masennus

masennus

Käyttäjä _tyttis aloittanut aikaan 19.09.2016 klo 22:17 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä _tyttis kirjoittanut 19.09.2016 klo 22:17

Oon ollu nyt tän vuoden alusta asti tosi ahdistunut ja surullinen, useesti nykyään itken aina iltasin. Keväällä tää oli pahimmillaan, mutta sillon ajattelin, että ei tässä oo varmaan mitään ihmeellistä ja, että oon vaan stressantunu koulusta. Kesän tullen kaikki alkoki menee jo paremmin, mut nyt kaikki tuntuu taas alkavan menee huonommin. Mun paras kaveri lähti vaihtoon vuodeksi ja se on tuntu hirveeltä. Mulla on hyviä ystäviä, mutta silti tuntuu etten pysty vaa kertomaan kellekkään mun olosta. Välillä tuntuu et kaikki on jo paremmin mut sitte tää hirvee olo taas palaa. Pelkään välillä et kaikki mun kaverit hylkää mut ja ettei mulle jää ketään ja tuntuu ettei mulla oo ketää jolle vois puhua, koska en uskalla kertoo tästä kellekkää, koska tuntuu et oon vaa keksiny tän pahan olon eikä mulla ees ois mitään syytä tuntee näin. Onko ketään jollai on samanlaista ongelmaa? ☹️ mitä voisin tehdä ☹️

Käyttäjä mielipaha kirjoittanut 13.11.2016 klo 03:21

Hei _tyttis!
Miten menee nyt, oletko löytänyt ihmisiä tai ammattiapua jolle/joille pystyt puhua?
Tiedän ton tunteen, että oma paha olo ois vaan "keksittyä"/itse aiheutettua, mutta pahempi olo vaan tulee jos alkaa itseään syyttämään. Ei aina voi voida hyvin, se on ihan inhimillistä!
Itse oon menettänyt useamman kaverin kun en pystynyt puhumaan, ja sen takia aloin eristäytymään muista. Myöhemmin kun pystyin myöntämään itselleni että minulla ei ole kaikki hyvin, hakeuduin terapiaan ja sen jälkeen on pysynyt vierellä muutama oikea ymmärtävä ystävä. 🙂 siksi koen terapian olevan tärkeää, etten kuormita lähipiiriäni liikaa ongelmillani, vaikka heillekkin voin puhua tarpeen tullen. Siellä myös saa erilaista apua kun ystäviltä, ammattilainen joka tietää paremmin miten asioita lähteä käsittelemään. Oikeat ystävät pysyvät vierellä vaikeinakin aikoina, vaikka toki ymmärrän, että kaikki ihmiset eivät kykene mielenterveysongelmia käsittelemään, eikä niistä kaikille tarvitsekkaan höpistä 🙂
Kaikkea hyvää sinulle! 🙂🌻