masentaa

masentaa

Käyttäjä joku3 aloittanut aikaan 07.11.2010 klo 15:54 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä joku3 kirjoittanut 07.11.2010 klo 15:54

Olen tosi masentunut ja kotona on paljon ongelmia. Tuntuu ettei kukaan välitä musta vaan haluaa vain pahentaa oloni. Kun sitten sain tietää että kaverini oli puhunut kaikkea pahaa musta niin en voinut enään luottaa oikeen keneenkää. Kokoajan pelkäs vaan että kaikki puhuu musta jotain pahaa kokoajan. Sitten kun sana levis melkeen kaikki samalla paikkakunnalla asuvat kaverini eivät enään halunneet olla minun kavereita. Kaikki vaan tuntuu nii hankalalta. Alotin viiltelemään itseäni. En pystynyt puhua ongelmastani kenellekkään. Kukaan ei oikeastaan välittänyt. Sitten kun olin saanut sovittua riitani erään todella hyvän ystäväni kanssa niin hän kertoi minulle että muuttaa todella pitkälle.

Olen nyt pari kertaa käynyt häntä tapaamassa ja heti kun menen sinne kaikki on jotenkin paremmin. Johtuu varmaan siitä että siellä minä olen saanut uusia ystäviä ja siellä kaikki jotenkin on todella ystävällisiä, kun taas täällä missä asun kaikki on jotenkin tosi arvostelevia ja kaikki tekee ihan pienistä asioista todella vakavia. En jaksaisi enään asua täällä. Olen ruvennut miettimään että tekisin itsemurhan. Olen vaan niin maassa eikä minulla täällä ole ketään ystävää kelle voisi puhua ja joka lohduttaisi.

Siskonikaan ei paranna asiaa ollenkaan. Hän sanoo aina minua rumaksi ja läskiksi ja kaikkea pahaa. Hän itse on todella laiha ja kaunis. Kaikki ainaa vertaa minua häneen. En tiedä mitä tekisin. Minua ahdistaa. En tykkää käydä missään koska pelkään että joku tulee haukkumaan minua☹️ Äitini ja isänikin syyttävät aina minua kaikesta mitä en ole edes tehnyt. Jos vaikka siskoni tekee jotain niin se menee aina minun syykseni.

Siskoni kertoo aina kaikesta mitä tekee koska haluaa vain saada minuut surulliseksi ja kateelliseksi. Aina jos olen kaverini kanssa Esitän vain että kaikki on hyvin vaikka todellisuudessa kaikki on huonosti. Joka ilta itken itseni uneen. En tiedä mitä tekisin. Kaikki tuntuu vaan niin sekavalta ja kauhealta. En jaksa enään kauan tällästä. Tuntuu vaan että kaikki olisi mua vastaan. Mitä mun pitäisi tehdä? ☹️

Käyttäjä eheytynyt kirjoittanut 10.11.2010 klo 21:18

Hei!

Älä luovu elämästäsi, olet aivan liian arvokas tehdäksesi itsemurhan. Varmasti sinua rakastetaan ja monelle olet äärimmäisen tärkeä ja he murtuisivat täysin jos tekisit itsellesi jotain. Älä lähde sille tielle.

Ajattele elämäsi hyviä puolia. Sinulla on tämä hyvä ystävä, voisitteko jutella vaikka netin kautta hänen kanssaan esim. päivittäin 🙂? Entä puhelimitse?

Joskus tuntuu todella vaikealta ja tuntuu kuin kukaan ei välittäisi. Näin ei todellakaan ole. Osaan itse samaistua sinuun hyvin. Oma lapsuuteni oli suhteellisen hankala. Siskoni oli samanlainen kuin sinun, hän ei koskaan nähnyt minussa mitään hyvää. Aina olin ruma, tai no ei hän sitä suoraan sanonut. Sanoi vain, ettei minussa ole mitään nähtävää ja kertoi kuinka hyödytön olen.

Siskoni sentään ymmärsi iän myötä, kuinka kamala hän minulle oli ja pyysi sitä anteeksi. Ehkä oma siskosikin sitten joskus nöyrtyy pyytämään anteeksi ☺️ Sitä ei voi vielä tietää, sinun tulee vain odottaa.

Olisiko jotain kivaa harrastusta, minkä voisit aloittaa ja siten tutustua uusiin ihmisiin ja saada uusia kavereita?Siitäkin voisi olla iloa 🙂

Jaksamista🙂🌻 Kyllä se elämä kantaa ja vielä tulee se aurinkoinen hetki, jolloin näät asiat kirkkaammin ja huomaat, kuinka ihanaa täällä onkaan elää. Nyt antaisin sinulle halin, jos se suinkin vain olisi mahdollista 🌻🙂🌻

Käyttäjä menninkainen kirjoittanut 10.11.2010 klo 21:55

hei!

hienoa että kirjoitit☺️❤️
en tiedä minkä ikäinen olet, mutta voisitko kuvitella hakevasi apua?
kouluterveydenhoitajalta esimerkiksi? tai soittamalla johonkin mielenterveyskeskukseen tai toimistoon, lähestulkoon jokaisella paikkakunnalla on sellainen.
voisit myös soittaa kriisipuhelimeen ja kysyä heiltä neuvoa mistä lähteä apua hakemaan, voi olla että nuorille on omakin? en ole varma.. netistä varmaan selviää.

Uskon että tilanteessasi kaikki tuntuu toivottamalta ja itsensä tappaminen tulee helposti mieleen, tiedän itsekin mitä yksin asioiden kanssa oleminen on ja ihan pelkkä yksinäisyyskin.
Toivoisin kuitenkin että haet jostain suunnalta apua jotta saisit tukea itsellesi, ennen kuin teet tai päätät mitään peruuttamatonta.
Älä luovuta!