Masennus,syömishäiriöt,itsetunto-ongelmat..

Masennus,syömishäiriöt,itsetunto-ongelmat..

Käyttäjä Angelah aloittanut aikaan 20.06.2004 klo 15:17 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä Angelah kirjoittanut 20.06.2004 klo 15:17

Oma tarinani on varmaankin monelle tuttu..Mutta kerron näin tiivistetysti ja olis kiva kuulla muidenkin ajatuksia..

Kuudennella luokalla kehitin itselleni syömishäiriön,anoreksian..ja samoihin aikoihin menetin kaikki ystäväni ja koulukiusaus alkoi.Olin yksin,ongelmieni kanssa.

Vuotta myöhemmin asiat tuntuivat hetkeksi paranevan,mutta sitten koulukiusaus alkoi uudelleen.. 😭 Sen jälkeen olen aina vihannut omaa kuvaani ja itseäni.

Kasilla panostin täysillä kouluun..Halusin olla kaikessa paras,myös laihduttamisessa.Uskoin olevani onnellinen.Olihan minulla kaikki mitä onneen mielestäni tarvittiin.Koulu sujui hyvin,olin laiha,seurustelin ja oli peräti yksi kaverikin.Mutta sitten tilanne romahti.Oma rakas poikäystäväni raiskasi minut ja siitä alkoi usein toistuva lyöminen.Maailma romahti.Ainut jonka olisi ainakin pitänyt välittää,näytti teoillaan,että kaikki oli rakentunut valheelle. 🤕

Ysiluokan alkaessa en enää välittänyt mistään.Istuin koulussa jos sattui huvittamaan,viiltelin käsiäni,vedin viinaa ja lääkkeitä sekaisin.Millään ei yksinkertaisesti ollut väliä.Halusin vain hitaasti tuhota itseni..Pikku hiljaa maailma alkoi muuttua täysin mustaksi.Tuntui,ettei tilanteeseen ollut mitään ratkaisua tai mahdollisuutta parempaan.Menetin myös ainoan kaverini.

Sain uusia,joista yksi muodostui erittäin tärkeäksi.Sonjan kanssa suunniteltiin yhdessä itsaria ja tuhottiin itseämme.

Yritinkin tappaa itseni mutta epäonnistuin.Jouduin hoitoon,kerran viikossa psykologilla.Ja se jatkuu edelleen.Lukiossa ensimmäinen vuosi on takana.Todistusta vihaan katsoa, epäonnistuin täysin,olisin pystynyt parempaankin.Käteni ovat arpiset,mutta sisälläni on paljon isommat arvet.

Elämä tuntuu vieläkin niin tuskaiselta.Ja toivottomalta.En halua enää elää syksyyn asti.En halua kokea enää yhtäkään painajaismaista vuotta.Haluan herätä tästä painajaisesta,paeta sitä oman käden kautta.Ennen syksyä.Vielä en tiedä koska,mutta en vain jaksa enää taistella.Joskus ne voimat vain loppuvat kesken. ☹️

Käyttäjä minäsini kirjoittanut 14.03.2005 klo 08:46

ujom86, kyllä sut varmasti huomataan. esitit vaan kysymyksen maanvaivalle, jota ei selvästi ole näkynyt täällä... musta on pelottavaa sanoa täällä ihmiselle, että sun pitäis päättää kuollako vai ei, empiminen ei oo mitään...

ehdottomasti kannattaa empiä, jos tuntuu että haluaisi kuolla! ja tarttua miten pieneen asiaan vaan tässä elämässä ja yrittää pitää kiinni hetkestä toiseen kunnes saa jonkinlaisen otteen! jos kädet väsyy, niin löytyy niitä jotka kannattelevat sen aikaa kun omat voimat on ihan loppu. tämä kaikille, jotka kuolemaa miettivät, myös sulle ujom86. kannattaa katsoa vielä seuraavan hetken taakse, jossain vaiheessa löytyy ehkä pimeydestä heikko kajastus.

Käyttäjä ujom86 kirjoittanut 14.03.2005 klo 09:25

ainoo asia mikä voi näkyä on musta kaapunen hahmo jolla on viikate kädessä ☹️ yskän ja nuhan kourissa oon.. ei yhtään kivaa..

Käyttäjä kirjoittanut 14.03.2005 klo 09:55

Mie olen ujo86 kyllä koulussa. käyn taas vaihteeksi osan opinnoista sairaalakoulun kautta. taidan olla itseni laittanut ihan omilla ajatuksillani aikamoiseen "nesteeseen".
😝 näin koko ajan

parane pian 🙂🌻 pöydällesi

Käyttäjä ujom86 kirjoittanut 14.03.2005 klo 15:36

no mitenkäs ny nii? kukkia mulle? 🙂 tänk juu!!! *pusuttaa*

Käyttäjä Angelah kirjoittanut 21.03.2005 klo 17:21

Ehdin taas sähläämään ja sotkemaan itseäni entistä syvemmälle.Jatkuvasti ollaan vahtimassa mitä teen.
Nyt on sitten on niin ihmeellistä kun en jaksa kertoa miten voin..Eikä kiinnosta miten muut voi.Tekis mieli vaan kadota, lakata olemasta.Miettimättä tätä kaikkea.

Käyttäjä Lost Soul kirjoittanut 21.03.2005 klo 17:32

UJOM86

Ota kynä ja paperia.Piirrä siihen neliö,se kuvaa sun arkkua.Nimeä kantajat,mieti millainen arkku,keitä tulee jonossa arkun perässä ja missä järjestyksessä.Mieti miten esim. sun vanhemmat itkee menetettyään poikansa.Mieti millaiset kukat siinä arkun päällä on.Missä muistotilaisuus on? Sun kuvasi siinä pöydällä kynttilä palaa vieressä,ihmiset itkee. Hautajaiset menee suurimmalta osalta vieraita ohi,suunnattoman surun takia.
Isäsi ja äitisi joutuvat vastailemaan kaikille kysymyksiin oman poikansa itsemurhasta,ilmoittamaan kaikille.Kuvittele miltä niistä tuntuu.
Mä voin sanoa,että paljon pahemmalta kuin susta nyt,niin kauan kuin on elämää,on myöskin toivoa.

Mä tunnen naisen,jonka poika teki itsemurhan.Se poika oli myös mun poikaystävä,siitä on kaksi vuotta ja äiti käy terapiassa ja ei edes pysty sanomaan poikansa nimeä,ilman,että kyynel ilmaantuu silmäkulmaan.

Irrottaudu hetkeksi masennusmaailmasta ja mieti kuka voittaa jos teet itsemurhan?Ei kukaan,kaikki häviävät.

Käyttäjä ujom86 kirjoittanut 22.03.2005 klo 19:00

LOST SOUL pari asiaa 1 mun isukki makaa haudassa, on maannu jo vuadesta 87 B. no sen mä kyl uskon et itkee mut tuskin siällä montaa ihmistä on. ja ehkä mummi tiätää tasan miltä tuntuu ku kualee läheinen ku on kuallu omat pojat. ja kerroppas miks tollasta pitäis miättii? luulenpa et aika moni ihminen ois TOSI onnellinen ku ei tarvis katella näi ruman pojan naamaa.. ja Angelah tuttu tunne on, ja paksinta siinä on ku ei oo omia tunteita eikä ketään tai mitää kohtaa.. oisit ikäänkuin kuallu sisältä. toiv. tiiät mitä tarkotan.

Käyttäjä elämä kaikille kirjoittanut 23.03.2005 klo 09:32

Lost Soul kirjoitti 21.03.2005 klo 17:32:
UJOM86
Ota kynä ja paperia.Piirrä siihen neliö,se kuvaa sun arkkua.Nimeä kantajat,mieti millainen arkku,keitä tulee jonossa arkun perässä ja missä järjestyksessä.Mieti miten esim. sun vanhemmat itkee menetettyään poikansa.Mieti millaiset kukat siinä arkun päällä on.Missä muistotilaisuus on? Sun kuvasi siinä pöydällä kynttilä palaa vieressä,ihmiset itkee. Hautajaiset menee suurimmalta osalta vieraita ohi,suunnattoman surun takia.
Isäsi ja äitisi joutuvat vastailemaan kaikille kysymyksiin oman poikansa itsemurhasta,ilmoittamaan kaikille.Kuvittele miltä niistä tuntuu.
Mä voin sanoa,että paljon pahemmalta kuin susta nyt,niin kauan kuin on elämää,on myöskin toivoa.
Mä tunnen naisen,jonka poika teki itsemurhan.Se poika oli myös mun poikaystävä,siitä on kaksi vuotta ja äiti käy terapiassa ja ei edes pysty sanomaan poikansa nimeä,ilman,että kyynel ilmaantuu silmäkulmaan.
Irrottaudu hetkeksi masennusmaailmasta ja mieti kuka voittaa jos teet itsemurhan?Ei kukaan,kaikki häviävät.

Elämä on karua ja sen totuus on hyvin kirjoitettu tässä yllä olevassa lainauksessa. Olen aikuinen ja tämän palstan ns ulkopuolinen. Mutta kuitenkin hämmästynyt yhä ja aina siitä, kuinka moni nykypäivän nuori voi huonosti ja miettii kuolemaa. Pelottavaa sinällään. Mielestäni elämä on liian lyhyt tällaiseen. Ymmärrän tai en ymmärrä sittenkään, että elämän päättämällä helpottaisi tilanteita. Ehkä se omalla kohdalla on helpotus, mutta entä muut ihmiset ? EIkö olisikin mukavempaa elää omaa elämää ja hakeutua ihmisten pariin ja hakemaan apua ? Kertomaan ne omat tuntemukset ja olot, jotka ajaa miettimään pahoja hetkiä ja lopullista tekoa.Sisimmässäni kuitenkin toivon ja elän siinä toivossa että te nuoret, jotka haudotte syvällisiä asioita ja kuolemaa, ajatelkaa - teillä on oikeus elää kuten muillakin. Teillä on oikeus kaikkeen hyvään ja samaan kuin meillä, elämän hätähuutoja on kaikilla, mutta käyttäkää apua, ottakaa selvää. Älkää luovuttako, nuorissa on tulevaisuus, teissä on voimaa jos haluatte sitä käyttää.🙂👍

Käyttäjä Angelah kirjoittanut 25.03.2005 klo 12:15

Moikka.
ujom86,tiedän mitä tarkoitat.Tuntuu,ettei edes elä,kun ei tunne yhtään mitään.Välillä iskee mieletön ahdistus.Mä vaan tärisen ja tuntuu,ettei saa henkeä ja seinät kaatuu päälle.Sitten vedän jotain,tumppaan röökin käteeni tai itken.Sitten elän jonkinaikaa täysin tunteettomana ja sitten sama uudestaan.
Jokseenkin epätodellinen olo,tuntuu,että pitäisi herätä.Ettei tää voi olla mun elämää.Mä vaan katson sivusta jonkun toisen sähläämistä.
Kesään asti oon päättänyt katsoa miten käy.Jos olo ei siihen mennessä oo muuttunut ja silloinkaan ei ole halua elää, en enää ajattele kuin vain ja ainoastaan omaa helpotustani.

Käyttäjä kirjoittanut 29.03.2005 klo 13:50

sie, elämä kaikille, sanot hyviä ohjeita, niitä on kiva lukea. mutta miten sun ohjeet niinkun käytännössä saa toimimaan. mie haluaisin joltain ohjeet miten elämää eletään, niin, että jaksaisi elää sen loppuun asti.

halauksia Angelah ja ujom86 (hitsi, kun sulla on vaikee nimi).

Käyttäjä ujom86 kirjoittanut 29.03.2005 klo 17:38

maanvaiva samaa oon miättiny itekki. mut oon huamannu et mikään maailmassa ei voi auttaa tässä asiassa. koska jos on on tunteeton ***** nii ei siihe ei auta mikään 😭

Käyttäjä kirjoittanut 29.03.2005 klo 19:55

ujom86, muistatko sie sun isästä paljon juttuja. haluatko kertoa miten se kuoli?
mie teen koulun esitelmään musiikista ja mie valitsin Uriah Heep yhtyeen. tiijätkö sen? mulla on isän vanhoja levyjä niiltä, sellaisia mitä pitää neulasoittimella soittaa. itken ja kuuntelen, kun tulee vähän muistoja isästä mieleen. tämä mun uusi isäkin pitää samasta yhtyeestä, ja tietää aika tavalla siitä, tehääkin yhessä se esitelmä.

Käyttäjä ujom86 kirjoittanut 30.03.2005 klo 18:40

no maanvaiva miten voi muistaa ihmisestä mitään jos oli pikkulapsi? joten en muista mitään siitä ihmisestä. no sillä oli joku tauti tjn. kuten mun mummin toisellaki pojalla. ja voit uskoo miten kurjalta tuntuu sen jälkeen. joo tiiän Uria Hiipin, olin niitten keikalla jäähallista mis oli myös DEEP PURPLE =) älppäreitä meinaat kai?

Käyttäjä kirjoittanut 30.03.2005 klo 19:51

Niin just älppäreitä tarkoitan, en muistanut sanaa. mulla on noin 1000 isän ja ukin vanhaa älppäriä. konserttissa oiskin ollut hauska ollut. Nykysin en ole paljon koskaa missään, kun asuuu niin syrjässä.

niin sun isästä, eikö sun mummo tai joku muu sulle kerro mitään siitä. etkö halua kuulla siitä juttuja? mie kyllä haluan. Mie kuulemma muistutan isääni, entäs sie, sanooko sulle joku, että oot jusku isäs?
koulu menee huonosti,kun en jaksa olla siellä. lopetan varmaan ja siirryn yksityisopeen.

Käyttäjä ujom86 kirjoittanut 31.03.2005 klo 16:47

no sanotaanko näi jos ihminen joka on ollu sun isukki nii on kuallu ajat sitte, nii mitä sä sillä tiadolla teet minkälainen on ollu tai mitä tehny? ja sukulaiset sanoo et näytän paljo isukiltani koska kuulemma liikun yhtä hiljaa ja oon ku ilmetty isäni. jotenki tuntuu oikeesti vaikeelta pitää lupauksia.. ku lupasin yhelle neidille et en viiltele tai aattele mitään itsetuhosia ajatuksia. =/