Mahdotonta luottaa

Mahdotonta luottaa

Käyttäjä Anniinansku aloittanut aikaan 07.05.2017 klo 20:20 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä Anniinansku kirjoittanut 07.05.2017 klo 20:20

Moi! Ollaan seurusteltu nyt 5v mieheni kanssa ja olen ollut masentunut koko seurustelun ajan. Asutaan 100km päässä toisista eli näemme viikonloppuisin. Seurustelun alusta asri en ole osannut kunnolla luottaa oman huonon itsetuntoni takia, mutta nyt on alannut tuntumaan etten pysty luottaa mieheen enää ollenkaan erään häneen valheen jälkeen kun oli naisen luona kylässä ja selitti minulle ihan muuta. Tästä on siis puoli vuotta ja olen yrittänyt opetella luottamaan, mutta en pysty siihen sekä tämä masennus pahenee päivä päivältä. Miten siis oppisin luottamaan mieheeni?

Toinen asia on, etten enää kelpaa hänelle fyysisesti, ennen olimme todella läheisiä ja koko ajan halailua, pussailua tms.. Nykyään ei sitäkään paljon yhtään.

Käyttäjä villikettu kirjoittanut 18.05.2017 klo 23:44

Moi,

Hienoa että kirjoitit tilanteestasi. On ihan selvää, että sinun on vaikeaa luottaa häneen valehtelun jälkeen. Oletko puhunut hänelle luottamisesta, tai läheisyydestä? Molemmat on kyllä niin tärkeitä parisuhteessa, että miehesi voi pitää niitä myös tärkeinä asioina ja kuunnella sinua, jos pystytte puhumaan niistä rauhassa ja riitelemättä.

Oletko puhunut miehellesi tai jollekulle muulle masennuksestasi? Siihen voisi olla hyvä saada ainakin keskusteluapua ja ulkopuolisen auttajan näkökulmaa. Miehesi tuki masennuksen selättämisessä voi myös olla avuksi, jos saisitte puhuttua myös tästä. En tarkoita että kaikesta pitää tai voi puhua, tai että se olisi helppoa muutenkaan. Mutta ajattelisin, että sitä kautta voisi saavuttaa ainakin jonkinlaista ymmärrystä.

Tsemppiä ja halauksia, ja voimia jokaiseen hetkeen 🙂🌻

Käyttäjä afrodite- kirjoittanut 22.06.2017 klo 00:00

Samaistuin täysin tekstiisi ja luottamisvaikeuksiin. Olen itse seurustellut vuoden poikaystäväni kanssa ja asumme myös yhdessä, mutta en ole koko tänä aikana kyennyt oppimaan luottamaan. Olen myös masentunut sekä kärsin myös ahdistushäiriöistä. Poikaystäväni ei edes ole tehnyt mitään erityisen hälyttävää, mutta en luota edes hänen puhuvan totta. En vieläkään edes ymmärrä miksi hän seurustelee kanssani ja epäilen jopa hänen tunteitaan minua kohtaan jatkuvasti. Ainoa mistä olen itse huomannut olevan apua on avoin keskustelu. Kun puhumme asioista alkaa mielikuvitukseni rauhoittumaan. Toivoisin kovasti, että saisitte käytyä asian läpi ja asiat alkaisi helpottamaan 🌻🙂🌻