Liioittelenko asioita?
Hei vaan kaikille!
Olen tässä kuussa 16 vuotta täyttävä poika. Vaikka elämäni on vasta alussa, niin siltä ei todellakaan tunnu; elämäni on mennyt päin helvettiä koko yläasteen ajan. Toisinaan mietin, että liioittelenko vain?
Kaikki alkoi vuoden 2008 alussa, jolloin kävin kuudennetta luokkaa ja aloin potemaan todellista yksinäisyyttä. Olen aina ollut hyvin ujo ihminen, enkä saa kavereita mitenkään helposti. Silloin mulla oli mun ensimmäinen ja ainoa paras kaveri, mutta välit meni poikki ihan kokonaan. Olin koko loppuajan ala-asteella ihan yksin. Sain kuulla välillä jotain nälvimistä sekä piikittelyä, mutta en vain välittänyt.
Kumminkin kevättä lähestyessä masennuin. Kävin maalaiskoulua ja ensi syksynä minut pistettäisiin kaupungin yläasteelle, josta en tunne ketään. Olin aivan varma, että mua tultaisiin kiusaamaan sielä yläasteella. En tiedä mistä tuo tunne tuli, mutta se jatkui läpi kesälomani (=kesälomani oli pilalla, mietin asiaa koko ajan. Itkin, ahdistuin, masennuin, eristäydyin.)
Syksyllä koulun alotettuani kaikki kumminkin tuntui menevän täydellisesti, mutta ensimmäinen liikunnantunti muutti asiat. Rinnakkaisluokan ’kovikset’ ottivat heti mut silmätikukseen. Aluksi he nimittelivät, mutta henkinen kiusaaminen paheni pahenemistaan. Onneksi se ei ollut fyysistä, mutta pahalta se tuntui. Lopulta se äityi niin pahaksi, että todellakin masennuin. Aloin käyttämään alkoholia ja rupesin polttamaan, mutta se loppui kumminkin lyhyeen.
Lopulta en kestänyt sitä painetta, minkä ne aiheutti mulle. Kävin koulupsykologin juttusilla, mutta ei se mitään auttanut. Lopulta kirjoitin tästä kirjeen äidilleni (kasbotusten puhuminen pelotti) ja menin rehtorin puheille. Aluksi kiusaamista ei meinattu saada kuriin, mutta kyllä se saatiin joulun aikoihin loppumaan.
Asiat näyttivät menevän täydellisesti; sain uusia kavereita, kiusaajat eivät enään välittäneet ja sain yhden todella yvän ystävän. Kumminkin kiusaaminen jatkui pian, joka kohdistui myös tuohon hyvään ystävääni. Päätimme yhdessä mennä taas rehtorin puheille ja se saatiin jälleen loppumaan.
Sen jälkeen mua ei ollakkaan kiusattu, mutta tuntuu että se jätti muhun todellakin arvet. Myös tunnen itseni todella yksinäiseksi. Kyllähän kavereita koulussa on, mutta en voi olla sielä oma itsen. Piilottelen koko ajan itseäni ja olen yhä arka liikunnantunneilla, vaikka tiedän ettei siellä mitään tapahtuisi. Olen kaikki päivät kotona, en tapaa lainkaan ’kavereitani’. Mulla ei ole todellisia ystäviä, ei ainuttakaan.
Tuntuu, että nuo kiusaamisen arvet ja yksinäsyys on saanu mut masentumaan lopullisesti. Itsetuhoisia ajatuksia on liikkunut päässä vuoden päivät, mutta en ole tehnhyt mitään kun en halua satuttaa itseäni. Mutta silti vaan haluaisin pois täältä. Itken joka päivä, saatan purskahtaa itkuun tuosta vain.
Viime vuonna myös pistin juoppo-isääni välit poikki enkä voi sietää isäpuoltani, joka on hieveä kontrollifriikkikusipää. Olen miettinyt, että onko tällä elämällä mitään tarkotusta. Pidän mun elämääni arvottomana ja tää tuntuu vaan yheltä pelleilyltä koko homma. Tuntuu ettei ole tulevaisuutta. Vaikka me muutetaan kesällä täältä pois ja pääsen täysin uuteen opiskelupaikkaan, saan uuden alun aloittaa omana itsenäni ilman feikkaamista tms, mutta tämäkään ei jaksa lohduttaa mua enään. Jos kukaan ei haluakkaan olla mun kaveri tai mitään?
Kesäkään ei ilahduta, kun nekin olen vaan ollut yksin kotona. Tuntuu vaan etten oikeasti jaksa tätä enää, en jaksa. Kellekkään en ole enään tästä puhunut, kun ei kumminkaan kukaan ymmärtäis, etenkään äitini.