Masennus, yksinäisyys, itsetuhoisuus
Olen ollut masentunut noin 5 vuotta ja itsemurha on käynyt mielessä monesti. Viimeisen 2-3 vuoden aikana masennus on pahentunut ja nyt viimeisen muutaman kuukauden aikana se alkaa olemaan liikaa minulle.. En ole pystynyt toteuttamaan itsemurha ajatuksiani koska en halua tuottaa surua perheelle ja kavereille.
En ole koskaan pystynyt puhumaan muille asioistani, enkä tännekkään uskaltaisi edes kirjoittaa ellen olisi kännissä… Viime aikoina olen tarkoituksella kaahaillut autolla kännissä toivoen että ajaisin ulos tieltä ja kuolisin koska en pysty sitä itse tekemään..
En ole koskaan ollut kovinkaan sosiaalinen, kun olen kavereitteni seurassa en puhu paljoa ja en yleensä viihdy muitten seurassa sen takia, koska ei kukaan muukaan viihdy sellaisen kanssa tai halua puhua jollekkin kuka ei puhu takaisin kuin muutaman sanan (poikkeuksia lukuunottamatta).
Minulla ei ole oikeastaan ikinä ollut tyttöystävää vaikka olen sitä aina halunnut, jos joskus on ollut mahdollisuus tutustua kivaan tyttöön niin olen pilannut mahdollisuuteni ujoudella, hiljaisuudella tai muutenvaan outoudellani..
Tiedän että minun pitäisi hakea apua ongelmiini mutta en pysty puhumaan kenellekkään siitä. Olen netin kautta pistänyt viestejä lääkäreille mutta ainoa vastaus mitä ikinä olen saanut on että pitäisi mennä puhumaan lääkärille/psykiatrille, mikä ei tule onnistumaan…
Kaikki tämä saa minut vihaiseksi itselleni koska en voi asialle mitään ja samalla erittäin surulliseksi koska haluaisin nauttia elämästäni..
Onko kellään kokemuksia päästä masennuksesta jne eroon muutenkuin puhumalla muille..? Esim masennus lääkeillä? Voiko niitä saada muutenkuin lääkärin määräämänä?
Jos joku vastaa tähän niin toivon että ette puhu lääkärille menemisestä/soittamisesta, koska siitä tulee mulle vaan paha olo koska tiedän ettei se ole vaihtoehto..