Lähimmäisen itsemurha

Lähimmäisen itsemurha

Käyttäjä dualistic aloittanut aikaan 05.04.2006 klo 16:05 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä dualistic kirjoittanut 05.04.2006 klo 16:05

En oikein tiedä mitä kirjoittaisin. Puhuin veljeni kanssa, joka kertoi minulle, että haluaa tappaa itsensä. En koe pystyväni auttamaan mitenkään. Itken koko ajan. Osaisiko joku auttaa? Kertoa omista kokemuksistaan samanlaisessa tilanteessa? Kaverini äiti yritti itsemurhaa ja se vaikutti voimakkaasti kaikkiin läheisiin.

Käyttäjä masha kirjoittanut 11.04.2006 klo 19:17

Hei!

En voinut olla vastaamatta. Onko veljesi kertonut syytä miksi haluaa kuolla? Onko hän masentunut? Tai onko tapahtunut jotain? Tietääkö vanhempasi tai joku muu? Oletko itse pystynyt puhumaan asiasta jonkun muun kanssa?

Jostakin apua on löydettävä. Voisitko soittaa vaikka johonkin kriisipuhelimeen, ehkä siellä osattaisiin neuvoa. Jos joku muu tietää mihin kannattaa ottaa yhteyttä, niin kertokaa ihmeessä!

Minulla on kokemuksia vastaavasta. Oma veljeni oli vakavasti masentunut yläasteella (minä olin silloin ala-asteella). Hän tahtoi vain kuolla pois. Minulle tästä on kerrottu vasta jälkikäteen, mutta tietenkin aavistin jotain tunnetasolla,koska hänellä oli pakko-oireita, jotka näkyivät ulospäin. Onneksi hän on edelleen elossa ja selviytyi masennuksesta ja itsemurhasuunnitelmistaan terapian avulla.

Yritä olla veljesi tukena, mutta muista myös oma hyvinvointisi.

Käyttäjä dualistic kirjoittanut 04.05.2006 klo 14:23

Veljeäni kiusattiin koulussa pahasti. Siitä syystä hän pelkää ihmisiä, etenkin oman ikäisiään. Tästä johtuen elämä ei ole oikein päässyt alkamaan koskaan ja se masentaa häntä. Tilanne on jo hieman parempi, mutta koko ajan tietenkin epävarma. Itselläni on tarpeeksi ongelmia, joiden kanssa koitan pärjätä vaihtelevalla menestyksellä.. Itsellänikin on mielessä koko ajan surullisia ajatuksia omasta elämästäni, ja mietin koko ajan, etten voi tappaa itseäni, koska se olisi läheisilleni liian kova paikka. En halua, että kukaan joutuu löytämään minua kylpyhuoneesta makaamasta.

Käyttäjä masha kirjoittanut 05.05.2006 klo 00:56

se on viisasta muiden kannalta, mutta ennen kaikkea itsesi. ittelläniki on ollu itsetuhoisia ajatuksia viime aikoina ja ne ovat pelottavia. kuitenkin uskon, että on syytä jatkaa elämää. kun koskaan ei voi tietää jos vaikka onni kääntyisi.

toivon siulle voimia jaksaa!