mielenterveys / itsetuhoisuus

mielenterveys / itsetuhoisuus

Käyttäjä Ellaisnotokay aloittanut aikaan 11.08.2023 klo 20:48 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä Ellaisnotokay kirjoittanut 11.08.2023 klo 20:48

Moi! Olen 13 vuotias tyttö jonka elämä on täyttä paskaa. Mulla ei ole kavereita kun kaks ja ne on vain feikkejä ne ei välitä paskaakaan musta ja kaikki muu menee ihan huonosti , viiltelin mutta lopetin sen onneksi. Käyn nykyään juttelemas spykologin kans kaikesta mua ahdistaa ja mul on masennus oon kokenu niin paljon kaikkea että en jaksa enään itken joka ilta/yö. En pysty pitämään itsestäni ollenkaan , olen hirveän epävarma ja en pysty ottaa kehuja vastaan.. Jouduin laitokseen melkein ja 2023 uutenavuoma jouduin sairaalaan minut jopa nukutettiin. Poikaystäväni ei enään näköjään halua vastata minulle arvasin sen , koska menetän aina kaikki:).. Ja minun vanhemmat erosivat ajat sitten ja minun isäni on alkoholisti mutta hän muös kärsii masennuksesta ja ajattelee itsemurhaa like me. Kaikki on vain liian vaikeaa nykyään 💔

  • Muokattu kirjoittajan toimesta 8 kuukautta, 3 viikkoa sitten. Syy: halusin kertoa enemmän
  • Muokattu kirjoittajan toimesta 8 kuukautta, 3 viikkoa sitten. Syy: Vent
Käyttäjä Anni_saapas (Vapaaehtoinen) (Palveluoperaatio Saapas (Lasten ja nuorten keskus ry )) kirjoittanut 25.09.2023 klo 19:03

Moikka! On kulunut jo jonkin aikaa viestistäsi. Monenlaista olet joutunut kokemaan, vaikka olet vasta 13-vuotias. Hyvä, että käyt psykologilla juttelemassa. Niin kuin tiedätkin keskustelut hänen kanssaan ovat luottamuksellisia. Toivottavasti siellä pystyt puhumaan näistä asioista, joita kirjoitit.                                                                                             Mainitsit jotain isästäsi. Toivottavasti sinulle on perhepiirissä turvallinen/turvallisia aikuisia. Murrosikäinen tarvitsee aikuisten tukea. Aikuisten asia olisi juuri olla ikään kuin peilinä, nähdä sinua hienona tyttönä, kuunnella sinua ja auttaa parhaansa mukaan.

Kaikkea hyvää sinulle toivoen

Anni Saapas Helsinki

Käyttäjä ask kirjoittanut 26.09.2023 klo 02:13

Hei, minäkin haluan vastata jouduin suljetulle osastolle ja olen ollut siellä tovin, aikaa, ihan vääränlainen hoito, mutta eilen pääsin rauhallisemmalle osastolle ja oon nukkunut täällä nyt oikein hyvin, edellisessä paikkaa nukun, ja luultiin että oon tajuton, kavereita ei oikein oo, mutta matkojen päässä asuu paras kaveri. Oon kans ollut itsetuhoisuutta ja sen takia olen nyt osastolla, pakkohoito lähetteen sain, luulin että tulin vapaaehtoisesti osastolle mutta se muutettiin pakkohoito lähetteeksi.