Masennuslääkkeitten vaikutukset

Masennuslääkkeitten vaikutukset

Käyttäjä bloodbrother aloittanut aikaan 10.08.2011 klo 00:29 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä bloodbrother kirjoittanut 10.08.2011 klo 00:29

Hei, mä haen huomenna päivystyksen kautta hakee masennukseen lääkkeitä, ensimmäinen kerta kun masennukseen on lääkkeet, ja mua pelottaa hieman käyttää niitä sen takia, koska ne aiheuttavat monen mukaan 1-2 viikon aikana vielä huonomman henkisen olon kuin mitä saattaa olla valmiiksi. Onko mitään neuvoja esim. juuri tähän ongelmaan että jos siinä on se ”alku sivuoireet”. Otan ne nyt koska koulut alkavat ihan pian, ja jos niistä tulee se ns. alkumasis, ennekuin alkavat oikeasti vaikuttamaan kunnolla, niin ei tarvii sitten heti koulun alussa kärvistellä niitten kanssa.

Kukaan jolla ollut tai on masennus lääkkeet, niin onko tullut niitten käytön alussa mitään tällaista? Ja miten pahasti

Käyttäjä Panda85 kirjoittanut 11.08.2011 klo 00:36

Hei,
Nuo sivuoireet on jokaisella yksilölliset, mutta ei ne tee oloa kymmenen kertaa pahemmaksi. usein vain esimerkiksi väsyttää hieman tavallista enemmän. Jos sinusta tuntuu, että alkuun ei jaksa mitään niin voit hakea esimerkiksi sairaslomaa terveskeskuksen päivystyksestä pariksi päiväksi sen perusteella, että olet aloittanut uuden lääkityksen. En usko, että nuo lääkkeet muuttavat maailmaasi ihan radikaalisti kuitenkaan 🙂 Minulla on itse ollut vaikea masennus, johon lääkkeet, mutta siinä masennuksen vaiheessa oloni ei pahentunut yhtään. Tämä tietysti yksilöllistä!

Vältä ylimääräistä stressiä lääkekuurin alussa jos voit! Keskity ihan vaan perusjaksamiseen. Jos alkaa väsyttää liikaa, juttele kouluterveydenhoitajalle (heillä on koulutus masennuksen hoitamista varten). Mahdollisesti käyt myös jossain avohoidossa juttelemassa masennuksestasi? Sinnekin voit ottaa yhteyttä jos olo menee kovin pahaksi. Monasti jo keskusteleminen mahdollisista oireiden pahenemisista auttaa.

Tsemppiä kuitenkin ja mahtavaa että olet aloittanut koulun!! 🙂