Masennus,syömishäiriöt,itsetunto-ongelmat..

Masennus,syömishäiriöt,itsetunto-ongelmat..

Käyttäjä Angelah aloittanut aikaan 20.06.2004 klo 15:17 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä Angelah kirjoittanut 20.06.2004 klo 15:17

Oma tarinani on varmaankin monelle tuttu..Mutta kerron näin tiivistetysti ja olis kiva kuulla muidenkin ajatuksia..

Kuudennella luokalla kehitin itselleni syömishäiriön,anoreksian..ja samoihin aikoihin menetin kaikki ystäväni ja koulukiusaus alkoi.Olin yksin,ongelmieni kanssa.

Vuotta myöhemmin asiat tuntuivat hetkeksi paranevan,mutta sitten koulukiusaus alkoi uudelleen.. 😭 Sen jälkeen olen aina vihannut omaa kuvaani ja itseäni.

Kasilla panostin täysillä kouluun..Halusin olla kaikessa paras,myös laihduttamisessa.Uskoin olevani onnellinen.Olihan minulla kaikki mitä onneen mielestäni tarvittiin.Koulu sujui hyvin,olin laiha,seurustelin ja oli peräti yksi kaverikin.Mutta sitten tilanne romahti.Oma rakas poikäystäväni raiskasi minut ja siitä alkoi usein toistuva lyöminen.Maailma romahti.Ainut jonka olisi ainakin pitänyt välittää,näytti teoillaan,että kaikki oli rakentunut valheelle. 🤕

Ysiluokan alkaessa en enää välittänyt mistään.Istuin koulussa jos sattui huvittamaan,viiltelin käsiäni,vedin viinaa ja lääkkeitä sekaisin.Millään ei yksinkertaisesti ollut väliä.Halusin vain hitaasti tuhota itseni..Pikku hiljaa maailma alkoi muuttua täysin mustaksi.Tuntui,ettei tilanteeseen ollut mitään ratkaisua tai mahdollisuutta parempaan.Menetin myös ainoan kaverini.

Sain uusia,joista yksi muodostui erittäin tärkeäksi.Sonjan kanssa suunniteltiin yhdessä itsaria ja tuhottiin itseämme.

Yritinkin tappaa itseni mutta epäonnistuin.Jouduin hoitoon,kerran viikossa psykologilla.Ja se jatkuu edelleen.Lukiossa ensimmäinen vuosi on takana.Todistusta vihaan katsoa, epäonnistuin täysin,olisin pystynyt parempaankin.Käteni ovat arpiset,mutta sisälläni on paljon isommat arvet.

Elämä tuntuu vieläkin niin tuskaiselta.Ja toivottomalta.En halua enää elää syksyyn asti.En halua kokea enää yhtäkään painajaismaista vuotta.Haluan herätä tästä painajaisesta,paeta sitä oman käden kautta.Ennen syksyä.Vielä en tiedä koska,mutta en vain jaksa enää taistella.Joskus ne voimat vain loppuvat kesken. ☹️

Käyttäjä ujom86 kirjoittanut 05.05.2005 klo 11:56

dalbay oli nimi!!! no tota en tiännykkään =/ enkä oo väittänykkään et oltais erillaisii ku muut, mut tuntuu joskus vähä ku Notredamen kellonsoittajalta. ☹️ tiiän kyllä etten oo kovin sosiaalinen ihminen, vaa ennemmin sulkeutunu ja yksin viihtyvä nuari skepan/passon soittaja. miten muute saa ton nmkin tollee ku sulla ja muillaki? et siitä voi klikata. tääkään ei kuulu tänne? mut kerro onko mahollista et joku tyttölapsi tulis joku pvä puhuu mulle jossakin koulus, kaupunkilla kaupas tjn? ite epäilen vahvasti sitä. ja tiiäks miten asperger sanan voi selittää nii et toine ymmärtäis?! koska tuntuu tyhmältä ku ei kukaa tajuu sitä sanaa.. ja sit jos sanoo ettei pysty tuntee empatiaa ketää kohtaa nii sitte heti luullaa et huano itsetunto ettei pysty. mutku ei osaa. äh, mitä mä selitän. tiiät kai itekki.

Käyttäjä kirjoittanut 05.05.2005 klo 20:05

ei sitä voi yhen ohjeman seuraamisella itselle ottaa asperger-titteliä. siihen pitää käyvä monet testit, mua testasi kaksi eri pyskologia, plus terapeutti. sitten ne yhisti tulokset. mie kun katon jotain tv-ohjelmaa as niin heti aatteleen, että en mie nyt ainakaan tommoinen ole. usein tv,ssä esiintyvät as-ihmiset ovat aika totisia, istuvat kauan paikallaan ja vastaavat vaan kysymyksiin. mie en jaksaisi istua, mua alkaisi naurattaan sen haastattelijan kysymykset ja varmaan sanoisin sille, että olet aika pösilö, ja poistuisin kesken tv-jutun.

ei sitä as-sanaa kannattava selittää ainakaan meijän ikäisille. mun luokalle selitti terveydenhoitaja mun tapojani ja sen jälkeen kaikki menikin perseelleen. toiset haluavat kokeilla, että miten minuun vaikuttaa, kun ottavat mun paikan ym epämääräistä eli kiusaavat. olisi hyvempi, kun kaverit luulisivat, että olen normaali idiootti enkä as. mulla on huono itsetunto, en haluaisi olla as enkä muuten luule, että viittin kauan elää.

se nimi juttu tulee esiin vain, jos kirjoittaja on itsestään tehnyt omalla kanavalla kuvauksen, muuten ei näy.

Käyttäjä ujom86 kirjoittanut 06.05.2005 klo 09:29

maanvaiva ensinnäkin koulus vuas sitte joku sykoloki tjn teki mullekkiin jotain ihme testejä ym. ja siinä totes et oon sellane!! en mäkää haluis olla nii kylmä ja tunteeton ihminen. mut minkäs sille voi? oon huamannu joo ettei oo mitää hyätyä kertoo siitä, mut eiks oo parempi et sanoo ku sitte ne ihmettelis et miksei pysty lohruttaa ym.? yhelle naikkoselle kerroin ja siitä ei ollu mitenkää hirveetä. sano vaa et vähä vaikeempaa saada t-ystävä ku oon hirveen ujo ja en kovin sosiaalinen..

Käyttäjä kirjoittanut 06.05.2005 klo 10:02

mua ei kyllä ole koulussa kukaan tutkinut. kävin Hesassa ja Oulussa sitten vasta sanottiin että olen as.
on ole kylmä ja tunteeton. nytkin pijän siskon lasta sylissä ja pussaillaan koko ajan. halailen mun isää ja äitiäkin usein, monta kertaa päivässä. osaan myös sanoa ihmisille että pijän susta, osaanm kyllä sanoa, että inhoan sua.

mulla on vapaapäivä, aika tylsää, lunta sataa. alan kattoon teletappeja ja syön herkkuja. oikeastaan vissiin olen lapsenlikka, jos oikein olen tämän homman tajunnu.

Käyttäjä Angelah kirjoittanut 06.05.2005 klo 20:03

Mä vaan yritän rämpiä päivä päivältä eteenpäin.Psykologilla oon nyt alkanut tosiaan puhumaan.
Eilen olin "treffeillä" ja huomenna kai mennään leffaan tai jotain.Mutta mua vaan ahdistaa.En mä kestä läheisyyttä.Muhun on aina vaan sattunut,kun oon luottanut toiseen ihmiseen.Mua ahdisti niin mielettömästi kun se koski muhun,tuli niin elävästi mieleen kaikkia vanhoja juttuja.Kaikki ne kerrat kun oon joutunut pakosta tekemään kaiken.Kaikki ne kerrat kun mua on lyöty, jotta suostuisin seksiin.🤕
Tekisi mieli vaan itkeä,mutta ei pysty.Tuntuu,että tunteet on jäätyneet.
Syöminen takkuaa,tuntuu,että on pakko laihduttaa.
Koittakaa nyt ymmärtää toisianne,jooko,kaikki me ollaan erilaisia.Halaukset ujom86 ja maanvaiva.

Käyttäjä ujom86 kirjoittanut 08.05.2005 klo 17:15

tästä foorumistahan on tullu HYVIN hiljane. Mitä muka siitä voi tapahtuu jos joku huamaa et on viilelly käsivartta? no tuskin mitää ainakaan mun kohalla, mä viiltelen koulus ennen ku lähen siältä tunnille pukuhuanees ja sitte jos on surullinen tai vihane jollekkin. Mut eipä näytä ketää liikuttavan. kukaa ei ees kysele mitään tai ees voi aavistaa et tekisin jotain sellasta. rikkinäisellä olutpullolla vasta tuliski jälkee, mut siinä on taas se vaara et menee liian syväks ja lopun varmaa tiiättekin. elämä ei surkuttelemalla parane, mut ois ees elämisen arvosta. koska on iha hirveetä ku ihan sama mitä teet nii sä et saa mitää tyydytystä et ees hyvää miältä. tuntuu vaa et joskus on elämän orja ku ei pysty lopettaa sitä, koska en missais yhtään mitään..
ja jostain syystä ihminen on nii sulkeutunu ettei kiinnosta ees puhuu kellekkää tai ees nähä ketää.. no mustahan tulee muutenki erakko nii parasta on tottua siihe.

Käyttäjä OoPee kirjoittanut 08.05.2005 klo 20:32

Mä melkeen jouduun osastolle, kun mun viiltely huamattiin. Selvisin siitä puhumalla, ja sitte kun ei enää viillelly, tuli kaikennäköstä muuta tilalle. Tajuton ryyppääminen, aineet sillontällön.. Aineet jätin jo uuden kullan ansiosta, ja ryyppäämistä olis tarkotus yrittää vähentää. Näköö sitten mitä tuloo. Ja aspergerista sen verta, mä tiiän millasta se on, mun serkun poika, mun ENNEN hyvä kaveri on asperger. Pienenä sen kans oli kiva leikkiä, mutta kun se ei oikee aina tykänny.. Suuttu millon mistäki jne. Mut ei siinä mitään, ihmiset ei pahemmin itelleen mitään voi, jokanen olkoon sellanen ku on. Mä en tuomitse ihmisiä enää. Mä tiedän kuinka kauheeta syrjityksi tuleminen on..

Käyttäjä kirjoittanut 08.05.2005 klo 21:39

miksi ujom 86et tee aikasi kuluksi itsestäsi omalla kanavalla kuvausta, niin saisin susta jotain havaintoo. voitais niin tehä kun moderoija nukkuu, niin kirjotellaan viestejä senkin kautta. käyppä kohta lukeen munm kuvaus, mie taas sen muutan.
mie laitoin aamulla lipun puolitangoon ihan huvikseni. istuin portaille ja itkin, sitten oli pakko nostaa, kun naapurit luulivat että meillä on joku kuollut. miksi ei saa laittaa puolitangoon, jos oma äiti on kuollut. uudelle äidille heitin kahvit sängyyn.

mua ällöttää lähteä taas sinne kuntoutukseen. käytkö ujom normaalikoulua. oletko huomannut, että on semmoinen aspesta sivu missä asperger-ihmiset kirjoittelevat. yritän mutta mua alko ällöttään se touhu. sitten liityin diabetes foorumiin, ne käski mun siistiä suuni, mie lähin pois. niin, että täsät tulee johtopäätös; mie olen mielisairas, kun tänne sovin.
halaus angelah takaisin. saat siekin ujom86

Käyttäjä ujom86 kirjoittanut 09.05.2005 klo 17:28

mikä oma kanava? ja menee hermot koulus vähän väliä ku aina ärsytetää joka päivä. joskus tuntuu et ois parempi etten ois olemassa. helppoohan se ois rikkinäisellä kaljapullolla vaa viiltää... =)

Käyttäjä aavaton kirjoittanut 09.05.2005 klo 20:40

Miepä neuvon sua. Katso oikealle, siellä lukee oma kanava. Paina siitä, jossain alhaalla lukee muuta omaa kuvaustasi. Siihen voit kirjoittaa itsestäsi. Muista tallentaa.

Käyttäjä aavaton kirjoittanut 09.05.2005 klo 20:40

Korjaan katso vasemmalle.

Käyttäjä ujom86 kirjoittanut 09.05.2005 klo 21:36

*itkee* halaukset myös Angelalle ja maanvaivalle takas. toi on muute tosi kurjaa et on jouduttu lyämään et olis sillai. =( kuulostaa ehkä typerältä mut täällä viimmeistään huamaa ettei muittenkaa elämä oo sen parempaa mitä mulla. ja hirveintä on ku kaikki kaverit asuu kaukana eikä kukaa oo lohduttamassa ku tarvis sitä tai ees ihmistä jota vois halaa ku sitä tarvis. mut tällästä se yksin elo on. kuulemma tarviin sykiatria tjn, ku aina masentaa ja muuta. no ei ehkä siitä ois haittaakaan.. mut jos saa maanvaivalta kysyy aika henk. koht. asian et onks sua ikuna itkettäny ilman mitää syytä? mua ainaki itkettää melkee joka päivä.

Käyttäjä kirjoittanut 11.05.2005 klo 13:57

Nyt oot , ujom 86,laittanut kuvauksen, käy väliin vaihtamassa, niin miekin vaihtelen, riippuu vähä millä päällä olen. En mie tiijä pystynkö ilman aihetta itkeen, mulla on niin paljon aihetta itkeä, että en varmaan ehtisi vielä ilman aihettakin itkeä. mulla alkaa kyyneleet valuun ihan millo vaan, noin vaan. niin voihan sitä aattelella niin, että noin vaan onkin aihetta itkemistä?

mie olen ollut sairaalassa maanantaina jouvuin, kun puhistin äidin ja iskän hautakivestä lumia pois, niin meni taju kankaalle, löin pääni kiveen. Olin tajuton 26 tuntia, kun ei huvittanut tulla tajuihini. kuulin välillä hoitajien äänet ja tunsi, kun ne läiski poskelle että herää. aluksi veinasin läiskiä takaisin, sitten jatkoin tajuttomuutta, kun ei oikeastaan huvittanut herätä. oikeastaan voisin olla tajuton lopun ikäni. tänään pääsin pois, väsyttää eikä mikää huvita.

Käyttäjä Balafre kirjoittanut 12.05.2005 klo 09:01

Musta lähinnä tuntuu että haluisin olla yksin, ihan yksin. En tahtois päästää ketään mun lähelle, mikä on aika vaikeeta kun oon kihloihin erehtyny menemään. Ärsyttää ihmiset jotka puuttuu mun asioihin.
(taas tällänen paska kuukausi).
😟

Käyttäjä ujom86 kirjoittanut 12.05.2005 klo 17:13

maanvaiva en aattele et on joku syy itkee, vaa lähinnä siks ettei osaa muuta =/ Balefare tjn miks sä ny aluisit olla ihan yksin? eiks susta tunnu sitte et sut ois hylätty tjn.. ja maanvaivalle viälä mitenkäs sä ny tollee kaatuilet =/ ja miks haluisit olla tajuton? mulla taas on se onkelma etten pysty tuntemaan mitään.. siis henkisesti, paitsi raivotonta vihaa joskus. siis onkelma on etten osaa olla niinku välittämään ihmisestä oikeesti. tai siis et oisin oikeesti kauhuissaan jos ois menny jalat tjn. mut kyllä oon sillai hualissaan ettei jos ei kuulu mitään nii sit miätin et mikä on. mut muuten en.. huano juttu? toisaalta oon huamannu ettei tää elämä tunnu elämisen arvoselta, ku ei tunne mitään tai ketään kohtaan. tähän sopis NAtural Born Killer lehvasta lainaus "ihmiset on kualleita jo, minä vaan vapautan ne" kai tajusitte?

ja maanvaivalle viälä miks pitäis muutta kuvausta ku tiiän et oon ruma, oksettava ja hylkiö? ja voin lyädä vaikka mistä vetoo nii kauniimman sukupualenki edustajat aatttelee noi ☹️ Balefare miks haluisit eristäytyy ihmisistä? mä kyllä osaan asuu yksin ja viihdyn yksin aika paljo, mut ois kiva jos ois joku ihminen viakus. =)