen siskopuolelle ja kysyy haluuks se kummiks. No se kyl soitti sille mut kysy vaan olisitko halunnu kummiks. Siitä se alamäki mulla sit alko. Mä en pystyny näkee vauvajoa vähään aikaan. Koulussa oli vaikee olla ku vaan yks mun kaveri ties asiasta. Koulu meniki sit siinä joululomaan asti että esitin olevani ilonen, mutta ku kotiin pääsin se oli yhtä surua ja illalla itkemistä.
Sit koitti jouluaatto, mun joulutunnelma oli kadonnu keskenmenon yhteydessä enkä edes nauttinu joulusta. Poikaystäväni vietti joulun oman perheen kanssa. mutta oltiin silti yhteydessä koko ilta. Seuraavana päivänä mun poikaystävä sano että se oli menny siihen sängylle missä vauva sain alkunsa ja kelannu sitä. Mä itkin ku kuulin siitä. Mun joulu oli pilalla. Enkä enään edes pidä joulusta ennemminki vihaan.
Tuli uusvuos ja mun poikaystävä tuli meille ja me vietettiin uusvuos yhdessä ilta meni hyvin kunnes mentiin nukkuu mä näin mun sängyltä suoraan taivaalle jossa tähdet loisti. Aloin saman tien itkee ja mun poikaystävä tajus miks. Seki alko sit itkee ja me itkettiin kunnolla.
Uudenvuoden jälkeen taas palasin kouluun mutta mikään ei ollu muuttunu mä olin vajonnu pohjalle ihan kokonaan. Koulussa en enään edes jaksanu esittää ilosta ja onnellista vaikka sitä mä olin mun poikaystävän takia onneks. Mutta en enään osannu silti iloita. Mä aloin kokeilee taas itsemurhaa mitä en ollu vähään aikaan kokeillu, se epäonnistu. Mulla ja mun poikaystävällä alko menee huonommin mä puhuin vaan keskenmenosta eikä se jaksanu enään sitä että syytin siitä itseeni. Me alettiin riitelee ja lopulta me erottiin.
ero oli mulle kaiken loppu jos mä ennen olin vajonnu pohjalle ni nyt mä sit hukuin sinne. Mä en kestäny enään mitään. itkin vaan koulussa, koulunumerot alko laskee ja ku opettajat kysy mistä tämä johtuu mä vaan sanoin en tiedä. Vaikka hyvin tiesin en mä voinnu kertoo niillee että olin saannu keskenmenon ja näin. eihän mun äitikään edes tienny. isälle en ollu edes kertonu poikaystävästäni koska vanhemmat on eronnu, enkä ole kauheesti isään yhteydessä.
kevät meni siinä sit, minä ja mun entinen poikaystvä ei enään oltu edes väleis.
koulut loppu ja kesä näytti ihan hyvältä. Mä ja mun entinen poikaystävä saattiin sovittua ja oltiin taas väleissä.
Loppu kesästä eli nyt. Mä menin katsoo mun serkun vauvaa mikä oli just syntyny. Luulin olevani jo valmis kohtaamaan vauvan mutta en ollu. Kotiin päästyäni itku oli vaan herkässä. Se lapsi minkä menetin oli mulle kauheen tärkee ja tulee aina olemaan.
Tällä hetkellä tilanne on vaan se että en enään tiedä kauan jaksan elää.

-vuonna 1991 syntynyt tyttö-

ps. olis kiva saada kokemuksia muiden keskenmenosita tai saman tapasista tapauksista.

Käyttäjä DeadAngel kirjoittanut 22.08.2007 klo 18:32

Moi!

Mulla nyt ei ole tullut keskenmenoa mutta raskauteen kummiskin asiani liittyy..

Erottiin poikakaverin kans tossa puoli vuotta sitten. Parin vuoden on-off suhde oli takana. Ollaan edelleen tosi läheisiä. Vähän liiankin läheisiä. Aloin tossa reilu kuukausi sitten ihmetteleen kun ei kuukautisia tullutkaan. Panikoin ja stressasin että mitä jos oonkin nyt raskaana. Odotin ja odotin.. Kerroin siitä exällenikin ja se käski meneen jutteleen terveydenhoitajan kanssa. No mä sitten menin. Juteltiin pitkään ja lopulta tehtiin testi. Se näytti negatiivista. Se masensi. Tiedän että tän ikäseni ei ehkä kannata suunnitella mitään lasta kun on koulut kesken mutta se masensi silti. Jossain syvällä sisimmissäni toivoin niin paljon etä olisin raskaana ja saisin oman pikku taapertajan joka toisi iloa synkkään elämääni. Mutta ei.

Minkä ikäinen se poikakaverisi on? Omani on mua neljä vuotta vanhempi.. Ite oon kans -91 syntyny..
Voimia sulle! Tiedän että toi on vaikee tilanne kun tulee keskenmeno. Ja masentaa varmasti ketä tahansa. Pitää vaan sinnnitellä ja jatkaa eteenpäin vaikka vaikeeta se onkin ☹️

Käyttäjä Ansku kirjoittanut 09.09.2007 klo 14:52

Poikaystäväni tai entinen sellainen on syntyny -89 vuonna.

Otan osaa siihen ettet ollut raskaana, koska tiedän hyvin miltä tuntuu kuin niin sanotut suunnitelmat ovat vaan jäänneet suunnitelmiksi, eikä niiden toteuttamiseen ole annettu tilaisuutta.

Tällä hetkellä itseäni masentaa kauheesti. ei jaksais millään koulua ja koko aijan tulee raivottua jollekkin. Ottaa koville kun tietää että tän kuun eka viikko olis pitänny lapsen syntyä. Sitä vaan kelaa että nyt mul olis tyttö- tai poikavauva sylissä jos en olis menettäny sitä. Entinen poikaystäväni yrittää kaikkensa että saisi mut iloisemmaksi mutta se ei auta. Vaikka olemme kauheen läheisiä hänen kanssa, ni silti en osaa iloita asioista mitä teemme yhdessä. Vaikka minulla onkin mukavaa ja näin. Mutta syntymätön lapseni on silti koko ajan enimmäkseen mielessä.

Onko kenelläkään keinoa miten voisi lopettaa suremisen? tai saada muuta mietittävä kuin vain keskenmeno? Vinkkejä otan vastaan niin keskenmenon saanneilta, kuin niiltä jotka eivät ole sannu.

kiitos jo etukäteen. 🙂