Vielä hetken ajan olen toivossa, että masennukseni ei uusi. Makaan sängyssä ja pelkään, että näin käy. Vielä olisi ollut yksi viikko työharjoittelua mutta jäin sairaslomalle. Lääkäri käski sängyssä maata, että, jos tai ehkäpä kun, masennukseni uusiintuu, niin se onkin lääkärin syytä.
Oikeastaan ei ole mun syy tämä nykyinen olotilani. Se oli monien tapahtumien lopputulos. Mutta en taaskaan mitään tehnyt silloin, kun olisi pitänyt tehdä. Katsoin vaan vierestä ja annoin asioiden kehittyä. Sitten, kun ei enää mitään ollut tehtävissä alkoi taas minun olisi-pitänyt tajuta ja tehdä jotain-jakso. Tässä nyt pyörin jonkun aikaa ja enkä sitten mitään muuta jaksa tehdä.
Soitin kyllä terapeutille. Saisin hänelle kirjoitella ja sitten elokuussa voisimme asioita käsitellä. Elokuussa olen jo kunnossa, enkä jaksa näistä vanhoista asioista puhua.
Hienovaraisesti terapeutti antoi minun ymmärtää, että olen itse möhlinyt hoitomahdollisuudet, kun olen jatkuvasti perunut aikoja tai, jos olen tullut terapiaan, niin en ole mitään puhunut.
Ymmärrän,että pitäisi puhua just silloin, kun aika on annettu. Mutta minkäs voit sille, että juuri silloin ei ole sillä tuulella, että puhuisi. Yhteiskunnan varoja ei voi tuhlata ongelmaiseen ihmiseen joka ei osaa puhua.