Masennus/itsetuhoisuus
Moips päätin ny tänne jotai omii ajatuksii kirjottaa ku ei tunnu mikää muu tähä tän hetkisee ahistuksee auttavan. No tota oon -01 tyttö ja ollu masentunu koht jo 2 vuot. Tiiän et se on aika vähä joidenki mielest mut mulle se on paljo ku kaikki päivät tuntuu tuplast pidemmilt ku mitä ne on…kukaa ei oikee tiiä et oon ollu masentunu näi ’pitkää’ ei ees mun porukat. Mun yks paras frendi tietää. Sil o samoi ongelmii ku mul ni ymmärretää toisiimme. Ja ei en haluu mitää viha kommenttei tai jtn koska oon näi ’nuori’ et enhää voi mitää tietää viel. Mut kyl voin. Mä ite pidän itteeni ’viisaampan’ ku monet mua vanhemmat. Mä tajuun jos joillai kaikki ei oo hyvin. Jos nään jonku kädes viiltojälkii tai jossai muual kehos ni emmä ala sitä levittää kaikille tai ala kyselee silt mist ne on tullu koska tiiän et se on iha sika ahistavaa koska oon sen kokenu monest ja siin tilas ei oikee tiiä mitä sanoo jos ne jäljet on selväst ite tehtyi :/ eli siis joo oon ollu itsetuhone tän 2 vuode aikan. Viiltely, ittensä hakkaamine ja syömättömyys on ollu vahvast mu elämäs mukan. Eka se alko pienil viilloil ja eteni siit pahemmaks ja viiltoi tuli enemmä. Melkei joka ilta itken itteni unee ja yritän välttää ittensä satuttamist musan kuuntelul ja yrittämäl nukkuu mut ain en onnistu. Luulen et tänä yön saatan romahtaa. Tuntuu silt. Syömättömyys on ollu kans täs pari viikkoo mulle tosi useest käyvää. Enkä tarkota tai sano et mul olis anoreksia koska ei oo. Jotai sinnepäi kuitenki kai? Pidän päiväkirjaa mu syömisist ja painost. Laihuin ny parin päivän aikan 2kg mut varmaa saan ne takas ku en osaa olla oikee syömät ja jos syön ni kadun sitä _aina_ . Monest yritän oksentaa mut yleensä mahotont ku porukat himas ni en haluu et ne kuulee ku oon nii huono puhuu mun ongelmist läheisille paitsi frendit eri juttu 🙂. Pari kertaa oon jääny kii porukoille viiltelyst mut ei niit kiinnostanu. Äiti puhu mulle ettei kannata tehä nii mut sit ei enää mitää. Ei yhtäkää sanaa siit et teenks sitä viel. Joskus iskä kysyy et mite mul menee ja vastaan tosi vihasest ”hyvin mee ny pois” ja se vaa lähtee et ei sen enempää kysellä vaik huijaan. Helppo huijaa näköjää? Ja jooh yks itsemurha yrityski löytyy. Kukaa ei tiiä siit paitsi mä. Otin vaa lääkkeit kaikkee mitä kaapist löyty ja vedin ne ja menin nukkuu. Ihme mut heräsin seuraavan päivän mut en voinu liikkuu minnekkää… En tiiä oisinks halunnu kuolla vai en ku tuntuu et joka päivä vaa on pahempi ku edelline. En tiiä mitä tehä. Kai mua ei oo tarkotettu tänne maailmaa? En tiiä moikka.