laihdutus ja ahdistuneisuus

laihdutus ja ahdistuneisuus

Käyttäjä rudy aloittanut aikaan 02.11.2013 klo 08:57 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä rudy kirjoittanut 02.11.2013 klo 08:57

Laihdutan aina vähän väliä ja oksentelen kaikkea mitä syön,kun se yksinkertaisesti vaan ahdistaa ja pelkään että lihon. Olen laihtunut vähän,mutta pelkään että ne tulee kohta takasin. Viiletelen,ja poikaystäväni kanssa tuli ero, ei vaan enää tykänny musta,ei se mua haittaa,näin on parempi. Urheilen, ja silti vedän tupakkaa ja ostatan hakurilla viinoja mutta en pääse minnekkään niitä maistamaan. Kotona helvettiä ku äiti hakkaa ja huutaa,eilenki turpaan sain aamulla ja poskessa kiva mustelma,ja kaikki kyseli… Kertokaa mulle miten mä oikeesti pääsen pois tästä tilenteesta,en oikeesti jaksa enää😭

Käyttäjä Harmaahylje kirjoittanut 02.11.2013 klo 15:22

Koita pärjätä, Rudy! 🌻🙂🌻 Elin itse syömishäiriön kanssa kymmenisen vuotta (eli sori, en ole enää nuori, halusin vain käväistä tässä nopeasti jotain sanomassa), ja tiedän, miten syvälle syömisongelma tai lihomiskammo voi kaivautua tekemään kipeää. Ainoa neuvo, jonka ehkä osaan antaa, on että yritä hakea apua siihen, mikä sut ajaa vahingoittamaan itseäsi. Syömisen säätely ja viiltely eivät ole ongelman nimi, se on jotain muuta isompaa.

Jos itse olisin saanut apua ajoissa, en olisi hukannut niin montaa vuotta itseni kiusaamiseen. En enää ahdistu lihomisajatuksista, olen isompi kuin laihdutusaikoina, mutta sopivasti. Paino ei ole enää elämäni keskipiste, eikä se symboloi minulle mitään sen suurempaa. Uskalsin kokeilla, räjähdänkö täyteen massaa jos alan elää laihduttamisen sijaan. En. Mutta samaan aikaan jouduin katsomaan, mistä se lihomisen pelko tuli. Ja siihen sain terapiasta apua.

Kotona tapahtuvaan väkivaltaan voi hakea apua soittamalla esim. tukipuhelimeen. Sieltä voivat selvittää tarvittaessa senkin, mihin voit lähteä turvaan, mikäli et voi mennä kotiin. Toivottavasti asia kotonasikin helpottaisi, sen ei pitäisi olla pelon ja väkivallan paikka.

Käyttäjä rudy kirjoittanut 08.11.2013 klo 21:36

kiitos paljon! mä ajatelin mennä kaverin kanssa lähiaikoina puhumaan jonnekkin terkkarille. toi teksti sai mut joteki itkemäänkin.. kiitti🙂🌻