anteeksi, tämä ei juurikaan tähän aiheeseen liity, mutta k83, oon ennenkin tainnut sanoa sulle, mutta sanonpa taas, että sinusta tulee mieleen lukioaikainen kaverini, joka oikeastaan vaan hävisi koulusta. yksi ihminen taisi tietää, missä tämä oli, muttei halunnut kertoa siitä kellekään. jos olet mahdollisesti sama henkilö, ja vaikket olisikaan, on mukava kuulla että sulla menee paremmin ja toivon iloa tulevaisuuteenkin 🙂🌻
voinhan mie tähän aiheeseenkin vielä laittaa kyllä.. mulla on ollut masennusta, en edes tiedä varmaksi mistä asti, mutta lukion ekan lopulta aika varmasti. tokalla olin aika paljon poissa. en ikinä näyttänyt kellekään, että mulla oli huono olla, vaan kotona iltaisin yksikseni itkin ja surin. siinä kun yö oli mennyt itkiessä, niin ei ollut voimia lähteä kouluun seuraavana päivänä. näin tuli vähän lintsailtua. lukion sain kuitenkin loppuun suoritettua, vaikken millään hyvillä arvosanoilla kuitenkaan. itse olin aina sitä mieltä, että lopetan sen kesken ja mietin jotain mulle sopivampaa, mutta äiti ei antanut. nykyään oon ihan tyytyväinen siihen kylläkin. lähdin lukion jälkee syksyllä vuodeksi muille maille ja aloitin terapian vasta seuraavana keväänä kun olin palannut suomeen tukinetin ihmisten kannustamana. eli kaksi vuotta lukion loppumisen jälkeen.
miun mielestä siitä terapiasta ei ollut hyötyä mitenkään päin. lääkkeet ei tuntunut auttavan, enkä saanut kerrottua kaikkia asioita, mitä olisi pitänyt, koska oon aina ollut sellanen, että pitää näyttää että kaikki menee hyvin ja itekseen vasta murehtii. en osaa muille näyttää pahaa oloa.
eipä tästä varmaan mitään hyötyä ollut, kun en osaa neuvoa. kerroinpahan vähän omaa tarinaani ainakin.