Maniaa ja masennusta enkö koskaan pääse tasapainoon

Maniaa ja masennusta enkö koskaan pääse tasapainoon

Käyttäjä Katjuliini2 aloittanut aikaan 16.01.2016 klo 14:16 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä Katjuliini2 kirjoittanut 16.01.2016 klo 14:16

Olen sairastanut kaksisuuntaista mielialahäiriötä 10v.Tasapainoon en ole päässyt koskaan vaikka lääkitystä on muutettu monta kertaa ja osasto jaksoja on ollut useita.Eilen kotiuduin osastolta vaikka mania on selvästi läsnä eilen aloin taas juomaan ja siivosin kämppäni lattioista kattoon valvoin aamu viiteen ja tilasin netistä vaatteita yli 500e vaikkei nyt olisi varaa niihin.Soittelin pitkin yötä ystävilleni kun halusin jutella.Kävin nyt aamusta jo kaupassa ja ostin kosmetiikkaa 100e edestä vaikka kaapit on täynnä niitä.Odotan iltaa että pääsen baariin juomaan ja juttelemaan.Elämäni on ollut yhtä vuoristorataa kyydissä on pakko pysyä vaikka käydään korkealla ja sitten tipahdetaan alas.Olen sekoillut vuosi vuodelta enemän ihmissuhteet ovat päättyneet kun en ole luottamuksen arvoinen ihminen ollut kun mielialani ei pysy tasaisena ja mielipiteeni muuttuvat nopeasti.Olen seurustellut monia kertoja mutta suhteet eivät ole kestäneet kauaa kun olen pettänyt joka suhteessa vaikka olen vannonut aina olevani uskollinen.Alkoholilla olen hakenut apua masennukseen ja myös maniaan olen alkoholisti juon usein ja nyt juominen on karannut käsistä kun olen sairaslomalla kuntouttavasta työtoiminnasta. Tällä hetkelläkin juon ja otin aamusta rauhoittavan lääkkeen jotten saa paniikkikohtausta.Olin bentsoihin koukussa pari vuotta vieroitus kesti vuoden ensin katkolle ja sieltä päihdekuntoutukseen.Oli vuosi 2009 kun olin vuoden juomatta.Siihen aikaan urheilin paljon kävin suolla juoksemassa ja salilla joka päivä.Tietysti tulin ylikuntoon ja jouduin lopettamaan urheilun vähäksi aikaa.Aina mitä innostun tekemään niin se menee äärimmäisyyksiin.Olen 32v nainen ja äitikin saan tavata poikaani valvotusti joka toinen viikonloppu ollaan mun porukoilla koska he ovat tällä hetkellä virallisia valvojia ja viikolla kun poika tulee käymään mun luona niin kaksi perhetyöntekijää valvoo.En tiedä lähdenkö taas osastolle tämä mania on tavallaan ihanakin kokemus kun on energiaa mutta elämä käy vaaralliseksi.Tämä sairaus ei poistu minusta se jatkuu koko elämäni.En tiedä pääsenkö ikinä tasapainoon itseni kanssa.😭

Käyttäjä villikettu kirjoittanut 17.01.2016 klo 19:21

Moi.

Kyllä varmaan jonkinlainen tasapaino voi olla mahdollinen. Oothan pystynyt olemaan vuoden juomattakin ja mukana kuntouttavassa työtoiminnassa. Pystytkö tekemään mitään sellaista, mikä rauhoittaisi oloasi? Joku ihan yksinkertainen asia voi auttaa jaksamaan eteenpäin. Samaten jos jaksaa puhua asioistaan, niin siitä voi olla apua. 🙂

Tsemppiä ja halauksia! 🙂🌻

Käyttäjä Katjuliini2 kirjoittanut 18.01.2016 klo 05:47

Kiitos mä olen lähdössä päihdekuntoutukseen tämä juominen on karannut käsistä niin etten syö enää lääkkeitäkään.Juon että rauhottuisin mutta masennus tulee takaisin.Olen tällä hetkellä niin eksyksissä itseni kanssa mutta onneksi tajusin hakea apua.Tämä juominen pitää saada ensiksi poikki että pääsen tervehtymään.Vielä ei ole myöhäistä elämässäni on unelmia ja haaveita ja ihana poika kenen takia täytyy elää ja taistella.Tiedän että kaikki muuttuu vielä parempaan suuntaan kunhan jaksan vain uskoa ja mennä päivä kerrallaan eteenpäin.Tällä hetkelläkin olen juonut ja syöminen on jäänyt vähemmälle mutta tänään lähden päihdekuntoutukseen.Tarvitsen pitemmän kuntoutuksen että saan katkaistua tämän juomisen.Haluan raitistua ja tiedän että olen pahasti alkoholisoitunut tällä hetkellä. Sitten ehkä saan tämän sairauden tasapainoon kun syön lääkkeeni säännöllisesti.Tiedän että elämässäni on ollut ja on vastoinkäymisiä mutta alkoholi ei todellakaan auta niihin.Ennen tuli maalattua paljon tauluja ja tuli tehtyä runoja ne oli rakkaita harrastuksia minulle.Kun pääsen tervehtymään keskityn noihin harrastuksiin uudestaan.Kiitos tuestasi nyt vain eteenpäin elämässä.🌻🙂🌻