Masentunut ja mitään aikaan saamaton

Masentunut ja mitään aikaan saamaton

Käyttäjä mimmimoi94 aloittanut aikaan 26.01.2014 klo 18:59 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä mimmimoi94 kirjoittanut 26.01.2014 klo 18:59

Heippa! Mä olen 18-vuotias omillani asuva tyttö. Ongelmani on nykyään masennus.
En osaa enää tehdä asioita samalla tavalla ja yhtä helposti, kun ennen. Arjen askareet tuntuvat mahdottomilta. Ennen siivoilin ja olin siistimpi nykyään tuntuu, että en jaksa välittää. Kun olen yksin vaikkapa kaksi tuntia tuntuu, että säälin vain itseäni ja itken.
En saa mitään aikaiseksi. Haluaisin mennä lenkille, mutta en pysty. Tämä alkoi kaikki ,kun aloin riitelemään vanhempieni kanssa kotona ja rakkaani kanssa ollessa. Lopulta riitelin joka päivä jostain. Sille ei näyttänyt tulevan loppua. Kun asuin kotona halusin olla ulkona pidempään sillä muutkin olivat. Minun piti tulla kotiin kahdeksaksi ja muut saivat tulla myöhempään. Moni asia tuntui epäreilulta ja olikin. Sitten yksin muutettuani asiat muuttuivat vanhempieni kanssa paremmaksi. Nyt meillä on pikkuhiljaa ihan hyvät välit.🙂
Asun rakkaani kanssa yhdessä ja kinastelemme lähes päivittäin. ☹️ Milloin riita alkaa siitä, että pyydän liikaa rakastani siivoamaan tai tiskaamaan. Siispä olen välttänyt riitoja sillä, että siivoan lähes tulkoon aina yksin. Haluaisin välillä lepuuttaa itseäni ja toivoa, että hän siivoaisi. Mutta minä siivoan usein. Olen ihan poikki en jaksa tehdä kaikkea itse. 😴
Mitä minun pitäisi tehdä riidellä asiasta aina vai jatkaa samalla tavalla siivota itse kokoajan? Lisäksi minua ei enää huvita olla kavereiden kanssa en vaan jaksa enkä halua. Tuntuu, että haluaisin vaan antaa elämälle periksi ja kuolla. Se tuntuisi helpommalta, kuin elää. Tuntuu, että olen vain kuollut ihminen. Joka näyttää päälle päin onnelliselta ja sisältä itkee. Mitä minä voin tehdä, että olen taas onnellinen ihminen ja tasapainoinen. Olen kadottanut itseni kokonaan ja ihan henkisesti poikki. Ja sori huono äidinkieli 😀

Käyttäjä EksynytVarpunen kirjoittanut 27.01.2014 klo 18:45

Jos oikeasti ajattelet että haluat kuolla, niin suosittelen menemään terveyskeskukseen/päivystykseen hakemaan apua, niin minäkin tein. Täältä netistä on vaikeaa antaa käsin apua.

Apu on saatavilla jos sitä pyytää. ☺️❤️

Käyttäjä crimsonday kirjoittanut 31.01.2014 klo 13:20

Moi 🙂
Mulla on melko samanlainen tilanne. Muutin pois kotoa puoli vuotta sitten, poikaystäväni kanssa yhteiseen taloon. Tosin muuttoni syy oli se, että pääsisin pois perheeni luota. En jaksanut kuunnella porukoitten riitelyä, ja se vaikutti minuun ja hyvinvointiini suuresti. Minulla on todettu masennus, joten ajattelin muuton olevan ainoa keino.
Muutto ei kuitenkaan vienyt masennustani pois. En oikeastaan jaksaisi ikinä siivota tai käydä kaupassa, joten meille tulee riitaa siitä, että pesuallas vyöryää tiskejä tai että poikaystävä joutuu käymään kaupassa. Tiedän, todella säälittävää. Lopulta kun ollaan riidelty siitä, siivoan "pakosta", jotta emme riitelisi enää. Kaikki tekeminen tuntuu niin ylitsepääsemättömältä. Asiaa ei auta se, että minulla ei ole kavereita täällä, koska en tunne ketään. Ei voi kuitenkaan muuta kuin jatkaa. Onneksi poikaystäväni yrittää patistaa minua tekemään asioita, etten vain makoilisi sängyllä. Tsemppiä sulle, toivotaan, että tämä ei jatkuisi pitkään. ☹️