Hei taas kaikki pitkästä aikaa!
Kirjoitin syksyllä 2003 useasti täällä varsinkin Yksi Kirjoitu:n kanssa siitä kuinka selviämme onnettomuuksistamme. Olin siis kesällä 2003 pahassa moottoripyöräonnettomuudessa, jonka takia olen taas ollut sairaslomalla ja leikkausjonossa nelisen kuukautta. Lantio on rikki ja pitää taas leikata ja korjata…
Yksi Kirjoitu, joka oli minulle tärkeä tukihenkilö, kuoli sydänkohtaukseen, muutamia päiviä sen jälkeen olin sairaalassa 10 päivää ja antibioottikuurilla 2 kk lantion tulehtumisen takia, keväällä isäni sairastui toistamiseen ruokatorvensyöpään ja kuoli siihen heinäkuussa, äitini on edelleen siitä aivan sekaisin… Paljon muutakin pahaa on tapahtunut ja nyt en tiedä, miten pääsen siitä kaikesta yli ja voin taas luottaa elämään.
Eläminen on alkanut pelottaa minua aivan järjettömästi koko ajan ja kaikkialla. Elän rakastavassa parisuhteessa ja kun nyt tuntuu siltä, että kaikki muu paha on jo käyty läpi, olen alkanut pelätä sitä, että rakkaalleni käy jotain. Ihan mitä tahansa pahaa ihan missä tahansa. Pelot ovat aivan järjettömiä, mutta kuitenkin mahdollisia tässä maailmassa. Auto suistuu tieltä rekan alle, lentokone syöksyy tuhoten hänen työpaikkansa ja murskaten hänet siinä sivussa… Tiedän, että tämä on järjetöntä, en uskaltaisi ajatella tällaista mutta en voi olla ajattelemattakaan.
En tiedä mitä teen peloilleni. Tahtoisin kovasti saada varmuutta taas elämääni, mutta tuntuu siltä kuin ei olisi mitään muuta varmaa kuin kuolema. Ahdistaa. Tiedän kuitenkin senkin, että rakkaani on minulle tärkeintä ja että tosiasia on, että useat ihmiset ovat rakkaimpainsa kanssa elämänsä loppuun asti, siis vuosikymmen toisensa jälkeen. Mikä avuksi…?